×
×

اهدای خون در قم بالاتر از میانگین کشوری است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 17545
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، مرتضی نوریان با بیان اینکه شاخص اهداکنندگان خون در قم نسبت به جمعیت آن از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: کشورمان از لحاظ اهدای خون و سلامت ایمنی جز کشورهای برتر، اهدای خون در منطقه است. وی با اشاره اینکه هر ده دقیقه یک واحد خون به مراکز درمانی […]

    اهدای خون در قم بالاتر از میانگین کشوری است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، مرتضی نوریان با بیان اینکه شاخص اهداکنندگان خون در قم نسبت به جمعیت آن از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: کشورمان از لحاظ اهدای خون و سلامت ایمنی جز کشورهای برتر، اهدای خون در منطقه است.

    وی با اشاره اینکه هر ده دقیقه یک واحد خون به مراکز درمانی استان قم توزیع می‌شود، گفت: خون این استان کاملاً تأمین است و نیاز استان را برطرف می‌کند.

    مدیرکل انتقال خون استان قم ادامه داد: اهداکنندگان خون این استان از لحاظ ایمنی در سطح سالمی و ایمنی قرار دارد.

    وی با بیان اینکه چهار درصد اهداکنندگان را بانوان در این استان تشکیل داده‌اند، گفت: در سطح کشورمان پنج درصد اهداکنندگان بانوان هستند که این امر باید در قم تقویت شود.

    نوریان تأکید کرد: میزان اهدای خون جنسیت ندارد و در کشورهای توسعه یافته حدود ۵۰ درصد اهداکنندگان بانوان هستند.

    وی با اشاره به اینکه اهداکنندگان منادیان هستند گفت: این افراد نه تنها خون اهدا می‌کنند بلکه سایر افراد را نیز به این امر بشردوستانه تشویق می‌کنند تا با اهدای خون خویش جان بیماران نیازمند را نجات دهند.

    مدیرکل انتقال خون استان قم خاطرنشان کرد: اهداکنندگان طبق شعار سازمان جهانی «هر اهدا کننده خون یک قهرمان است» قهرمانان هستند که نسبت به وضعیت بیماران جامعه بی قرار وحساس هستند و در این امر خیرخواهانه شرکت می‌کنند ضمن اینکه باید جوانان را نیز به این امر ترغیب کرد.

    وی با بیان اینکه از اهدای خون و فراوردهای آن جان سه بیمار نجات می‌یابد گفت: پلاسمای خون گرفته می‌شود و برای تهیه دارو به کشورهای مربوطه ارسال می‌شود و در نهایت داروها برای بیماران خاص به کشورمان باز می‌گردد.

    نوریان بیان داشت: از هر واحد خون اهدایی فرآورده‌های مختلفی از جمله پلاکت، پلاسما، گلبول قرمز، گلبول سفید و کرایوپرو تهیه و تولید شده و این فرآورده‌ها به مراکز درمانی و بالینی بر مبنای نیاز بیمار و درخواست آن مراکز توزیع می‌شود.

    وی افزود: خون هیچگونه جایگزین مصنوعی ندارد کسانی که خون اهدا می‌کنند عضوی از بدنشان را اهدا می‌کنند که آقایان در طول سال چهار مرتبه و بانوان سه مرتبه مجاز به اهدای خون هستند.

    مدیرکل انتقال خون استان قم با تأکید بر اینکه اهدای خون صدقه جاری است، گفت: خون و فراورده‌های آن جان بیماران نیازمندبه خصوص بیماران سرطانی بدخیم و هموفیلی را نجات می‌بخشد.

    وی در این مراسم از اهداکنندگان و حامیان اهدای خون تقدیر کرد و گفت: نهادهایی از جمله جمعیت هلال احمر قم و یگان ویژه از حامیان و اهداکنندگان هستند که از برنامه‌های این اداره کل و ترغیب مردم به اهدای خون حمایت می‌کنند.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.