خبر ها داخلی*********** * بندرعباس- ایرنا- دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود، هفته آینده بهمراه جمعی از وزیران میهمان مردم استان هرمزگان می باشد.* * تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: هنرهای تجسمی رابطه بی واسطه با بیننده دارند و نیازمند ترجمه زبانی نیستند و باید ۸۰ میلیون […]

خبر ها داخلی
**********
* * بندرعباس- ایرنا- دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود، هفته آینده بهمراه جمعی از وزیران میهمان مردم استان هرمزگان می باشد.
* * تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: هنرهای تجسمی رابطه بی واسطه با بیننده دارند و نیازمند ترجمه زبانی نیستند و باید ۸۰ میلیون ایرانی استفاده کننده کالاهای هنرهای تجسمی باشند.
* * تهران- ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نشست یک روزه روحانیون و مداحان عتبات عالیات منطقه تهران تاکید کرد: در سفرهای زیارتی معرفت افزایی و ایجاد دگرگونی روحی و اخلاقی در زوار برای مبارزه با عارضه های اجتماعی باید در اولویت قرار گیرد.
* * تهران- ایرنا- پرونده دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با معرفی برگزیدگان بسته گردید و خود را برای ورود به دهه دوم این جشنواره جوان در سال ۹۷ آماده می کند.
* * الجزیره- ایرنا- «سید ضیاء هاشمی» مدیر عامل ایرنا در دیدار مدیر مسئول روزنامه دولتی الشعب الجزایر و شماری از مسئولین این روزنامه اظهار کرد: مردم کشورهای اسلامی شناخت بسیاری از حجم های موجود در آن ندارند و این وظیفه رسانه ها است که به شناخت مردم از هم کمک کنند.
* * بجنورد- ایرنا- ریاست پلیس راه خراسان شمالی اظهار کرد: حوادث رانندگی در محورهای رابطه ای این استان روز جمعه ۲ کشته و ۷ زحمی داشت.
* * کرمان- ایرنا- مسئول ارتباطات عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار کرد: واژگونی خودرو سواری آذرا در کانون جیرفت به بافت کرمان چهار کشته برجای گذاشت.
*
* * کرمان- ایرنا- تعلیم های تخصصی کشوری ۴۵۶ نفر از نجاتگران پایگاههای امداد و رهایی بین شهری جمعیت هلال احمر، از امروز (جمعه) به میزبانی استان کرمان شروع گردید.
*
* * یاسوج- ایرنا- سی سخت پنجشنبه شب حال و هوای دیگری داشت، گروهی از نونهالان سی دشواری غم انگیز ترین جشن ولادت را برای سید ایلیا دانشی کوچک ترین مسافر حادثه هوایی برگزار کردند.
* * یاسوج- ایرنا- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۲ امدادگر محلی که بدون سازگاری با ستاد بحران استان به بلندای دنا سفر کرده بودند درحالی که پاهای آنان از سرما و کولاک شدید در حال یخ زدن بود توسط تیم های رهایی کوهستان هلال احمر رهایی یافتند.
* * تهران- ایرنا- دبیر دهمین جشنواره بین المللی تجسمی فجر اظهار کرد: در این دوره با برپایی بخش بین الملل در موسسه فرهنگی هنری اکو با حضور هنرمندان بیگانه تا حدی به بین المللی شدن جشنواره نزدیکتر شده ایم.

خبر ها بیگانه
**********
* * تهران- ایرنا- گروه مخصوص اقدام مالی در نشست روز جمعه خود در پاریس پایتخت فرانسه تعلیق اقدام های تقابلی بر علیه ایران در جهت پولشویی را به مدت ۴ماه دیگر تمدید نمود.
* * مسکو- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه به تعریف آخرین وضع سوریه پرداخت و اظهار کرد: روسیه با مشارکت ایران و ترکیه برای ادامه گفتگوها سوریه ای آستانه کوشش می نماید.
* * تهران- ایرنا- معارضان سوریه ای اعلام نمودند که آمریکا در صدد جابه جایی تروریست های داعش به غوطه شرقی با هدف خنثی نمودن برنامه های ارتش سوریه برای پاکسازی این منطقه است.
* * پکن- ایرنا- کشور کره شمالی با اشاره به برنامه آمریکا برای انجام حمله های سایبری بر علیه این کشور، اعلام نمود پیونگ یانگ برای مبارزه با این حمله های مهیاست و به 'هر نوع جنگی' جواب خواهد داد.
* * نیویورک- ایرنا- یک روزنامه نگار آمریکایی می گوید پیش نویس قطعنامه ‏آتش بس مورد پشتیبانی غرب،‏ نمایشی برای صلح و ‏با هدف طولانی کردن جنگ در سوریه عرضه شده است. ‏
* ‏* دهلی نو- ایرنا- سازمان عفو بین الملل در گزارشی سریلانکا را در لیست کشورهای نا امن برای مسلمین قرار داد.
