[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، «محمدامین توکلی‌زاده» در یادداشتی نوشت: توصیف و تحلیل اوضاع کشور از منظرهای مختلف قابل بررسی است ولی فارغ از درستی یا نادرستی این توصیف و تحلیل‌ها کمتر توجهی به ارائه راهکار می‌شود.مشکل اصلی کشور، اقتصاد و معیشت مردم است و در همین راستا دو راهکار مطرح است، یکی از طرف […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، «محمدامین توکلی‌زاده» در یادداشتی نوشت: توصیف و تحلیل اوضاع کشور از منظرهای مختلف قابل بررسی است ولی فارغ از درستی یا نادرستی این توصیف و تحلیل‌ها کمتر توجهی به ارائه راهکار می‌شود.
مشکل اصلی کشور، اقتصاد و معیشت مردم است و در همین راستا دو راهکار مطرح است، یکی از طرف دولت و جریان‌های سیاسی حامی آنها و دیگری از طرف رهبرمعظم انقلاب.

• نگاه به خارج 
جریان غرب‌گرا که با دو تابلوی اصلاحات و اعتدال شناخته می‌شود، حل مسائل کشور را در گرو تعامل با آمریکا و اروپا می‌دانند وبا ادبیات مختلف ولی اصول و روشهای یکسان این راه را دنبال می کنند . غربگرایان مشکلات کشور ناشی از تنش های در سیاست خارجی می دانند ومعتقدندبا مذاکره و تعامل می شود یک بازی برد برد تعریف کرد.در یک تحلیل بسیار خوش بینانه وبا نادیده گرفتن جریان های نفوذی در حوزه تصمیم سازی می توان گفت این جریان با اعتماد به قواعد مرسوم دیپلماتیک قریب ۷ سال است در تلاش هستند که روزنه ای از همکاری و تعامل با آمریکا و اروپا ایجاد نمایند اما تا به امروز موفق نبوده اند. شاید بتوان گفت در چهار دهه گذشته هیچ دولتی تا به این حد در این مورد تلاش نکرده والبته این قدر مجوزهم نداشته اند، هرچند در برخی موارد حتی از مجوز های صادره پا را فراتر نهادند تا شاید بتواند دل حریف را بدست آورد ولی در نهایت جز از دست دادن زمان صرف انرژی فراوان و خسارت های غیر قابل جبران چیزی نصیب کشور نشد و امروز دیگر این مطلب مورد اذعان خود مذاکره کنندگان هم هست. البته چون برجام یگانه محصول تلاش ۷ ساله جریان غربگرا به شمار می آید با توجیه های غیر منطقی اصرار دارند این مسیر بی حاصل را ادامه دهند.

• باطل سحر محاصره اقتصادی رونق تولید داخلی
رهبر انقلاب با انتخاب عناوین سالهای گذشته پیشرفت کشور را در گرو اقتصاد درون زا و رونق تولید می‌دانند. اقتصاد بدون نفت ودانش بنیان با تکیه بر پنجره جمعیتی جوان ، فرصتها و ظرفیت های استفاده نشده والبته در کنار آن تعامل با دنیا به ویژه کشور های منطقه وغیر متعهد ها را هم در صدر سیاست خارجی می دانند.
اما دولتهای قبلی و فعلی یا قائل به این راهکار نبوده اند ویا اولویت آنها راه های دیگری بوده لذا تمام انرژی کشور معطوف به عملیاتی کردن یگانه مسیر پیشرفت کشور نشده است.
شاید امروز بتوان گفت شرایط پیش آمده برای کشور یک نوع هدایت اجباری برای عملیاتی شدن این نقشه راه فراهم کرده مسیری که بسیاری از کشورهای توسعه یافته با برنامه ریزی و رغبت انجام داده اند و امروز از ثمرات آن بهره مندند، در ایران با اجبار شرایط دارد محقق می شود. وقتی نظام سلطه با محاصره اقتصادی باعث می شوند راهکار رهبری معظم انقلاب باطل سحر تحریم ها شود.
هر چه جلوتر می رویم متخصصان و کارشناسان بیشتری به معتقدین این راهکار تبدیل می شوند والبته بی اعتقادی وکم تحرکی دولت وپا فشاری بر تداوم سیاست هضم شدن در نظام بین المللی باعث شده برنامه های اقتصاد مقاومتی بسیار کند جلو برود.
شاید امروز بتوان به حکمت تشکیل جلسه رهبر انقلاب با تولید کنندگان وکار آفرینان در اوج آشوب ها و اعتراضات بنزینی پی برد. دشمن سعی می کندبا تداوم سیاست فشار حداکثری به بهانه اعتراضات مردمی با قشون کشی خیابانی وبالا بردن میزان خشونت، جمهوری اسلامی را وادار به عقب نشینی کند اما رهبرمعظم انقلاب در اوج عملیات دشمن، فرماندهان و افسران جنگ اقتصادی را سازماندهی می کند تا از تهدید تحریم و محاصره فرصت پیشرفت وتوسعه را کلید بزند.

• رسالت جریان انقلاب
جریان انقلاب نیز به رسالتهای خود پیرامون جنگ اقتصادی به خوبی پی نبرده و از حرکت شتابنده رهبر انقلاب به سمت نجات کشور جا مانده است و نتوانسته سیاست های کلان و راهبردی کشور را تبدیل به برنامه کند و با راه اندازی نهضت مطالبه گری پیرامون آن دولت را وادار به حرکت در ریل پیشرفت کشور نماید وبعضا درگیر بازی اتاق های جنگ رسانه ای دولت شده است.
جریان انقلاب باید در جنگ اقتصادی در صف اول حمایت از رونق تولید قرار گیرد در کنار تولید کنندگان وکار آفرینان. آنها با مشکلات فراوانی مواجه هستند ونیاز دارند که جریان انقلابی مطالبه گر حقوق آنها باشد.
انتهای پیام/

[ad_2]