مرجع تقلید شیعیان گفت: حق نداریم ادیان را اجبار کنیم که مسلمان شوند که این کار هم تکوین و هم تشریع ممکن نیست درواقع حق اکراه در رابطه با آنان وجود ندارد اما می‌توانیم برای مسلمان شدن آنان تبلیغ کنیم، بنابراین اگر می‌خواهید در روز قیامت نجات پیدا کنید آن نجات و رهایی در اسلام است.

به گزارش شهر کریمه، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در مسجد مدرسه حجتیه با اشاره به اینکه جهاد درراه خداوند یکی از احکام مهم و ضروری دین اسلام است، اظهار داشت: اگر فردی جهاد درراه خداوند را انکار کند درواقع به‌نوعی نماز و روزه را هم انکار کرده است که این کار با دین اسلام و مسلمان بودن مغایرت دارد.
وی بابیان اینکه انبیاء برای اجرای برنامه‌های خود از سوی خداوند مأمور بوده‌اند، افزود: مصلحان بشری برنامه‌های خود را برای بشر عرضه می‌کنند اما اجماعی در برنامه‌های آنان وجود ندارد به‌نوعی برنامه‌های خود را می‌نویسند و به دست مردم می‌دهند که سقراط و افلاطون هم یکی از همین مصلحان بشری بوده اما مأموریتی از طرف خداوند نداشته است.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه ایمان قابل اکراه نیست، تصریح کرد: معلم می‌تواند شخص را به عمل جوارح اکراه کند اما یک عمل وجود دارد که قابل اکراه نبوده و آن اعمال قلبی یا همان جوانه است که به ما می‌فهماند ایمان قابل اکراه نیست.
وی اهمیت شب‌های قدر را مدنظر قرارداد و عنوان کرد: امیر المومنین (ع) فاضل‌ترین بشر بعد از پیامبر گرامی اسلام (ص) است.
آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) از دو نظر با حضرت مسیح شباهت دارد، تصریح کرد: حضرت مسیح در “بیت له” متولدشده است و امیر المومنین(ع) هم در کعبه متولدشده‌اند و این مسئله قطعی است.
وی خاطرنشان کرد: حق نداریم ادیان را اجبار کنیم که مسلمان شوند که این کار هم تکوین و هم تشریع ممکن نیست درواقع حق اکراه در رابطه با آنان وجود ندارد اما می‌توانیم برای مسلمان شدن آنان تبلیغ کنیم، بنابراین اگر می‌خواهید در روز قیامت نجات پیدا کنید آن نجات و رهایی در اسلام است.
مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: مردم در رابطه با حضرت مسیح دودسته هستند که هر دو گروه گمراه هستند مانند یهود و افرادی که می‌گویند مسیح خداوند است و همچنین در رابطه با امیر المومنین (ع) هم دودسته وجود دارد دسته اول نواصب هستند که این تروریست‌ها کمتر از آنان نیستند و دسته دوم علی اللهی هستند که آنان هم حضرت علی را خدا می‌دانند، از این نظر حضرت علی (ع) شبیه حضرت مسیح است.