مدیر مدرسه علمیه نیمه وقت صبح جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از برگزاری آیین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ این مدرسه خبر داد.

به گزارش شهر کریمه به نقل از «حوزه»، خانم طاهره رهبرپور، ضمن خیر مقدم به طلاب جدیدالورود به اهمیت علم‌آموزی پرداخت و گفت: امام صادق(علیه‌السلام) در روایتی می‌فرمایند: «هرگاه خداوند متعال خیر بنده‌ای را اراده کند، او را در دنیا زاهد می‌گرداند ، در دین دانا می‌کند و عیوبش را به او نشان می‌دهد و هر که این سه خصلت به او داده شود، به تحقیق خیر دنیا داده شده است.

مدیر مدرسه نیمه وقت صبح با بیان اینکه طلاب در مسیر زندگی، بهترین انتخاب را داشته‌اند، تصریح کرد: امروز برخی افراد جامعه، رشته پزشکی را بهترین انتخاب در تحصیل می‌دانند، درحالی که یک پزشک، طبیب جسم است، اما یک طلبه، طبیب روح و جان خواهد شد.

وی با تصریح بر اینکه بانوان طلبه در مسیر طلبگی باید فراز و نشیب‌ها و سختی‌های زیادی را تحمل کنند، تاکید کرد: بانوان طلبه به جهت علمی و عملی در قبال مسیری که انتخاب کرده‌اید، مسئولیت دارید.

وی ادامه داد: بانوان طلبه از آن جهت که بتوانند نیازهای فقهی عقیدتی افراد جامعه را برآورده کنند و پاسخگوی سوالات و شبهات مردم به ویژه بانوان جامعه باشند، باید علم خود را ارتقا دهند.

مدیر مدرسه نیمه وقت صبح تصریح کرد: بانوان طلبه از حیث عملی باید الگوی مناسبی برای جامعه بانوان باشند.

رهبرپور از طلاب خواست با تعامل دوطرفه میان طلاب و مدرسه و همچنین رعایت قوانین موجود، زمینه ی نظم، رشد و تعالی مجموعه را فراهم کنند.

وی در این زمینه به کلام امام خمینی(ره) در جلد ۱۴ صحیفه نور اشاره کرد و افزود: رهبر کبیر انقلاب می فرمایند: «همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو این که بر خلاف رأی شما باشد«.

وی با بیان اینکه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) دارای ظرفیت های بسیارخوب علمی، پژوهشی، معنوی و رفاهی است، اظهار داشت: باید ضمن قدرشناسی از این ظرفیت ها، نهایت بهره برداری از آن ها صورت گیرد تا به اهداف مورد نظر اهل بیت(علیهم‌السلام)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دست یافت.

در ادامه مراسم، چگونگی دسترسی به قوانین و ورود به سامانه دانش پژوهان به صورت عملی به طلاب جدیدالورود آموزش داده شد و بانوان طلبه با مدارس علمیه و قوانین آموزشی آشنا شدند.

آیین افتتاحیه داخلی طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه نیمه وقت صبح جامعه الزهرا(سلام الله علیها) با حضور بیش از صد نفر از پذیرفته شدگان در سالن آمفی تئاتر ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد.

علاوه بر طلاب جدیدالورود، کارکنان آموزشی تربیتی و مشاوران این مجموعه نیز حضور داشتند.