اتفاقات ۸ اسفند ۶۳ خلاصه: رجایی خراسانی: به سبب نقض متعدد بی طرفی درباره مسائل ایران جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای امنیت سازمان ملل شرکت نمی کند.   هاشمی: کار با اهمیت ما در عرصه بین المللی پاک کردن ذهن مردم از رسوبات فرهنگی و القائات حاکمیت غربی هست.   سازمانی جهت تدوین کتب […]

اتفاقات ۸ اسفند ۶۳

خلاصه:

رجایی خراسانی: به سبب نقض متعدد بی طرفی درباره مسائل ایران جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای امنیت سازمان ملل شرکت نمی کند.

 

هاشمی: کار با اهمیت ما در عرصه بین المللی پاک کردن ذهن مردم از رسوبات فرهنگی و القائات حاکمیت غربی هست.

 

سازمانی جهت تدوین کتب درسی در رشته های علوم انسانی تشکیل می گردد.

 

آیت الله رضوانی از سوی امام امت به امامت مسجد حاج سید عزیز الله منصوب گردید.

 

ایران در نشست شورای امنیت شرکت نمی کند

رجایی خراسانی نماینده ایران در سازمان ملل در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در نیویورک خواستار تشکیل یک کمیسیون سازمان ملل جهت رسیدگی به آزادی هزاران اسیر غیر نظامی بیگناه ایرانی که با توسل به زور در عراق در بند هستند و علاوه بر این تحقیق حول وضع هزاران ایرانی غیب گردیده در جنگ گردید.

رجایی خراسانی اظهار کرد: برای ایران امکان مبادله تمامی اسیران در بند در دو کشور تنها به علت اختلاف تعداد اسرا در دو کشور وجود ندارد. عراق اظهار می دارد که ۶ هزار اسیر جنگی در اختیار دارد در حالی که ایران نزدیک به ۵۰ هزار تن را اسیر کرده هست.

رجایی خراسانی در این کنفرانس خبری تصریح نمود: عراق از سوی خود برای هفته آینده تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل را جهت ارزیابی گزارش موخر درخواست کرده هست. اما ایران به سبب شکایت های قدیمی اش نسبت به شورای امنیت که از دید تهران یک نهاد بی طرف نمی باشد در این جلسه شرکت نخواهد کرد.

رجایی خراسانی علاوه بر این کمیته بین المللی صلیب سرخ را به علت سکوتش درباره تعرض به حقوق اسیران ایرانی در عراق و ریختن اشک تمساح برای اسیران عراقی در ایران محکوم نمود. وی خاطر نشان ساخت که صلیب سرخ در حالتی که بعضی از نمایندگانش را فرابخواند و مذاکره با ایران درباره کیفیت فعالیتهایش قبول کند توان دارد فعالیت های خود در ایران را از سر بگیرد.(۱)

 

دیدار هاشمی با سفرا و کارداران

(۱)وزیر امور خارجه سفرا و کارداران جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آفریقایی با آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست مجلس شورای اسلامی دیدار و اظهار کرد و گو کردند.

آقای هاشمی در این دیدار اظهار کرد: مشکل جمهوری اسلامی و اقدامات با اهمیت بین المللی ما در این مقطع پاکسازی رسوبات نادرست فکری و  فرهنگی و القائات حاکمیت غربی در چند  قرن موخر خواهد بود.

ریاست مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که دشمنان ما برای لکه دار کردن انقلاب اسلامی هر کاری که بتوانند می کنند وسعیشان این هست که رسوبات گذشته خود را در ذهن مردم احیاء کنند اظهار کرد: آنان که زمانی اسلام عربستان را مسخره می کردند اکنون نه فقط آن را پذیرفته اند لکن برایش تبلیغ هم می کنند.

ریاست مجلس شورای اسلامی خطاب به سفرا و کارداران تاکید کرد: کار بزرگ ما ساختن فکر هست ما باید ثابت نماییم که مذهب واقعا توان دارد حرکت دهنده باشد و برای رسیدن به این هدف باید خوب کار کنیم تا بتوانیم موفقیت بدست بیاوریم و بتوانیم یک الگو و نمونه خوب برای سایر مسلمین جهان باشیم.(۲)

 

تشکیل جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست ریاست جمهور

(۲)شورای عالی انقلاب فرهنگی دیشب به ریاست آیت الله خامنه ای ریاست جمهور و ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه اعضا تدوین کتب درسی در رشته های علوم انسانی را مورد بحث و ارزیابی قرار دادند. در این جلسه تشکیل سازمانی جهت تدوین کتب درسی در رشته های علوم انسانی زیر نظر وزارت فرهنگ و تعلیم عالی و با نظارت کامل شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تصویب جای گرفت.(۳)

 

حکم امام امت به آیت الله رضوانی

(۳)به دنبال رحلت حضرت آیت الله العظمی خوانساری طی حکمی از سوی امام امت آیت الله حاج شیخ غلامرضا رضوانی به امامت مسجد حاج سید عزیز الله منصوب گردید.

در متن حکم امام آمده هست: از آن جا که بعد از رحلت تأسف انگیز حضرت آیت الله زنده یاد آقای خوانساری رضوان الله علیه، جمعی از مؤمنان از این جانب خواسته اند که برای امامت مسجد سید عزیزالله یک نفر شخص دارای صلاحیت معرفی نمایم، بنابراین جناب مستطاب حجت الاسلام آقای حاج شیخ غلامرضا رضوانی دامت افاضاته را که سال های طولانی با وی نزدیک بودم و وی را به علم و تقوا و صلاح و سداد موصوف دانم، برای این امر شریف معرفی می نمایم. و وی وکیل این جانب هستند و مؤمنان توان دارند در امور شرعیه به وی مراجعه نمایند(۴)

مراجع:

۱٫ اطلاعات، ۸ اسفند ۶۳، ص ۳
۲٫ جمهوری اسلامی، ۸ اسفند ۶۳، ص ۱۲
۳٫ اطلاعات، ۸ اسفند ۶۳، ص ۱
۴٫ کیهان، ۸ اسفند ۶۳، ص ۲

انتهای متن/