تیم ملی ایران با غلبه بر جمهوری آذربایجان در مرحله نهایی فاتح سومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام لقب گرفت.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، سومین دوره مسابقات کشتی فرنگی بین‌المللی جام یادگارامام در رده سنی نوجوانان به میزبانی سالن دو هزار نفری شهید حیدریان قم برگزار شد.

در این دوره از مسابقات ۱۸۴ کشتی‌گیر از سراسر جهان حضور داشتند و شانس خود را برای کسب مدال مسابقات محک می‌زدند، در نهایت این تیم ایران بود که موفق شد عنوان نخست را تصاحب کند.

تیم ملی ایران الف که با غلبه بر ارمنستان راهی مرحله نهایی شده بود برای مقابله با کشتی‌گیران آذربایجانی به روی تشک رفت که با پیروی مقتدرانه از سد آذربایجانی‌ها عبور کرد.

تیم کشتی فرنگی ایران (الف) در گروه نخست مرحله مقدماتی در نخستین مسابقه خود با نتیجه ۸ بر ۲ تیم ایران (ب)‌ را مغلوب کرد، سپس تیم ملی کشتی فرنگی گرجستان را با حساب ۱۰ بر صفر شکست داد و با برتری مقابل دیگر رقبای هم‌گروه خود به‌عنوان صدرنشین به نیمه‌نهایی رسید.

در مرحله نیمه‌نهایی با شکست ۹ بر یک تیم ارمنستان مقتدرانه فینالیست مسابقات شد و در آن‌ سوی دیگر یعنی تیم آذربایجان با شکست ترکیه خود را حریف تیم ایران در فینال اعلام کرد.

در مرحله نیمه‌نهایی تیم ایران الف با ترکیب سجاد عباسپور، ایمان محمدی، امیرحسین خوانساری، امید آرامی، عباس چنانی، محمد ناقوسی، محمدمهدی هداوند، محمدمهدی خوشبخت، حامد عبدولی و وحید دادخواه به زمین تشک آمد و آذربایجان نیز ترکیب قربان قربان‌اف، حسرت جعفراف، زانور علی‌اف، عسگر علیزاده، حسن محمدی، وفادار جعفراف، اکسیم ایمان‌زاده، فیکرت والیبوف، بهروز هازیف و سنخان محمداف برای رویارویی با کشتی گیران ایرانی در زمین قرار داد.

در سالن دو هزار نفری شهید حیدریان قم تماشاگران زیادی به سالن پا گذاشته بودند و یک‌صدا تیم ملی ایران را مورد تشویق قرار می‌دادند.

در نهایت این تیم ملی ایران بود که با درخشش کشتی‌گیران خود ۷ بر ۳ آذربایجان را مغلوب کرد تا فاتح سومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام لقب بگیرد.

تیم ملی ترکیه نیز با پیروزی برابر کشتی گیران ارمنی به جایگاه سومی بسنده کرد.

پس از قهرمانی ایران در این دوره مراسم اهدا مدال با حضور پیشکسوتان و مسئولان استانی و کشوری به انجام رسید.

۱۸۴ کشتی‌گیر در قالب ۱۳ تیم خارجی و ۵ تیم داخلی در این دوره از مسابقات حضور یافتند.