[ad_1] مرتضی جمشیدی پژوهشگر بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با خبرگزاری شهرکریمه با اشاره به خشونت موجود در فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای گفت: خشونت در فیلم آنابل با خشونت در فیلم‌های جکی چان، طبیعتاً مخلوط شدن میزانی از خشونت با طنز یا نمایش دادن و نمایش ندادن خون در تعریف خشونت تاثیر زیادی دارد. وی […]

[ad_1]

مرتضی جمشیدی پژوهشگر بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با خبرگزاری شهرکریمه با اشاره به خشونت موجود در فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای گفت: خشونت در فیلم آنابل با خشونت در فیلم‌های جکی چان، طبیعتاً مخلوط شدن میزانی از خشونت با طنز یا نمایش دادن و نمایش ندادن خون در تعریف خشونت تاثیر زیادی دارد.

وی افزود: در بازی‌های کامپیوتری هم این مسئله صادق است. وقتی می‌گو‌ییم بازی، بازی خشنی هست طبیعتاً نگاه ما به بازی هایی مانند Call of Duty است، این مسئله به دلیل رده بالای سنی این بازی و میزان کشتاری که در داخل بازی مشاهده می‌شود.

پژوهشگر بازی‌های رایانه‌ای با این بیان این موضوع که کدام بازی از محبوبیت زیادی در میان نوجوانان برخوردار است، اظهار داشت: اگر بخواهم ده بازی اول کودکان و نوجوانان در کشور را بگویم، بازی اول GTA و بازی دوم کانتر است؛ اما بازی‌های دیگر مانند پو، فوتبال، فیفا، انگری بردز، تام سخنگو و حتی باقلوا هم در آن‌ها دیده می‌شود.

وی ادامه داد: دراین ده بازی، بیش از پنج بازی وجود دارد که در ژانر اکشن به معنی تیراندازی نیست. اما همچنان این نگرانی وجود دارد که کودکان ما به دنبال بازی‌های اکشنی که مناسب با سن آن‌ها نیست، می‌روند و به دلیل خشونتی که در این بازی‌ها وجود دارد و ۱۵+ یا ۱۸+ هست، می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد پرخاشگری، افسردگی و برخی موارد دیگر در کودکان شود.

جمشیدی در پایان به اهمیت بازی‌سازی و جدی‌ گرفتن این موضوع اشاره نمود و عنوان کرد: بازی‌سازی باید توسط همه نهادهای کشور جدی گرفته شود. مادامی که ما بازی را با لفظ بازی خطاب می‌کنیم، همه بازی را بازی خواهند گرفت و این واژه‌آرایی باعث می‌شود تا کار ما به اینجا برسد که فقط به خانواده‌ها بگوییم مواظب فرزندان خود باشند. زیرا این امر، توسط نهادهایی که باید جدی گرفته شود، جدی گرفته نشده است. /۸۸۲/ ۳۰۲/

[ad_2]