×
×

ایران با کسی تعارف ندارد/ روش‌های جدید برای مقابله با تحریم‌ ایجاد شده

  • کد نوشته: 17577
  • [ad_1] محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی شهرکریمه، اظهار داشت: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که جنگ اقتصادی که علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند، دیگر کارساز نیست، برای همین وارد بحث نظامی شدند که آن را هم کارساز ندیدند، لذا اکنون وارد بحث مذاکره اقتصادی شده‌اند. […]

    ایران با کسی تعارف ندارد/ روش‌های جدید برای مقابله با تحریم‌ ایجاد شده
  • [ad_1]

    محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی شهرکریمه، اظهار داشت: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که جنگ اقتصادی که علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند، دیگر کارساز نیست، برای همین وارد بحث نظامی شدند که آن را هم کارساز ندیدند، لذا اکنون وارد بحث مذاکره اقتصادی شده‌اند.

    وی افزود: امروز فضای اجماع جهانی هم به نفع ایران در حال تغییر است، لذا به نظر می‌رسد تصمیمی که در شورای امنیت ملی- درباره کاهش تعهدات برجامی ایران- گرفته شد، واکنش اروپایی‌ها را در پی داشته است.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: با این حال جمهوری اسلامی ایران با کسی تعارف ندارد و منافع خود را از همه کشورها بالاتر می‌داند.

    وی با اشاره به حمایت قاطع مجلس از مصوبه شورای عالی امنیت ملی گفت: ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران، اروپایی‌ها را به دست و پا انداخته تا راهکارهای اقتصادی پیدا کنند و این مسئله منجر به گشایش‌های اقتصادی برای ایران خواهد شد.

    پور ابراهیمی عنوان کرد: هر چه این گشایش‌ها بیشتر باشد، حتی اگر به نتایج مشخصی هم نرسند، عوامل روانی مخرب اقتصادی کشور را تضعیف خواهند کرد.

    وی تصریح کرد: ایران از گردنه تحریم عبور کرده است و هر چه تأثیر منفی که قرار بود از این ابزار فشار به ایران وارد شود، وارد شده و از این به بعد ایران است که می‌تواند منافع خود را ایجاد کند.

    پور ابراهیمی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه آلمان و نخست وزیر ژاپن به ایران تصریح کرد: با مشروح مذاکراتی که از وزیر خارجه آلمان دیدیم، به نظرم می‌رسد آنها با دست خالی به ایران آمده‌اند و انتظار دارند با دست پر برگردند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران دیگر به این شیوه تعامل تن نخواهد داد.

    وی یادآور شد: نخست وزیر ژاپن اگر بتواند با پیشنهادات اقتصادی گشایشی در اجرای تعهدات برجامی جامعه بین الملل ایجاد کند، می‌توانیم همکاری‌های آینده را داشته باشیم، در غیر اینصورت حضور نخست وزیر ژاپن هم نفعی برای ما نخواهد داشت.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به تصویب توافقنامه همکاری‌های تجاری با منطقه اوراسیا در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها دنبال این هستند که ما هیچ مراوده اقتصادی با دیگر کشورها نداشته باشیم. اما موافقت نامه گمرکی با ویتنام که دیروز در صحن تصویب شد، یا موافقت نامه همکاری اقتصادی با اوراسیا، نشان می‌دهد ما علی رغم خواسته آمریکا در حال گشایش‌های اقتصادی هستیم.

    وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از حدود هفت سال پیش با منطقه اوراسیا در حال مذاکره بود که امروز در شرایطی که در تحریم به سر می بریم این موافقتنامه به سرانجام رسیده است و می‌تواند کمک مناسبی برای اقتصاد کشور باشد.

    پور ابراهیمی با بیان اینکه روش‌های جدید برای مقابله با تحریم‌ها ایجاد شده است، اظهارداشت: اقداماتی درحال انجام است که می‌تواند برای ما راهگشا باشد. هرچند این اقدامات در گام‌های ابتدایی هستند اما مهم این است که این تحولات آغاز شده است.

    انتهای پیام/

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.