×
×

انس با قرآن موجب رشد معنوی در زندگی انسان می‌شود – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 16680
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر یکشنبه در محفل سخنرانی که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه آیه ۵۱ سوره انبیاء به ماجرای مناظره حضرت ابراهیم (ع) با عمویش اختصاص دارد، افزود: در آیات قرآن کریم از حضرت ابراهیم (ع) به عنوان امت […]

    انس با قرآن موجب رشد معنوی در زندگی انسان می‌شود – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر یکشنبه در محفل سخنرانی که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه آیه ۵۱ سوره انبیاء به ماجرای مناظره حضرت ابراهیم (ع) با عمویش اختصاص دارد، افزود: در آیات قرآن کریم از حضرت ابراهیم (ع) به عنوان امت یاد شده است.

    وی گفت: داستان حضرت ابراهیم (ع) در ۲۵ سوره قرآن آمده است و خداوند ۷۰ مرتبه و در ۱۹۵ آیه از ایشان اسم برده است.

    این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه از حضرت ابراهیم (ع) به عنوان شخصیتی ویژه مدح شده است، افزود: ایشان از نوادگان حضرت نوح (ع) است.

    وی بیان کرد: خداوند در آیه ۱۲۰ سوره نحل به بیان پنج تعریف از حضرت ابراهیم (ع) پرداخته است اول اینکه ایشان یک امت بود و یک فرد نبود.

    حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: از کسی به عنوان امت یاد می‌شود که در یک جامعه نقش کلیدی و مهم داشته باشد.

    وی با اشاره دومین تعریف قرآن کریم از حضرت ابراهیم (ع) را خضوع و خشوع در برابر خداوند دانست و افزود: حرکت در خط مستقیم الهی و دوری از شرک و شکر نعمت‌های الهی از دیگر ویژگی‌هایی است که در قرآن بیان شده است.

    استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: حضرت ابراهیم (ع) مطیع محض خداوند بود و خداوند به پاس این نعمت او را برگزید و حُسن و خیر دنیا و آخرت را به او اعطا کرد.

    وی گفت: خداوند در آیه ۸۷ سوره حج ۲ صفت را برای حضرت ابراهیم (ع) بیان کردند یکی اینکه ایشان پدر دینی شماست و دیگر اینکه اگر امروز به شما مسلمان می‌گویند اولین بار ایشان از خداوند خواست مسلمین را قرار دهد.

    حجت‌الاسلام رفیعی عنوان کرد: در قرآن کریم تنها از حضرت ابراهیم (ع) و حضرت محمد (ص) به عنوان اسوه حسنه یاد شده است.

    وی گفت: امام حسن (ع) در این خصوص که خداوند در قرآن کریم به پیامبر (ص) فرمودند که مشورت کن فرمودند که علت این بوده است که امر مشورت در میان مردم تبدیل به سنت شود وگرنه پیامبر (ص) به مشورت کردن نیازی نداشتند.

    عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با تأکید بر اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ما به حضرت ابراهیم (ع) رشد دادیم، افزود: منظور از این‌گونه رشد و رشید بودن، رشد معنوی است.

    وی بیان کرد: حضرت ابراهیم (ع) به واسطه همین رشد معنوی هرگز در زندگی خود به شرک و تمثال پرستی آلوده نشدند.

    حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه انسان باید ابتدا تبلیغ را از خانواده خود آغاز کند، افزود: حضرت ابراهیم (ع) ابتدا از خانواده خود پرسیدند که چرا بت‌ها را می‌پرسیدید و آنها پاسخ دادند که چون پدران ما می‌پرسیدند که این صحیح نیست.

    وی بیان کرد: دین تقلیدی نیست بلکه باید راه درست را در انتخاب دین طی کرد تا به نتیجه‌ای صحیح دست یافت.

    عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: انس با قرآن، فکر و اندیشه، مشورت با اهل خرد و مقابله با خواسته‌های نفس اماره از عوامل رشد معنوی در زندگی انسان است.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.