آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: به تازگی نخست وزیر انگلیس این روباه پیر، در جمع حکام عرب حاشیه خلیج فارس علیه ما بد گویی کرده و چنین حقی ندارد.   این مرجع تقلید روز یکشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی با بیان این مطلب افزود: این درحالی است که […]

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: به تازگی نخست وزیر انگلیس این روباه پیر، در جمع حکام عرب حاشیه خلیج فارس علیه ما بد گویی کرده و چنین حقی ندارد.

  این مرجع تقلید روز یکشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی با بیان این مطلب افزود: این درحالی است که حکام زورگوی کشورهای حاشیه خلیج فارس حکومت خود را در خطر می بینند و چون مسلمانان و مردم بیدار شده اند به دامن آمریکا و صهیونیسم پناه آورده اند.
«ترزا می» نخست وزیر انگلیس در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، اظهارات مداخله جویانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.
آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود گفت: مطابق آیات قرآن مجید، عزت، از آن خدا، پیامبر و مومنین است ولی منافقین این حقیقت مهم را درک نمی کنند.
وی افزود: مسلمانان باید سعی کنند با استفاده از این آموزه های قرآنی دارای عزت و عظمت باشند و در این راه گام بردارند.
وی به تشریح اصول عزت در قرآن و حدیث پرداخت و در تبیین اصل اول گفت: ایمان و اعتقاد از مهمترین اصول عزت می باشد و این اصل(ایمان) بزرگترین کلمه است که به انسان قدرت داده و او را برای جهاد و شهادت آماده می کند.
وی علم را دومین اصل عزت دانست و تصریح کرد: اسلام به علم و دانش تشویق فراوان کرده و کسب علم و دانش را برای هر زن و مرد مسلمان لازم دانسته و در ۸۰ جای قرآن نیز از علم و عالم و تعلیم و تعلم تجلیل کرده است.
وی عقل را سومین اصل به دست آوردن عزت برشمرد و افزود: علم و عقل با هم متفاوت هستند زیرا عقل عامل ممیزه حق از باطل است؛ ممکن است کسی عالم باشد ولی عاقل نباشد.
آیت الله نوری همدانی، داشتن قدرت و حکومت را اصل چهارم عزت دانست و گفت: اسلام به دنبال ایجاد یک نظام قدرتمند است تا سیاست، اقتصاد و غیره آنها را تنظیم کند.
وی با بیان این مطلب که پنجمین اصل را وحدت تشکیل می دهد گفت: اختلاف های فرهنگی، مذهبی، جغرافیایی و سیاسی همه از سوی دشمنان اسلام است و مسلمانان باید با وحدت و یکپارچگی عزت روزافزون خود را حفظ کنند.
وی همچنین با انتقاد از کسانی که گزینشی به کلمات امام راحل توجه می کنند اظهارکرد: کسی که امام خمینی(ره) را قبول دارد باید همه ابعاد آن را قبول کند نه این که به صورت گزینشی برخی از گفتارها و مباحث را انتخاب کرده و بیان کنند./مرکز خبر حوزه