می‌توان از ظرفیت‌های انجمن‌های حوزه علمیه و نشر تعداد زیادی از مجلات و کتاب‌ها در این زمینه بهره‌مند شد.

به گزارش شهر کریمه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه کار در وزارت فرهنگ ارشاد بسیار مشکل و سنگین است، اظهار داشت: انتظاراتی از ناحیه حوزه علمیه و هم از ناحیه دانشگاه متوجه این نهاد است که باید به آن‌ها توجه شود.

وی افزود: با توجه به حضور شما به‌عنوان وزیر در عرصه‌های فکری و فرهنگی چه در آن زمان که در حوزه علمیه حضورداشته‌اید و چه این مدتی که در حال حاضر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارید امیدواریم بتوانید از فرصت‌های پیش‌آمده استفاده کرده و ما شاهد رشد شما در این زمینه باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه باید از ظرفیت‌های قم در زمینه فرهنگ استفاده کرد، عنوان کرد: می‌توان از ظرفیت‌های انجمن‌های حوزه علمیه و نشر تعداد زیادی از مجلات و کتاب‌ها در این زمینه بهره‌مند شد.

وی به فعالیت‌های معاونت پژوهش حوزه در زمینه فرهنگ اشاره و خاطرنشان کرد: معاونت پژوهش حوزه علمیه قم در یک برهه از زمان توانست فعالیت خوبی از خود نشان دهد و آن این بود که به وزارت خانه‌ها اعلام کرد که نیازها و سؤالات خود را در این زمینه مطرح کنند که به بخشی از آنان پاسخ داده شد و مابقی هم همچنان ادامه دارد.

امام‌جمعه قم برگزاری نمایشگاه کتاب را از فعالیت‌های خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و تصریح کرد: یکی از فعالیت‌هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد انتظار می‌رود این است که از آثار مکتوب حوزویان پشتیبانی کنند و امیدواریم موانعی که بر سر راه نشر وجود دارد برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه حوزه علمیه یک بخش از فعالیت‌های خود را به بحث هنری اختصاص داده است، بیان کرد: زمینه‌هایی که در این عرصه در حوزه علمیه وجود دارد اگر فکری برای آن شود قطعاً تعاملات بین حوزه و فرهنگ و ارشاد بیشتر خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برخی مسائل درگذشته اتفاق افتاده است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را درگیر خودکرده است، یعنی عملاً حرکت وزارتخانه را کند کرده است، بنابراین باید با توجه به شناختی که از مسائل دارد به‌گونه‌ای آن سهم را بپذیرید که پرداختن به موضوعی شما را از موضوعی دیگر باز ندارد.