[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مصطفی ملایی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، از تدوین سند راهبردی برای دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و اظهار کرد: این سند بر اساس سند راهبردی شهرداری قم تدوین شده و بر اساس آن مرکز علمی کاربردی شهرداری قم باید به مرکزی پیشرو، فعال، کارآمد مؤثر و سرشار […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، مصطفی ملایی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، از تدوین سند راهبردی برای دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و اظهار کرد: این سند بر اساس سند راهبردی شهرداری قم تدوین شده و بر اساس آن مرکز علمی کاربردی شهرداری قم باید به مرکزی پیشرو، فعال، کارآمد مؤثر و سرشار از هویت انقلاب اسلامی و ایرانی در بین مراکز علمی کاربردی تبدیل شود تا بتواند پاسخگوی نیازهای شهرداری قم باشد.

وی با اشاره به رشد آماری دانشجویان مرکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری قم، گفت: در سال ۹۶ تعداد دانشجویان این مرکز ۲۰۷ نفر بود که در مهرماه امسال این تعداد با رشد چهار برابری مواجه شده است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۶ نفر از کارمندان شهرداری قم در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: این مرکز پیشرو در ارائه خدمات نوین و با کیفیت آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و کارآفرینی، فعال در پژوهش‌های کاربردی و آموزش‌های کوتاه مدت، ضمن خدمت، حضوری و مجازی است.

وی به دیگر شاخصه‌های مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم اشاره کرد و گفت: این مرکز آموزشی توانمند در تعلیم و تربیت منابع انسانی ماهر و کارآفرین مورد نیاز شهرداری، شهر و کشور و مؤثر در تحقق سند ۱۴۱۴ شهرداری کلانشهر قم است.

ملایی اضافه کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم محیطی پرنشاط سرشار از هویت اسلامی- انقلابی و ایرانی، برخوردار از نظام‌های آموزشی، پژوهشی و مدیریت کارآمد و مجهز به کامل‌ترین امکانات فنی، مهندسی و آزمایشگاهی است که در سند راهبردی به آن تأکید شده است.

وی با اشاره به برخی اقدامات مؤثر که در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم صورت گرفته است، بیان کرد: راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری گردشگری کشور، راه‌اندازی دفتر کارآفرینی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف کارآفرینی و نخستین طرح کسب و کار نویسی حوزه کارآفرینی را از جمله اقدامات صورت گرفته در این مرکز است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم اضافه کرد: اساس برنامه‌های دانشگاه کارآفرینی بوده است و در هر رشته یک گروه تشکیل دادیم که انجمن‌ها زیرمجموعه این گروه‌ها تشکیل شده‌اند که در تحقق کارآفرینی نقش بسیار مهمی دارند.

وی رویکرد مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم را هدایت دانشجویان از رشته‌های عمرانی به سمت خدمات اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: در این راستا رشته‌های گردشگری و نخستین رشته تاکسیرانی کشور در این مرکز ایجاد شده است.

[ad_2]