نماینده مردم قم در مجلس گفت: اگر مدافعین حرم نبودند جنگ نیابتی دشمن در تهران، قم و مشهد اتفاق می‌افتاد.

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور در نخستین سالگرد شهید مدافع حرم حاج احمد جلالی‌نسب که در حسینیه امام خامنه‌ای گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد، شهادت را امری معنوی دانست و اظهار داشت: شهادت امری حسی نیست، ازاین‌رو خداوند آن را به یک معامله تشبیه می‌کند، و هر معامله داری آدابی است، بنابراین هرچه ارزش معامله بالا رود شاخصه و دیگر مراحل معامله بیشتر و مهم‌تر می‌شود ازاین‌رو خداوند همه شرایط را در آیه ۱۱۱ سوره توبه تجمیع فرموده است.

وی با تأکید بر اینکه در این آیه مؤمنین فروشنده و خداوند خریدار است، افزود: حضرت علی (ع) فرمود” اگر حالت مکاشفه به شما دست دهد و پرده‌ها کنار رود رغبت نمی‌کنید روی جنازه یکدیگر خاک بریزید” ازاین‌رو خداوندی که فرمود ما از شاهرگ شما به شما نزدیک‌تر هستیم به ما عنایت کرده است، چراکه طرف معامله ما خداوند است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به معامله شهید با خداوند اشاره و خاطرنشان کرد: اگر ما برای پرداخت اقساط و دیگر حوادث بخواهیم وسایل زندگی خود را بفروشیم، قطعاً وسایل و چیزهایی که ارزش بیشتری داشته را نگه می‌داریم ولی شهید در معامله باخدا هرچه دارد را در طبق اخلاص می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه جان انسان  از ارزش بالایی برخوردار است، عنوان کرد: خداوند برای شخصی که از جان خود در برابر خداوند می‌گذرد بهشت قرار داده و می‌فرماید جز به بهشت جان خود را نفروشید.

ذوالنور با بیان اینکه امام حسین (ع) می‌فرماید، اگر بدن‌ها برای مرگ خلق‌شده چه خوب است که انسان با شمشیر بدن خود را درراه خدا از دست دهد، ابراز کرد: نمی‌شود معامله باخدا پشت میز و سر کلاس انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امروز برخی‌ها حاضرند مملکت را فدای بچه‌های خود کند،  تصریح کرد: امروز بعضی‌ها همه کشور و نظام را فدای منافع خود می‌کنند اما شهید همه زندگی خود را فدای دین  می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مقام شهید را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: اگر شهدا نبودند اسلامی باقی نمی‌ماند، همچنین اگر مدافعین حرم نیز نبودند جنگ نیابتی دشمن در تهران، قم و مشهد اتفاق می‌افتاد.

وی هزینه‌های مصرفی آمریکا در عراق را مدنظر قرارداد و بیان کرد: ترامپ در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نکته‌ای را مطرح کرد که آمریکا در عراق ۶ تریلیون دلار در هزینه کرده است.

ذوالنور تصریح کرد: هنگامی‌که راهبرد تمدن‌ها بی‌نتیجه شد دشمن راهبرد جنگ نیابتی را پیش‌گرفته و از زمین انحراف تکفیری گری استفاده کردند تا آن را مقابل اسلام علم کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به جنگ گروه‌های تکفیری، استکبار و دشمنان در سوریه اشاره و عنوان کرد:  در سوریه ۱۰۶ کشور مقابل مقاومت ایستاد و جنگید اما این ایمان و ولایت مداری شهدا بود که دشمن را نابود کرد.

وی با اشاره به اینکه  امروز رسالت مسئولان و رسانه‌ها بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: دشمنان اکنون در عرصه تهاجم فرهنگی تمام تلاش خود می‌کنند تا اسلام را نابود کنند ازاین‌رو رسالت مسئولان و رسانه‌ها بسیار سنگین است.

ذوالنور به اهداف دشمنان اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین هدف دشمنان و تکفیری‌ها،  دست یافتن به ام‌القری یعنی جمهوری اسلامی ایران است، که اگر شهدا نبودند آنان قطعاً به این هدف مهم دست می‌یافتند.