[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سردار محمدتقی شاهچراغی ظهر چهارشنبه در نشست ساماندهی کمک‌های استان قم به مناطق سیل‌زده که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، بیان کرد: استان‌های مختلف کشور در لرستان، خوزستان، گلستان و فارس و خراسان جنوبی در حال خدمت رسانی به سیل زدگان هستند. […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سردار محمدتقی شاهچراغی ظهر چهارشنبه در نشست ساماندهی کمک‌های استان قم به مناطق سیل‌زده که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، بیان کرد: استان‌های مختلف کشور در لرستان، خوزستان، گلستان و فارس و خراسان جنوبی در حال خدمت رسانی به سیل زدگان هستند.

وی با اشاره به خدمت رسانی استان قم به سیل زدگان لرستان، افزود: بازسازی و ترمیم ۵۰۰ منزل در مناطق سیل‌زده لرستان بر عهده استان قم گذاشته شده است.

فرمانده سپاه استان قم ادامه داد: ساخت ۲۳۵ واحد و تعمیر ۲۶۵ واحد از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد در دستور کار قرار دارد تا خدمت رسانی لازم صورت پذیرد.

وی ضمن ابراز امیدواری جهت رفع موانع و مشکلات موجود در کمک رسانی به سیل زدگان، افزود: تأیید شرایط منازل، پیگیری تسهیلات و نظارت بر ساخت در مناطق سیل زده بر عهده بنیاد مسکن قرار داده شده است.

سردار شاهچراغی بیان کرد: دولت پول ساخت مسکن برای سیل زدگان را به حساب فرد واریز می‌کند اما فرد اجازه برداشت این مبلغ را نخواهد داشت و با اجرای مراحل مختلف ساخت، بخشی از پول به سپاه پاسداران به‌عنوان نیروی پیمانکار داده می‌شود.

وی با اشاره به کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی کمیته امداد و بهزیستی به سیل زدگان افزود: دولت ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در مناطق روستایی برای بازسازی منازل درنظر گرفته است.

فرمانده سپاه استان قم با اشاره به مشکلات پیش رو در ساخت مسکن برای سیل زدگان افزود: با توجه به شرایط قیمت، بعد مسافت، حمل و نقل و افزایش کاذب و غیر متعارف قیمت مصالح ساختمانی با مشکلات بسیاری برای کمک به سیل زدگان مواجه هستیم.

[ad_2]