سردار مجتبایی در نشست با خبرنگاران استان گفت اگر خبرنگاران مشکل استان و کشور را به گوش مسئولان برسانند مشکلات بعدی نیز رفع می‌شود و مسئولان بر‌اساس سهم خود آن را پیگیری و در مورد آن پاسخگو هستند. به گزارش شهرکریمه سردار کاظم مجتبایی  پیش از ظهر امروز در دیدار اصحاب رسانه استان قم ضمن […]

سردار مجتبایی در نشست با خبرنگاران استان گفت اگر خبرنگاران مشکل استان و کشور را به گوش مسئولان برسانند مشکلات بعدی نیز رفع می‌شود و مسئولان بر‌اساس سهم خود آن را پیگیری و در مورد آن پاسخگو هستند.

به گزارش شهرکریمه سردار کاظم مجتبایی  پیش از ظهر امروز در دیدار اصحاب رسانه استان قم ضمن تبریک دهه کرامت و روز خبرنگار اظهار داشت: امروز نقش رسانه‌ها فقط در حرفه و شغل خلاصه نمی‌شود و در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش خبرنگاران بسیار پررنگ است.

فرمانده نیروی انتظامی قم به چالش‌های کشور اشاره کرد و افزود: امروز در فضاهای فرهنگی، اجتماعی و سطوح مختلف اجتماع دچار چالش‌های زیادی هستیم و اگر این مسائل صمیمی و دوستانه مطرح شود کارآمدی آن بیش از پیش افزایش می‌یابد.

مجتبایی با بیان اینکه امنیت امروز کشور نسبت به کشورهای منطقه فاصله زیادی دارد، گفت: کشور با ظرفیت‌های بالایی که در انسان‌های متعهد به نظام دارد می‌تواند به جایگاه واقعی خود در مسائل سیاسی‌، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی بهتر از این بدرخشد.

وی خبرنگاران را رابطی برای انعکاس شفاف و واقع‌بینانه مشکلات عنوان کرد و افزود: اگر خبرنگاران مشکل استان و کشور را به گوش مسئولان برسانند مشکلات بعدی نیز رفع می‌شود و مسئولان بر‌اساس سهم خود آن را پیگیری و در مورد آن پاسخگو هستند.

فرمانده نیروی انتظامی قم ۵۳ درصد دستگیرشدگان را از قشر بیکار دانست و بیان کرد: این موضوع به این معنا است که ما در شاخص‌های تولید و اشتغال نتوانسته‌ایم به خوبی عمل کنیم که می‌توان از ظرفیت رسانه‌ها برای تحرکت دستگاه‌های زیر ربط استفاده کرد.

وی یکی دیگر از مشکلات انتظامی قم را اتباع بیگانه دانست و تصریح کرد: ۲۰ درصد دستگیرشدگان اتباع غیر بومی هستند که باید دستگاه‌ها در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشند.

مجتبایی ادامه داد: ۷۱ درصد از دستگیرشدگان  جرم اولی هستند که این موضوع زنگ خطر را به صدا درآورده ‌که ۳۵ درصد آنها مربوط به  مواد مخدر و بیش از ۵۰ درصد مربوط به موارد اخلاقی هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه ۹۰ درصد از دستگیرشدگان مجدد به چرخه جرم باز می‌گردند اظهار داشت: طرح ذوالفقار ۸ به زودی با ظرفیت ۱۰۰ اکیپ از نیروی انتظامی به‌منظور دستگیری سارقان، جمع‌آوری معتادان، فروشندگان جز مواد مخدر و پاکسازی مناطق آلوده اجرا می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی قم تصریح کرد: یکی از معضلات اصلی شهر مقدس قم و اولویت ما ترافیک است که بیشتر به‌دلیل نبود و ضعف در زیرساخت‌ها است.

وی به حضور بیش از ۳۰۰هزار موتور سیکلت در شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته ۲۰ هزار موتورسیکلت متوقف و روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت برخورد، جریمه و متوقف می‌شود.