مرجع تقلید شیعیان با اشاره به توانمندی طلاب خواهر در تبلیغ دین بین بانوان، گفت: اگر برنامه‌ریزی برای این بانوان به‌گونه‌ای باشد که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها مبلغه شوند، بسیار بهتر آن است که مشغول خواندن کفایه و مکاسب شوند.

به گزارش شهر کریمه، به‌نقل از روابط‌عمومی و بین‌الملل جامعه‌الزهرا‌(س)، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار مدیر جامعه‌الزهرا‌(س) با اشاره به تاریخچه این مؤسسه علمی ـ آموزشی اظهار داشت: مرحوم سید حسین مکی در آبادان مدرسه‌ای علمیه به نام فاطمیه(س) داشت که در آن تعدادی از خواهران مشغول تحصیل بودند، بنده نیز ماه‌های محرم و صفر هرسال برای تبلیغ به آبادان می‌رفتم و در ضمن تبلیغ، برخی مباحث علمی را نیز برای این خواهران تدریس می‌کردم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: خواهران طلبه این مدرسه علمیه پس از مدتی به حدی رسیدند که احساس کردند در آبادان امکان پیشرفت ندارند ازاین‌رو من پیشنهاد دادم تا برای ادامه تحصیل به قم مهاجرت کنند. مرحوم سید حسین مکی پنج نفر از این طلاب ازجمله بانو «گلگیری» و بانو «صفاتی» را به قم فرستاد که همین پنج نفر، هسته اولیه جامعه‌الزهرا‌(س) را در سال ۵۱ ـ ۱۳۵۰ شکل دادند.

وی ادامه داد: در آن زمان آقای برقعی منزلش را در اختیار این بانوان قرار داد و در همان‌جا کلاس‌های درس برپا شد. مسئولیت این جمع هم با بنده بود و برای برگزاری کلاس‌ها یک پرده بین آن‌ها و استاد قرار داده بودیم تا رعایت تقوا شود و برای این کار جدیدی که برای نخستین بار در حوزه اتفاق می‌افتاد، اشکال‌تراشی نشود. مرحوم آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله حقی نیز برای آن‌ها تدریس داشتند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه در این زمان که هجمه دشمن، اعتقادات مردم به‌ویژه جوانان را نشانه رفته، وجود جامعه‌الزهرا‌(س) یک ضرورت دینی است، گفت: در قرآن برای تبلیغ دین، عبارت «من انفسکم» آمده که می‌توان از آن این‌طور برداشت کرد که اثر گفتار هم‌جنس بر هم‌جنس بهتر و بیشتر است، ازاین‌رو توصیه می‌کنم این بانوان طلبه را برای تبلیغ دین تربیت کنید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به توانمندی طلاب خواهر در تبلیغ دین بین بانوان تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی برای این خواهران به‌گونه‌ای باشد که بیش از ۹۰ درصد آن‌ها مبلغه شوند، بسیار بهتر آن است که مشغول خواندن کفایه و مکاسب شوند، ازاین‌رو تلاشتان این باشد که این خواهران با خواندن تاریخ انبیا، قرآن و تفسیر، کلام و حدیث، بتوانند اهل‌قلم، ترجمه، منبر و سخنرانی شوند.

آیت‌الله سبحانی به اهمیت و تأثیر منبر در تبلیغ دین اشاره و بیان کرد: اینکه گفته‌شده «الاسلام محمدی الحدوث و حسینی البقا» نشان از اهمیت تبلیغ، سخنرانی و منبر در گسترش و حفظ دین دارد.

انتهای پیام/