×
×

اولین کتاب ضدشیعی تاریخ اسلام چیست و چه کسانی جواب اظهار کردند

  • کد نوشته: 13268
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار ایکنا، از پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد یزدانی در جلسه ای با عنوان «گسترش هجوم وهابیت بر علیه شیعه بعد از انقلاب اسلامی» در جمع اساتید، محققان و صاحب‌نظران داخلی و بیگانه این مجموعه علمی گفت: اگر بخواهیم نگاهی به این تاریخ کارهای ضدشیعی […]

  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار ایکنا، از پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد یزدانی در جلسه ای با عنوان «گسترش هجوم وهابیت بر علیه شیعه بعد از انقلاب اسلامی» در جمع اساتید، محققان و صاحب‌نظران داخلی و بیگانه این مجموعه علمی گفت: اگر بخواهیم نگاهی به این تاریخ کارهای ضدشیعی کفار نسبت به تشیع دارا باشیم جای دارد برای فتح باب مبحث این نشست به آثار قلمی آنها اشاره دارا باشیم.     این کارشناس پاسخگویی به شبهات وهابیت اضافه کرد: کتاب «العثمانیه» نوشته «أَبُوعُثْمَانَ عَمْرُو بنُ بَحْر الجَاحِظُ»، اولین کتاب ضد شیعی هست که «شیخ مفید»، «مظفر‌بن محمد خراسانی»، «سید‌بن طاووس»، «ابی‌عیسى وراق» و «ابو‌الجیش بلخی»، «احمد‌بن عبد الله کرمانی»، «ابوجعفر اسکافی سنی» و جاحظ نقض‌هایی در مورد ادعا‌های آن نوشته‌اند.

    نویسنده کتاب «فتاوى التیارات التکفیریه فی جواز کشتن المسلمین» با بیان این که علمای شیعه، تقریباً به همه کتاب‌هایی که ضد تفکرات شیعه نگاشته می‌شد، جواب دقیق و روشنی داشته و از مجموع این پرسش‌ها و پاسخ‌ها کتب متعددی به چاپ دست یافته هست، یادآور گردید:کتاب‌های «المغنی فی الإمامه»، «نقض الشافی فی الإمامه»، «منهاج السنه»، «الصواعق المحرقه فی الرد علی أهل البدع والزندقه»، «ابطال نهج الباطل و اهمال کشف العاطل» و نیز «التحفه الأثنا عشریه فی الرد علی الإمامیه»، از نوشته‌های معروفی هست که بر ضد شیعه نگاشته شده هست.

    حجت‌الاسلام یزدانی با بیان این که منهاج‌السنه کتابی بود که به سبب بی احترامی و فحش بی‌سابقه به شیعیان، عکس العمل علمای اهل سنت را نیز برانگیخت و در رد آن مطالبی را نگاشته، از آن به منهاج‌البدعه یاد کردند، گفت: هیچکدام از علمای شیعه به این کتاب جواب ندادند و علامه حلی به دنبال درخواست جواب به این کتاب، می‌گوید: نگارنده کتاب ذکر شده هنوز هیچ درک درستی از مطالب مدعایی و نقد آن ندارد.

    محقق معروف وهابیت شناسی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی یادآور گردید: «التحفه الثنا عشریه فی الرد علی الامامیه» یکی از کتاب‌هایی هست که ضد تفکرات شیعه نوشته شده هست و علمای زیادی مثل «سیدمهدی ابومظفر»، معروف به «میرحامد حسین نقوی» در کتاب «عبقات الأنوار فی إمامه الأئمه الأطهار» جواب تخصصی و روشنی بیان نموده هست.

    بعد از برتری انقلاب اسلامی هجمه‌ها بر علیه تشیع چندین برابر گردید

    نویسنده کتاب «شبهه پژوهی» به دایره هجوم وهابیت بعد از انقلاب اسلامی اشاره نمود و ضمن عرضه آمار کتاب‌های ضد شیعی در سالیان موخر افزود: بعد از برتری انقلاب اسلامی و تنها در یک سال، در پاکستان بیشتر از شصت عنوان کتاب با سی‌میلیون نسخه به چاپ رسید.

