[ad_1] حجت الاسلام علی قربانی عضو مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، با بیان اینکه شورای عالی حوزه علمیه در دوره هفتم نسبت به دوره های گذشته روند رو به رشدی داشته است، عنوان کرد: حضور شخصیت هایی مانند آیت الله مروی و سکان داری آیت الله اعرافی در سمت مدیریت حوزه […]

[ad_1]

حجت الاسلام علی قربانی عضو مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، با بیان اینکه شورای عالی حوزه علمیه در دوره هفتم نسبت به دوره های گذشته روند رو به رشدی داشته است، عنوان کرد: حضور شخصیت هایی مانند آیت الله مروی و سکان داری آیت الله اعرافی در سمت مدیریت حوزه علمیه در تقویت شورای عالی موثر بوده است.

نماینده طلاب قائن در مجمع نمایندگان با اشاره به پایین آمدن معدل سنی اعضای شورای عالی در دوره جدید، گفت: خوش فکر بودن آیت الله مروی و سرکشی و سفرهای متعددی ایشان و همچنین حضور آیت الله بوشهری در رأس شورای عالی، امید‌ها نسبت به عملکرد این شورا را افزایش داده است.

وی اولویت شورای عالی در دوره جدید را عملی ساختن فرامین رهبر انقلاب دانست و اظهار داشت: نباید به دنبال اولویت جدیدی برای شورای عالی بود چراکه رهبر انقلاب در دیدارهای مختلف و سفر به شهر مقدس قم اولویت‌های شورای عالی را مشخص کرده‌اند.

وی عدم اطلاع رسانی در خصوص عملکرد شورای عالی را از ضعف های دوره هفتم دانست و ابراز کرد: با تعیین یک سخنگو، اقدامات شورای عالی به اطلاع عموم طلاب خواهد رسید و قضاوت ها نسبت به عملکرد این شورا دقیق‌تر خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه به مشکلات معیشتی طلاب اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه از طریق رایزنی با دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی طلاب به دنبال افزایش اعتبارات باشد.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به هشدارهای رهبر انقلاب در خصوص تضعیف تفکر انقلابی در حوزه علمیه، عنوان کرد: در همه سطوح باید مدیران انقلابی و جهادی سررشته امور را به دست بگیرد.

نماینده طلاب قائن در مجمع نمایندگان با بیان اینکه اگر نیروی انسانی حوزه های علمیه انقلابی نباشد، ایجاد فضای انقلابی امکان پذیر نیست، اظهار داشت: در سال گذشته زمزمه هایی برای تغییر مدیران حوزه ها به وجود آمد اما به جای مدیران بی تفاوت نسبت به انقلاب، مدیران انقلابی مورد هجمه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه فعالیت انقلابی و جهادی حوزه علمیه سبب برجسته شدن نقش روحانیت در جامعه شده است، ابراز کرد: نقش بسیج اساتید در خصوص بسط تفکر انقلابی در حوزه علمیه بسیار حائز اهمیت است و باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود./۱۳۵۰/ت۳۰۲/ف

[ad_2]