×
×

اهداء ۱۲ سرویس جهیزیه به نوعروسان نیازمند

  • کد نوشته: 3834
  • به مناسبت ایام الله دهه فجر و روز پرستار تعداد ۱۲ سرویس جهیزیه توسط داوطلبان و خیرین جمعیت هلال احمر استان قم به نو عروسان نیازمند اهداء شد. معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه صد در صد هزینه های این ۱۲ پارت جهیزیه توسط خیرین و داطلبان این جمعیت […]

    اهداء ۱۲ سرویس جهیزیه به نوعروسان نیازمند
  • به مناسبت ایام الله دهه فجر و روز پرستار تعداد ۱۲ سرویس جهیزیه توسط داوطلبان و خیرین جمعیت هلال احمر استان قم به نو عروسان نیازمند اهداء شد.

    معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه صد در صد هزینه های این ۱۲ پارت جهیزیه توسط خیرین و داطلبان این جمعیت تآمین شده است گفت: هرکدام از این جهیزیه ها با مبلغ ۲۰ میلیون ریال تهیه شده.

    علیمردانی با اشاره به اینکه این جهیزیه ها با حفظ کرامت انسانی این نوعروسان به ایشان اهداء می شود افزود : از ابتدای سال جاری تعداد ۷۰ پارتی جهیزیه به مناسبتهای گوناگون توسط واحد جهیزیه این معاونت اهداء شده است.

    اعزام کاروان سلامت داوطلبان هلال احمر به روستاهای توابع بخش کهک

    معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از اعزام کاروان سلامت به بخش کهک و روستای خورآباد قم همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

    امیرحسین علیمردانی با اشاره به اعزام کاروان سلامت به روستاهای خورآباد و بخش کهک قم به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این کاروان به همت معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم و با همکاری و مشارکت معاونت درمان هلال احمر بخشداری کهک انجام شد.

    وی تصریح کرد: در این برنامه که با حضور بخشدار کهک و اعضای شورای روستا و هیات امنای مسجد انجام شد، پایش و ارائه خدمات سلامت و ویزیت و معاینه رایگان، کنترل قند و فشار خون با مشارکت معاونت درمان هلال احمر انجام شد.

    معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: اهدای دو کمک جهیزیه به ارزش ۴۰ میلیون ریال  به نوعروسان نیازمند که به همت اعضای خانه هلال خورآباد تهیه شده بود از دیگر برنامه های این کاروان سلامت بود.

    وی با اشاره به حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در جمع مردم و تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: مزار شهدای روستا در حاشیه این کاروان سلامت غبارروبی و عطر افشانی شد.

    علیمردانی در پایان ضمن تقدیر از همراهی و مشارکت بخشدار کهک و اضافه کرد: از آنجا که اجرای طرح کاروان سلامت و برنامه های مشابه به صورت مردمی و خودجوش است، موجب ایجاد روحیه همدلی و نشاط را در جامعه شده و حس نوع دوستی و اعتلای فرهنگ داوطلب محوری را بین مردم گسترش می‌دهد.

    توانمندسازی اعضای سازمان جوانان با اجرای طرح ملی پیمان

    معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم در جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به تشریح طرح ملی پیمان پرداخت گفت: ۵۰۰ نفر از جوانان در این طرح آموزش های پیشگیری مؤثر از اعتیاد در جهت نشاط اجتماعی را فرا می گیرند.

    محمد مصباحی با حضور در جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که به میزبانی پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد به ارائه گزارش از طرح ملی پیمان (پیشگیری مؤثر از اعتیاد در جهت نشاط اجتماعی) پرداخت.

    وی با تشریح این طرح ملی سازمان جوانان هلال احمر گفت: طرح ملی پیمان به صورت سراسری و در راستای تفاهم نامه سازمان جوانان و ستاد مبارزه با مواد مخدر در حال اجرا است.

    معاون امو رجوانان جمعیت هلال احمر قم تصریح کرد:  اعزام ۱۰ نفر به دوره آموزشی منطقه ای در تهران با هدف آموزش بعنوان سرگروه،  صورت می گیرد که
    هر کدام از این سرگروه ها باید پس از فراگیری مباحث مورد نظر، یک گروه ۴۹ نفره تشکیل داده و آموزش ها را به این گروه ارائه بدهد.

    مصباحی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع با هدف آموزش و توانمندسازی اعضای سازمان جوانان در استان قم حداقل ۵۰۰ نفر از جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال آموزش های لازم را فرا می گیرند.

    ارزیابی آموزش های پنجمین مرحله طرح دادرس در قم

    با حضور جمعی از مسئولین، آموزش های پنجمین مرحله طرح دادرس در قم مورد ارزیابی قرار گرفت.

    همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و اجرای پنجمین مرحله طرح ملی دادرس در قم، آموزش های امدادی دانش آموزان آماده در روزهای سخت مورد ارزیابی قرار گرفت.

    با حضور کارشناس مسئول اجرای طرح دادرس، نماینده اداره کل آموزش و پرورش و کارشناس مسئول نواحی آموزش و پرورش از مدارس تحت پوشش طرح ملی دادرس بازدید شد و نحوه آموزش و اجرای این طرح در مدارس مورد ارزیابی قرار گرفت.

    گفتنی است، از میان لیست مدارس تحت پوشش طرح ملی دادرس استان قم، توسط معاون امور جوانان استان به صورت تصادفی تعدادی از مدارس انتخاب و آموزش های دانش آموزان آن مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفت.

    مراسم تکریم و یادبود شهدای حادثه پلاسکو

    همزمان با مراسم خاکسپاری شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو مراسم یادبودی با حضور جمعی از اعضای کانون غنچه های هلال احمر در قم برگزار شد.

    اعضای کانون غنچه های پیش دبستانی و دانش آموزان مقاطع اول تا پنجم مدرسه غیر انتفاعی “غزل” در غم از دست دادن ۱۶ تن از آتش نشانانی که به جهت کمک به افراد گرفتار در آتش ساختمان تجاری پلاسکو رفته بودند و با اهدای جان خود ایثار را به  تصویر کشیدند و به شهادت رسیدند مراسم یادبودی را برگزار کردند.

    غنچه های هلال احمر با در دست داشتن عکس های شهدای آتش نشان به یاد آنها شمع روشن کردند و با قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به این حرکت انسانی، یاد و خاطره ی جان فشانی آنها را گرامی داشتند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.