جانشین فرمانده سپاه قدس گفت:اگر جنگ به دفاع مقدس تبدیل شد به خاطر وجود روحانیت و پیروی از رهنمودهای امام خمینی (ره) بود. به گزارش شهرکریمه، سردار پاسدار اسماعیل قاآنی صبح امروز در نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم که در سالن همایش‌های مدرسه امام کاظم (ع) در قم برگزار شد با اشاره به […]

جانشین فرمانده سپاه قدس گفت:اگر جنگ به دفاع مقدس تبدیل شد به خاطر وجود روحانیت و پیروی از رهنمودهای امام خمینی (ره) بود.

به گزارش شهرکریمه، سردار پاسدار اسماعیل قاآنی صبح امروز در نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم که در سالن همایش‌های مدرسه امام کاظم (ع) در قم برگزار شد با اشاره به اینکه مبنای حرکت انقلاب اسلامی با شاخص اسلام است، اظهار داشت: در فرازهایی از تاریخ باید کسانی این حرکت درست را بر مبنای صحیح اسلام پیش ببرند و این اتفاق به برکت رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری میسر شده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس بابیان اینکه اگر جنگ به دفاع مقدس تبدیل شد به خاطر وجود روحانیت و پیروی از رهنمودهای امام خمینی (ره) بود، افزود: در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس اگر تربیت موج می‌زد این‌ها همه به برکت وجود رهبری امام خمینی(ره) و روحانیت بود که مسیر اسلام را می‌شناختند.

وی با اشاره به اینکه امروز کسانی که در جبهه اسلام هستند تفسیر عملی آیات مبارکه قرآن را در میدان با چشم خود می‌بینند، تصریح کرد: چه در دوران دفاع مقدس و چه امروز می‌بینید وقتی در مدار تقوا حرکت می‌کنیم خدا مددرسان است.

قاآنی زیباترین مصداق پیوند بین علم و عمل را در میادین نبرد حق علیه باطل دانست و عنوان کرد: خیلی‌ها تلاش کردند این پیوند نباشد که وجود شهدای عالی‌مقام دست ردی به سینه همه دشمنان اسلام است.

جانشین فرمانده سپاه قدس بابیان اینکه بسیاری از مسائل اسلام در کلاس درس طولانی است اما در میدان عمل بسیاری ره صدساله را یک‌شبه گذراندند، خاطرنشان کرد: از جمله مسائل مبتلابه امروز ما شناخت دشمن است هر چه جنگ پیچیده‌تر شناخت دشمن سخت‌تر می‌شود، وقتی جنگ نرم می‌شود بسیاری را با چهره، ظاهر اسلامی و دوست می‌بینیم که تشخیص آن سخت می‌شود، این موضوع عمق دید و نگاه نافذ می‌طلبد و راه را باید از فرامین رهبری شناخت.

قاآنی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در میدان نظامی به‌گونه‌ای در دهان تکفیری‌ها زده که به حول و قوه الهی از میدان خارج می‌شوند، تصریح کرد: این‌ها از بین نمی‌روند چراکه خوارج از صدر اسلام بوده‌اند و این‌ها از همان نسل و ادامه‌دهنده راه آن‌ها هستند.

جانشین فرمانده سپاه قدس بابیان اینکه اگر جمهوری اسلامی برای کمک به مردم مظلوم عراق نرسیده بود حکومتی در بغداد نمانده بود و عتبات به دست آن‌ها می‌افتاد و آن‌ها نه‌تنها عراق که کشورهای منطقه را می‌گرفتند.

قاآنی با اشاره به اینکه هرکجا وحدت در مقابله با دشمن بشکند نشان‌دهنده نفوذ نفاق است، اظهار داشت: وقتی دوصدایی در جبهه جنگ بروز کند نفاق و خوارج که محصول دوصدایی در جبهه نبرد است بروز می‌کند، روحانیت باید این موضوع را سامان دهند.

جانشین فرمانده سپاه قدس وجود روحانیت در جبهه را تائیدی بر مسیر، ترغیب علاقه‌مندان و اصلاح‌کننده جبهه دانست و افزود: اعتقاد داریم اگر روزی بخواهیم دستاورد میدان نبرد را دسته‌بندی کنیم تربیت و آدم‌سازی را مطرح می‌کنیم، جنگ قدرت بالایی در انسان‌سازی داشت و این‌ها همه به رهبری امام (ره) و همراهی روحانیت در بیان مبانی بود.

وی بابیان اینکه فلسطینی‌ها بیش از ۷۰ سال در حال جنگ هستند اما در زمانی توانستند در برابر اسرائیل ایستادگی کنند که شاگردی مکتب اسلام را کردند، تصریح کرد: گفته می‌شود اگر بیرون از مرزها نبودیم امروز درون جنگ‌ها می‌جنگیدیم حرف درستی است اما ما فرزندان امیرالمؤمنین هستیم و برای کمک به مظلومان وظیفه‌داریم.

سردار قاآنی با تأکید بر اینکه امنیت امروز کشور از برکت کمک به مظلومان جهان است، عنوان کرد: شهدا فرهنگ انقلاب اسلامی را منتقل می‌کنند و راه باعزت زندگی کردن را به ملت‌های آزاده می‌آموزند.

جانشین فرمانده سپاه قدس با اشاره به اینکه آنچه غرب را مستأصل کرده انتقال فرهنگ اسلام است، بیان کرد: هر که شاگردی مکتب اسلام را کند می‌تواند از ناشدنی‌ها کاری کند که همه مبهوت بمانند.

وی خاطرنشان کرد: محرم سرمایه عظیمی برای ما است هر چه شرایط سخت‌تر می‌شود می‌فهمیم که راهمان درست است.