    حجت‌الاسلام یزدانی اضافه کرد: یکی از وزرای سعودی، ضمن عرضه گزارشی از کارهای صورت‌گرفته در موسم حج سال ۱۳۸۱ش، به چاپ و توزیع بیشتر از ۱۰‌میلیون و ۶۰۰هزار جلد کتاب و نشریه بین حجاج اشاره می‌کند که غالباً شامل مطالبی در تعریض به مبانی شیعی هست.

    محقق و محقق معروف پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی با بیان این که منحصرا در سودان، کتاب «الشیعه و التصحیح» بیشتر از هشت‌میلیون نسخه چاپ و توزیع شده هست، گفت: «اصول مذهب الشیعه الثنی عشریه»، از مهم‌ترین کتاب‌های ضد شیعی هست که بعد از انقلاب اسلامی به چاپ رسید.

    وی کتاب «وجاء المجوس» را از دیگر کتاب‌های با اهمیت ضد شیعی در سالیان موخر دانست و اقرار داشت: «اصول مذهب الشیعه الإثنی عشریه»، «وجاء دور المجوس»، «لله ثم للتاریخ»، «الفاضح لمذهب الشیعه الإمامیه»، «یا شیعه العالم استیقظوا»، «الشیعه والتصحیح»، «من عقائد الشیعه»، و «الشیعه الإثنی عشریه سوال و جواب»، از دیگر کتاب‌های مهمی هست که بعد از برتری انقلاب اسلامی چاپ و توزیع شده هست.

    کارشناس پاسخ‌گویی به شبهات اعتقادی در بخش دیگری از اظهارات خود، به بعضی از سایت‌ها و سامانه‌های مجازی کتابخوان اشاره نمود که در بردارنده کتاب‌های ضد شیعی هست و تصریح نمود: «احسانی الهی‌ظهیر» کتاب‌های مختلفی بر ضد شیعه نوشته هست که ضمن نشر چندمیلیون، نسخه‌هایی از آن به زبان‌های دیگر ترجمه شده و در اختیار مسلمین قرار گرفته هست.

    وی ضمن اشاره به پایان‌نامه‌های نگاشته‌شده در مباحث ضد شیعی اقرار داشت: قبل از برتری انقلاب اسلامی، هیچکدام از نگارندگان ضد شیعی، به کتاب‌های امامیه مراجعه نمی‌کردند، در حالی که حالا ضمن ورود به روایات شیعیان، اعتقادات امامیه را ارزیابی نموده، این کتاب‌ها را با رویکرد ضد شیعی مطالعه و بازنویسی می‌کنند و مطالب اختلافی را دست‌مایه‌ای برای بیان شبهات قرار می‌دهند.

    محقق پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) جعل عنوان مذهب خاص برای بعضی از اندیشمندان اسلامی را از رویکرد‌های جدید وهابیت در ظاهرسازی عمق و گستره پژوهش‌ها دانست و یادآور گردید: چاپ کتاب غیرواقعی به اسم علما و بزرگان شیعه و استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای، از دیگر رویکرد‌های مورد توجه وهابیون هست.

    نویسنده کتاب «فتاوای جریان‌های تکفیری در جواز کشتن مسلمانان» به نمونه ایی از هجمه وهابیون بر علیه انقلاب اسلامی اشاره نمود و گفت: شبهات و دروغ‌گویی‌ای که در عرصه‌های گوناگون ضد شیعیان مطرح می‌شود، بسیار گسترده‌تر از پاسخ‌هایی هست که مطرح و منعکس می‌شود.

    لازم به ذکر هست، انتهاء بخش این نشست علمی جواب گویی به پرسش ها محققان و پژوهشگران حاضر در سالن بود که توسط حجت الاسلام و المسلمین یزدانی صورت قبول کرد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.