نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید هر چه زودتر تسهیلات طرح مشاغل خانگی در استان پرداخت شود و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در اولویت دریافت این تسهیلات باشند.

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری قم برگزار شد، با اشاره به دلایل عدم استقبال از طرح کارورزی در استان اظهار کرد: فعالان اقتصادی نگران هستند که نیروهای طرح کارورزی برای آن‌ها تبدیل به معضل شوند و این طرح باید به صورت کامل برای فعالان اقتصادی توضیح داده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید هر چه زودتر تسهیلات طرح مشاغل خانگی در استان قم پرداخت شود و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در اولویت دریافت این تسهیلات باشند، ۹۷ درصد جمعیت استان شهرنشین هستند.

مدیرکل بهزیستی استان قم در این جلسه گفت: امسال تاکنون تعدادی از مددجویان این سازمان را برای دریافت تسهیلاتی به ارزش پنج میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی کردیم، اما تنها یک میلیارد تومان توسط بانک‌ها به این مددجویان پرداخت شده است.

رضا سلیقه اضافه کرد: در صورت ادامه این روند، امسال هدف گذاری برای پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان بهزیستی در استان محقق نخواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بانک‌ها دلیل عدم پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان سازمان بهزیستی را عدم معرفی ضامن مطرح کردند و البته برخی از مددجویان این سازمان ضامن ندارند.