عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: بافت فرسوده مخاطرات عمده‌ای می‌تواند ایجاد کند و شهر را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

به گزارش شهرکریمه حسن بختیاری با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته شهر قم نزدیک به ۲ هزار هکتار بافت فرسوده دارد اظهار کرد: بافت فرسوده می‌تواند شهر قم را در معرض آسیب‌های جدی قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه بخش عمده‌ای از بافت فرسوده فاقد ارزش تاریخی است باید مجموعه شهرداری و استان به دنبال این باشد که نسبت به احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه بافت فرسوده مخاطرات عمده‌ای می‌تواند ایجاد کند و از تهدیدات شهر محسوب می‌شود گفت: در شرایط کنونی خدمات‌رسانی به این بافت و ارائه خدمات مطلوب شهری به سختی صورت می‌گیرد و در صورت وقوع زلزله، مشکلات و آسیب‌های زیادی ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: در این بافت‌ها فضاهای شهری، زیرساخت‌های رفاهی و نیازسنجی‌های شهروندی وجود ندارد و به طور عملی در مرکز شهر شاهد ایجاد یک سری سکونتگاه‌های مشابه برخی از سکونتگاه‌های غیررسمی هستیم.

بختیاری با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی لازم در زمینه احیای بافت فرسوده گفت: با روش‌های مختلف می‌توان این کار را انجام داد البته به طور تجربی ثابت شده مداخله مستقیم نتایج خوبی در برندارد بلکه احیای بافت فرسوده باید با مشارکت مردم باشد.

وی تأکید کرد: بخش عمده بافت فرسوده در بخش مرکزی شهر قرار دارد و لازم است با حرکت‌های صحیح و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و ارائه تسهیلات به آنها در این بخش کار شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهر قم از نظر سیما و منظر شهری وضعیت مطلوبی ندارد گفت: وضعیت منظر شهری در بخش‌های مختلف شهر نامطلوب است، یکی از این موارد ورودی‌های شهر قم است. به عنوان مثال ورودی قم از سمت جاده جعفریه به دلیل سیما و منظر شهری شرایط نامطلوبی دارد بنابراین می‌طلبد مجموعه استان و شهرداری در محدوده شهری کمک کنند تا این وضعیت اصلاح شود.

وی با بیان اینکه از نظر سیما و منظر شهری در قم وضعیت مطلوبی وجود ندارد گفت: در این بخش نیازمند باز طراحی شهری هستیم البته برای برخی از پروژه‌ها مانند بلوار پیامبر اعظم فضای شهری مناسبی در نظر گرفته شده ولی در سایر معابر شهری به لحاظ سیما و منظر وضعیت مناسبی نداریم.