* * تهران- ایرنا- ریاست جمهوری آمریکا که بشدت مخالف ممنوعیت حمل جنگ افزار است، برای جلوگیری از کشتار محصلین در مدرسه ها پیشنهاد داد که معلم ها مسلح گردند.
* * پکن- ایرنا- 'سارا ساندرز' سخنگوی کاخ سفید که در کره جنوبی حضور دارد اظهار کرد: ایالات متحده در قالب کمپین 'فشار حداکثر' به فشار بر کشور کره شمالی برای رها نمودن برنامه جنگ افزار ها اتمی خود علی رغم بهبود ارتباطات با کره جنوبی، همچنان ادامه خواهد داد.
* * پکن- ایرنا- آمار گمرک چین نشان می دهد اعتبار تبادلات تجاری چین و کشور کره شمالی به کمترین سطح در چهار سال گذشته فرا رسیده است.
* * تهران- ایرنا- ساعت هایی پیش سه بمب در مکان های متفاوت در شهر سیتوه مرکز ایالت راخین در میانمار منفجر گردید که تاحالا کشته ای نداشته است.
* * تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز به نقل از مقامهای آمریکایی از دیدار مقامهای ارشد عربستان، امارات و قطر با مبحث بحران قطر و ایران در دو ماه آینده اطلاع داد.
* * مسکو- ایرنا- سفیر روسیه در آمریکا خواستار مبارزه با تروریسم خارج از چارچوب بلوک بندی نظامی گردید.
* * لندن- ایرنا- شرکت کنندگان شامگاه جمعه در جلسه ای در لندن که با مبحث «اسلام هراسی: تعریف، نقشه و روش مقابله» برگزار گردید، عنوان نمودند که اصطلاح «اسلام هراسی» حاکی وضع نژادپرستانه ضد مسلمان امروز نیست.
* * تهران- ایرنا- ۲ نظامی سعودی توسط تک تیراندازان ارتش و کمیته های مردمی یمن در منطقه های نجران و جیزان عربستان واقع در مرزهای جنوبی این کشور با یمن کشته گردیدند.
* * مسکو- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه روسیه در عکس العمل به کشف میزان قابل توجهی کوکائین در یکی از ساختمان های زیر پوشش سفارت روسیه در آرژانتین، اعلام نمود که امکان قاچاق کوکائین از طریق کانال های دیپلماتیک غیرممکن است.
* * پکن- ایرنا- چین اعلام نمود آمریکا برای چهارمین بار در سال جاری میلادی شماری از فرآورده ها وارداتی از چین را هدف کارهای ضد تجاری قرار داده است.
* * تهران- ایرنا- ریاست ستاد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم به دسیسه بر علیه ایالات متحده گردید و یک عضو ارشد دیگر این ستاد نیز اتهام دسیسه را قبول کرد.
* * بغداد- ایرنا- گروه دوستی عراق و لبنان مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد شهادت حاج عماد مغنیه فرمانده حزب الله لبنان را در بغداد پایتخت عراق برگزار نمود.
* * اربیل- ایرنا- هیاتی از وزارت دفاع آمریکا جمعه شب به ریاست معاون وزیر دفاع ایالات متحده با قباد طالبانی معاون نخست وزیر و کریم سنجاری سرپرست وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق دیدار و اظهار کرد وگو کرد.
* * اربیل- ایرنا- به منظور پشتیبانی از مردم عفرین در شمال سوریه و محکومیت حمله نظامی ارتش ترکیه به این کشور هفته پشتیبانی از عفرین در کردستان عراق اعلام گردید.
* * نیویورک- ایرنا- نماینده کویت در انتهاء نشست غیرعلنی شورای امنیت در مورد ارزیابی قطعنامه ایده ای برای آتش بس ۳۰ روزه در سوریه از موکول شدن رای گیری به روز شنبه اطلاع داد.
* * تهران- ایرنا- در حالی که ترامپ بعد از کنفران مشترک خبری با نخست وزیر استرالیا در کاخ سفید بود، برخورد یک خودرو با مانع یکی از ورودی های کاخ علت تعطیلی موقت آن گردید.
* * مسکو- ایرنا- چند فروند هواپیمای تجسسی آمریکا بالای پایگاه های روسیه در سوریه، مجاورت شبه جزیره کریمه و دریای بالتیک پرواز کردند.
* * تهران- ایرنا- ریاست جمهوری آمریکا در نشست خبری خود با نخست وزیر استرالیا، ادعاهایی را در مورد غوطه شرقی بر علیه ایران، روسیه و دولت قانونی سوریه مطرح نمود.
* * تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تصمیم آمریکا برای جابه جایی قریب الوقوع سفارت خود از تل آویو به قدس اشغالی را محکوم نمود و اضافه کرد: این اقدام منطقه را رو در روی رژیم اشغالگر قرار خواهد داد.
* * اسلام آباد- ایرنا – خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار 'الکسی میلر' مدیرعامل گاز پروم روسیه در سن پترزبورگ بر گسترش مشارکت های دوطرفه بویژه در بخش انرژی تصریح کردند.
* * بیروت- ایرنا- «الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در بیروت اظهار کرد که افرادی که با پیشرفت روال سیاسی و نتیجه های کنفرانس سوچی در مورد سوریه مخالف می باشند در مورد اتفاقات غوطه شرقی دمشق خبرهای غیرواقعی می سازند.
* * تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه ای جابه جایی سفارت این کشور به قدس را در ماه مه (اردیبهشت ۹۷) به طور رسمی تایید کرد.
* * مادرید- ایرنا- هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت استانداری آلمریا (جنوب شرقی ) و موزه باستان شناسی آلمریا در محل این موزه شروع گردید.
* * وین- ایرنا- سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا روز جمعه در نشست غیررسمی شورای اروپا در بروکسل گرد هم آمدند و درخصوص بودجه این اتحادیه بعد از خارج شدن انگلستان و علاوه بر این نحوه انتخاب ریاست بعدی کمیسیو ن به بحث و تبادل نظر پرداختند.
* * لندن- ایرنا- دیده بان حقوق بشر روز جمعه اعلام نمود که عکس ها ماهواره ای نشان می دهد روستاهای روهینگیا در شمال استان راخین، همچنان از سوی ارتش میانمار خراب کردن می گردد.
* * تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) تصمیم آمریکا برای جابه جایی قریب الوقوع سفارت خود به قدس را محکوم نمود و آن را در تضاد قوانین بین الملل و اقدامی در جهت تحریک احساس های اعراب و مسلمین دانست.
* * لندن- ایرنا- وزارت خارجه انگلستان روز جمعه اعلام نمود که 'مایکل آرون' به عنوان سفیر جدید این کشور در یمن منصوب شده است.
* * تهران- ایرنا- یک مقام دولت آمریکا بازنمایی سفارت جدید این کشور در قدس را در ۱۴ ماه مه (۲۴ اردیبهشت ۹۷) همزمان با «روز نکبت» تایید کرد.
* * باکو- ایرنا- روزهای فیلم ایران با نمایش فیلم بادیگارد و با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان ، ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان جمعه شب در باکو شروع گردید.
* * تهران- ایرنا- واقع شدن ۲ منفجر شدن متوالی و تیراندازی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری سومالی ۱۸ کشته و ۲۰ مجروح برجای گذاشت.
* * دمشق- ایرنا- در حمله های خمپاره ای گروه های تروریستی از غوطه شرقی به منطقه های المزه ۸۶، برزه، الجوره، رکن الدین، القابون و جرمانا در دمشق پایتخت سوریه ۳ تن کشته و ۵۸ نفر دیگر مجروح گردیدند.
* * بیروت- ایرنا- «میشل عون» ریاست جمهوری لبنان اظهار کرد که تصمیم کشورش در دفاع از مرزهای زمینی و دریایی خود به اسرائیل اجازه نخواهد داد که به لبنان تعرض کند.
* * لندن- ایرنا- کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلستان برای اولین بار تبلیغ راهپیمایی روز جهانی قدس با عکس امام خمینی (ره) را در بیلبوردهای شهر لوتن واقع در شمال لندن شروع نموده است.
* * دمشق- ایرنا- ساکنان روستای الفطیره در جنوب غرب استان ادلب با تروریست های تحریرالشام(جبهه النصره) درگیر شده و آنان را از این روستا اخراج کردند.
* * نیویورک- ایرنا- ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام نمود امید دارد در ساعت ۲٫۳۰ ۳۰ روز جمعه به وقت محلی، قطعنامه آتش بس در سوریه تصویب گردد.
* * تهران- ایرنا- همزمان با اعلام ریاست جمهوری آمریکا، وزارت خزانه داری این کشور ۵۶ فرد، شرکت و کشتی را به اتهام رابطه با کشور کره شمالی به لیست تحریم های خود اضافه کرد.
* * تهران- ایرنا- رسانه ها به نقل از پلیس سومالی از واقع شدن ۲ منفجر شدن و تیراندازی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در موگادیشو پایتخت این کشور اطلاع داد.
* * تهران- ایرنا- روزنامه واشنگتن پست روز جمعه در گزارشی درج کرد: کنگره آمریکا در مورد برجام، بی برنامه و در انتظار است دولت دونالد ترامپ با شرکای اروپایی خود در این خصوص به توافق دست یابد.
شبد**۱۹۵۳**۹۱۲۲