×
×

ایران دچار جنگ قرائت هاست

  • کد نوشته: 12900
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از خراسان رضوی، آیت الله محسن غرویان دیروز، ۲۱ آذر ماه، در نشست اسلام، سکولاریسم و بنیادگرایی در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی گفته بود: همه از اسلام گفت وگو می‌کنند اما اسلام الف با اسلام ب متمایز هست. همه از دین، از مردم، از خدا و […]

  • ایران دچار جنگ قرائت‌هاستبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از خراسان رضوی، آیت الله محسن غرویان دیروز، ۲۱ آذر ماه، در نشست اسلام، سکولاریسم و بنیادگرایی در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی گفته بود: همه از اسلام گفت وگو می‌کنند اما اسلام الف با اسلام ب متمایز هست. همه از دین، از مردم، از خدا و دموکراسی گفت وگو می‌کنند اما بروز بیگانه آن با یکدیگر متمایز هست.

    وی دنبال کرد: چنین جنگ قرائت‌ها و استنباطات مسئله کلیدی کشور ماست. یک عده با قرائت خاصی بر صندلی‌های قدرت تکیه می‌زنند و به حریف خود عنوان دشمن، منحرف و بی‌دین می‌دهند.

    غرویان تصریح نمود: نکته با اهمیت دیگر آن هست که باید تکلیف خود را با تغییر و دگرگونی در عالم و انسان روشن کنیم. تحولات و تحولات از کسی اذن نمی‌گیرد. امام صادق(ع) فرمود عالم به زمان باشید.  

     وی افزود: ما باید در حاکمیت تکلیف خود را با دگرگونی روشن سازیم. برخی‌ها نمی‌خواهند دگرگونی را قبول کنند و به طور مستمر راهکار مقاومت را معرفی می‌کنند در حالی که در زیادی از مورد ها دست از مقاومت کشیده ایم. تحولات در دنیا ما را مجبور می‌سازد که همسازی و هماهنگی با جهان پیدا نماییم. 

     غرویان اظهار کرد: برداشت من از روایت امام صادق(ع) این هست که عالم فردی هست که از دانش‌های روز باخبر باشد و آنها را مطالعه کرده باشد.  

    عده‌ای در پی منزوی ساختن کشور می باشند و قصد دارند ۸۰ میلیون جمعیت را وارد یک قفس کنند. در این زمینه تفکرات به دو دسته قابل تقسیم هست. یک دسته تنها بر مقاومت پافشاری می‌کنند اما دسته دیگر گزینه همکاری و همفکری را مطرح می‌سازند. باید با دنیا حرف بگوییم. با منطق خودمان با دنیا گفت‌وگو کنیم. زیادی از کشورهای دنیا مشغول زندگی می باشند.  

     غرویان مطرح نمود: آیت الله جوادی آملی امام جمعه شهر قم بود. عده‌ای به نماز جمعه یورش بردند و بیان کردند که وی بصیرت ندارد. عده‌ای در شهر قم با کفش و مهر به ریاست مجلس هجوم کردند. فلسفه در کشور ما چه میزان جایگاهی دارد؟ این‌ها موضوعاتی هست که باید در آن دقت کرد. امام نامه‌ای به گورباچف درج کرد و گفته بود که ما دارای فلسفه غنی هستیم و نماینده خود را آقای جوادی آملی، به عنوان یک فیلسوف، معرفی کرد. امام ابایی برای مناظره علمی و فلسفی نداشت. شهید استاد مطهری نیز گفته بود که اگر در فرهنگ و علم کشور قدرت داشته باشم، یک استاد مارکسیست را برای تعلیم دیالکتیک و مارکسیسم به دانشگاه تهران می‌آورم و خود موضوعات وی را نقد می‌کنم اما حالا ما تحمل یک استاد دانشگاه مسلمان را نداریم. 

     غرویان اظهار کرد: یک قرائت از دین توسط بعضی علمای ما بیان گردید مبنی بر اینکه رای مردم پشیزی نمی‌ارزد. در حالتی که امام گفته بود میزان رای ملت هست. در نتیجه قرائت‌ها متفاوت هست. به صورت کلی آزادی و انتقاد باید در کشور طبق منطق باشد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.