[ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد جمعه شب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در جمع عزاداران حسینی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن مجید وعده هایی داده است که برخی از آنها مربوط به آخرت و بعضی دیگر در خصوص دنیا است. استاد […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد جمعه شب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در جمع عزاداران حسینی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن مجید وعده هایی داده است که برخی از آنها مربوط به آخرت و بعضی دیگر در خصوص دنیا است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بعضی از قرآن به قول برخی از مفسرین تصریح به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) دارد و این که روزی دین اسلام دین جهانی خواهد شد، اگر چه امروز هم اسلام به برهان دین جهانی است؛ این برتری دین اسلام نسبت به سایر ادیان برتری برهانی است.

وی با بیان این که هیچ‌گاه دیده نشده که مسلمانان به دیگر ادیان اهانت کنند، افزود: وقتی که غربی ها توانایی مقابله برهانی ندارند، دست به کارهای زشتی می زنند؛ گاهی قرآن را می سوزانند و یا در مجله ای به پیامبر اسلام(ص) هتاکی می کنند؛ اگر انسان اهل منطق بوده و برهان داشته باشد، نمی تواند جسارت به مقدسات را آزادی بیان بداند؛ آیا اگر کسی به رییس جمهور فرانسه توهین و جسارت کند، او را مورد ضرب و شتم قرار نمی دهند؟ نمی توان توهین را آزادی بیان عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که امروز هم اسلام دین برتر است، اظهار داشت: طبق وعده الهی روزی خواهد آمد که اسلام از نظر حکومت دین، برتر و فراگیر می شود و نقطه ای در جهان نمی ماند که حکومت اسلام در آن نباشد.

وی وعده الهی را تخلف ناپذیر دانست و گفت: آنچه که خداوند وعده داده، حتماً رخ خواهد داد؛ این وعده الهی که روزی حکومت جهانی حضرت بقیه الله(عج) برپا خواهد شد، تخلف ناپذیر بوده و در برخی از آیات قرآن نیز بر این مسأله تصریح کرده است.

استاد حوزه علمیه قم در خصوص زمان تحقق وعده ظهور امام زمان(عج)، تصریح کرد: در برخی از روایات علاماتی ذکر شده که سلسله علاماتی است و خروج سفیانی، قتل نفس زکیه و… از علامات حتمیه ظهور است که هنوز محقق نشده و برخی از علامات غیر حتمیه مثل گسترش فساد روزی زمین، زیاد شدن گناه در روایات ذکر شده است، اما خداوند متعال زمان دقیق را ظهور امام زمان(عج) را ذکر نکرده است.

وی با انتقاد از کسانی که زمان ظهور را تعیین می کنند، افزود: تفاوتی نمی کند که ظهور امام زمان(عج) چه زمانی رخ دهد اما باید از خود بپرسیم که چه مقدار خود را برای ظهور آن حضرت آماده کرده ایم؟ چه مقدار از نظر اخلاقی با امام خود منطبق شده ایم؟

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ضمن بیان روایتی از سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: روز قیامت هر مأمومی با امام خود خواهد بود؛ خیلی از افراد از جمله شمر، امام زمان خود را دیدند اما بر خلاف امام‌شان حرکت کردند؛ باید از نظر اعتقادی، اخلاقی و عملی خود را با امام مان هماهنگ کنیم؛ کسی که از هیچ جهتی با امام خود تطبیق و سنخیتی ندارد، چطور می تواند منتظر امام زمان خود باشد.

وی گفت: همانطور که نیاز داریم جسم مان به عافیت برسد، به سلامتی روح هم نیازمند هستیم؛ سلامت روح زمانی رخ می دهد که انسان در مسیر امام حرکت کند و ولایت‌مدار باشد./۸۲۲/پ۲۰۱/ف

[ad_2]