حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که دشمن به قدرت حوزه ها و علما پی برده است، ابراز داشت: به همین دلیل می بینیم که تمام تلاش دشمن بر نفوذ در حوزه است از این رو باید هوشیار باشیم.

به گزارش شهرکریمه مرجع شیعیان جهان حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود، با بیان این که دشمن می داند که مردم مسلمان همواره از حوزه ها تبعیت می کنند و علمای بزرگ را جانشین پیامبر و امامان می دانند و اطاعت می کنند گفت می بینیم که تمام تلاش دشمن بر نفوذ در حوزه است از این رو باید هوشیار باشیم.

وی افزود: در زمان ما فتنه ها فراوان است و دشمنان همواره با مخوط کردن حق و باطل تشخیص امور را برای جامعه سخت می کنند، تا زمانی که بصیرت نباشد انسان از فتنه ها رهایی پیدا نمی کند، سلاح جنگ سخت موشک و ادوات نظامی است اما سلاح در جنگ نرم بصیرت است.

به فرموده امیرمؤمنان منشأ فتنه ها هوا و هوس است، گفت: فتنه انگیزان ضوابطی غیر دین خدا درست کرده و باطل را با حق مخلوط می کنند تا مردم نتوانند تشخیص دهند.

وی افزود: در زمان ما فتنه ها فراوان است و دشمنان همواره با مخوط کردن حق و باطل تشخیص امور را برای جامعه سخت می کنند، تا زمانی که بصیرت نباشد انسان از فتنه ها رهایی پیدا نمی کند، سلاح جنگ سخت موشک و ادوات نظامی است اما سلاح در جنگ نرم بصیرت است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ابعاد گسترده مقابله دشمنان با انقلاب و اسلام، نسبت به تلاش و سرمایه گذاری ویژه دشمن برای نفوذ در حوزه ها هشدار داد و اظهار داشت: دشمن می داند که مردم مسلمان همواره از حوزه ها تبعیت می کنند و علمای بزرگ را جانشین پیامبر و امامان می دانند و اطاعت می کنند.

وی ادامه داد: دشمن سعی دارند در حوزه های علمیه نفوذ کرده و فتنه های خود را به حوزه ها بکشانند، بعد از جریان تحریم تنباکو وقتی دشمن دید که یک مرجع تقلید چقدر قدرت دارد و می تواند اثرگذار باشد درباره  این مسأله کار ویژه انجام داد و سعی در ایجاد فتنه هایی در این زمینه دارد.

وی عنوان کرد: دشمن با ایجاد شیعه انگلیسی برای مرجعیتی که عظمت بسیاری دارد بدل سازی کرده است از این رو با راه انداختن تشکیلاتی، برای خود مرجعی تعریف کردند، دشمن می خواهد با بدل سازی از مرجعیت، حوزه های علمیه و مرجعیت شیعه را تضعیف کنند، استعمار پیر انگلیس به شیعه انگلیسی و آل سعود هدیه داد و مشاهده کردیم که نسبت به تعرض عده ای به سفارت ایران در لندن بی تفات بودند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسؤولان حوزه و طلاب باید هوشیار و بصیر باشند و فتنه های دشمن را به خوبی درک کنند، الحمدلله فکر حضرت امام و بزرگانی مانند آیت الله بروجردی در حوزه علمیه قم حاکم است، حوزه علمیه قم حوزه ای بسیار قوی با علمای با بصیرت است که باید در برابر فتنه ها ایستادگی کنند و دشمن نمی توانند کاری انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش رو بودن ایام نوروز تأکید کرد که طلاب و روحانیت همواره باید مشغول مطالعه، نوشتن و تبلیغ دین باشند و نباید تصور کنند که کاری ندارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت:  مسؤولان می گویند برای عید همه چیز فراهیم کردیم، فراهم کردن خوب است اما باید کاری کنند که ارزانی و فراوانی نعمت باشد، عید مردم این است که فراوانی باشد، بیکاری از بین برود و معیشت و تولید و اشتغال درست شود والا با آمار و ارقام نمی توان تنها گزارش داد.