[ad_1] به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، همایش «چهل‌ و یکمین فجر انقلاب اسلامی، تحولات و دستاوردها در عرصه بین‌الملل» با سخنرانی رئیس جامعهالمصطفی، در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی امروز در این همایش که با حضور استادان و کارکنان المصطفی برگزار شد، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب […]

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، همایش «چهل‌ و یکمین فجر انقلاب اسلامی، تحولات و دستاوردها در عرصه بین‌الملل» با سخنرانی رئیس جامعهالمصطفی، در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی امروز در این همایش که با حضور استادان و کارکنان المصطفی برگزار شد، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و درود به روح بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، ابراز داشت: امام خمینی(ره) راه را برای ملت ایران و همه آزادی‌خواهان و حق‌جویان عالم باز نمود.

وی با بیان این که پس از چهل‌ و یک سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، مرحله دیگری از انقلاب اسلامی آغاز شده است، اظهار داشت: باید محاسبه و ارزیابی دقیقی از راه پیموده‌شده داشته باشیم، زیرا این ارزیابی، در ترسیم افق آینده انقلاب اسلامی تأثیر بسزایی دارد.

رئیس جامعهالمصطفی با بیان این که تحلیل و بررسی حوادث تاریخ معاصر ایران برای ترسیم چشم‌انداز آینده کشور ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به جغرافیای خاص و محدودی اختصاص ندارد و متعلق به همه بشریت است؛ در حلقه نخست، مسلمانان و دنیای اسلام و در حلقه‌‌ی بعد، تمام مردم جهان، مخاطب انقلاب اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عباسی با بیان این که در سالیانی نه چندان دور، استعمارگران نوعی سرخوردگی، ناراحتی و افسردگی ملی را در ملت ایران رقم زده بودند، بیان نمود: در آن روزگار، برخی راه نجات و پیشرفت را غربی شدن از سر تا پا می‌دانستند و عبور از فرهنگ و هویت ملی را در دستور کار خود قرار دادند. در حال حاضر نیز علی رغم گذشت ده‌ها سال، هنوز با بازماندگان این تفکر روبه‌رو هستیم.

وی با تأکید بر این که پیروزی انقلاب اسلامی احساس توانایی، اعتماد به نفس و قدرت و اقتدار مثال‌زدنی در ملت ایران و همه مسلمانان و آزادی‌خواهان عالم ایجاد کرد، یادآور شد: استکبار جهانی، قدرت، پیشرفت، امنیت و رفاه خود را در عقب‌ماندگی دیگران تعریف نموده است؛ هزینه این نوع پیشرفت، با چپاول سایر کشورها از طریق حضور مستشاران نظامی و نیروهای سیاسی تأمین می‌شود.

رئیس جامعه المصطفی به مصادیقی از خون‌ریزی استعمارگران عالم در رویارویی با ملت‌ها اشاره نمود و ابراز داشت: الجزایر تنها یکی از ده‌ها مصداقی است که استعمار، تنها به جرم استقلال‌خواهی، ۵/۱میلیون نفر از آنان را به خاک و خون کشید.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عباسی، در ادامه، به نقش و ظرفیت رسانه و کارآمدی آن در عصر جدید اشاره نمود و اذعان داشت: استعمار نو، با بهره‌گیری از توان و ظرفیت رسانه، تسخیر اندیشه‌ها، افکار و ادراکات دیگر ملت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است و هزینه این نقشه شوم را نیز با چپاول منابع ملت‌ها به دست می‌آورد.

وی ضمن اشاره به مبارزه انقلاب اسلامی با استعمار و استعمارگران تصریح کرد: برخی از ملت‌ها حتی اجازه تصرف در منابع ملی خود را ندارند و این اوج وقاحت استعمار است، انقلاب اسلامی ضمن برخورداری از پیام معنویت و عدالت، با ساختارهای استعماری حاکم بر جهان مخالفت نموده، به دنبال جلوگیری از چپاول ملت‌ها به دست نواستعمارگران است.

رئیس جامعه المصطفی افزود: با توجه به اسناد به دست آمده از سفارت امریکا در ایران، این لانه جاسوسی انواع طرح‌ها را برای اوج‌گیری اقدامات تجزیه‌طلبانه، راه‌اندازی درگیری توسط گروهک‌ها، ترور و شکل‌گیری جنگ بین‌المللی ضد انقلاب اسلامی تهیه کرده بود، ولی ملت ایران با هوشیاری و بصیرت در برابر این دسیسه‌ها ایستادگی نمود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عباسی با تأکید بر این که امام خمینی(ره) با تکیه بر قدرت الهی و همراهی ملت ایران، دامنه انقلاب اسلامی را در عالم گسترش دادند، تصریح کرد: امروز پس از ۴۱ سال، اقتدار این نظام اصلاً قابل مقایسه با چهار دهه گذشته نیست.

وی با بیان این که استعمار جهانی با إعمال تحریم، فشار و ایجاد فتنه‌انگیزی در عرصه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، به دنبال تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: برای مقابله با نظام مقدس اسلامی، نظریه‌پردازی‌های فراوانی در مراکز علمی و پژوهشی شکل گرفته است و آنان رویه خود را براساس ساختارهای آینده‌ پژوهانه عملیاتی و اجرا می‌کنند.

رئیس جامعه المصطفی تجربه کشورهای اسلامی و کوچک کردن سرزمین‌ها را برای تسهیل چپاول ملت‌ها، از دسیسه‌های شوم استکبار جهانی دانست و اذعان داشت: دشمنان اسلام می‌خواهند سرزمین‌های اسلامی را به لقمه‌های کوچک تبدیل کنند تا نقشه‌های شوم خود را ضد ملت‌های منطقه، اسلام و مسلمانان اجرا نمایند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عباسی تسلط بر ذهن و نگرش نسل جوان کشورهای اسلامی را از نتایج سرمایه‌گذاری رسانه‌ای استعمار دانست و بیان نمود: به لطف الهی و با فداکاری انسان‌های والایی همچون «شهید سلیمانی» و هزاران شهید دیگر، مقتدرتر از هر زمانی، گام دوم انقلاب اسلامی را آغاز خواهیم نمود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، به مصادیقی از پیشرفت‌های انقلاب اسلامی اشاره نمود و ابراز داشت: انقلاب اسلامی در میان همه سختی‌ها، فشارها و تنگناها، به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است؛ استقلال و عزت ایرانیان و مسلمانان، از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عباسی با بیان این که انقلاب اسلامی در گام دوم، افق نورانی و روشنی به منظور ایجاد تمدن نوین اسلامی، مبتنی بر عقلانیت و عدالت را ترسیم کرده است، گفت: تنظیم زیرساخت‌های معرفتی و فکری برای مدنیت جدید و ارائه آن به عالم، رسالت سنگینی است که بر عهده مراکز علمی جهان اسلام، به ویژه جامعهالمصطفی، قرار دارد./۱۳۷۰/ج

[ad_2]