×
×

با جنگ و خونریزی نمی توان جامعه را اصلاح کرد/آمریکایی ها روی ۷۰ میلیون قبر ایستاده اند

  • کد نوشته: 9537
  • حضرت ‌آیت الله جوادی آملی گفت: زمانی که آقایان وزارت خارجه با یکی از مقامات آمریکایی دیدار داشتند گفتیم به او بگویید که اگر قد آن ها بلند است برای این است که روی ۷۰ میلیون قبر ایستاده اند.

    با جنگ و خونریزی نمی توان جامعه را اصلاح کرد/آمریکایی ها روی ۷۰ میلیون قبر ایستاده اند
  • حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که شرط همراهی با امام زمان(عج) عقل است، گفت: قطب تمدن و فرهنگ یک ملت عقل آن است.

    وی افزود: محور تمدن و ترقی عقل ملت و احتجاج الهی بر محور آن است، ثواب الهی بر اساس عقل ملت و عقاب نتیجه مخالفت با عقل است، مرحوم کلینی در کتاب عقل و جهل تقسیم بندی کردند که علم مقابل جهل نیست بلکه عقل مقابل جهل قرار دارد.

    استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که آنچه در برابر جهل می ایستد عقل است، اظهار داشت: عقل در برابر جهل سنگر درست می کند و الا گاهی اوقات خود علم در سپاه جهل قرار دارد چون انسان با علم گناه و خلاف می کند.

    وی ادامه داد: جاهل و جهنمی شامل درس خوانده و درس نخوانده می شود، امام باقر(ع) فرمود وقتی حضرت مهدی(عج) قیام کند دست رحمت الهی بر سر جامعه اسلامی است و عقول انسان ها کامل می شود.

    حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که ظهور زمان رشد عقل است، ابراز داشت: انسان باید بکوشد عاقل باشد، اگر حضرت ظهور کنند کل جهان را به خوبی اداره می کنند، اینگونه نیست که ایشان با کشتن جامعه را اصلاح کنند چرا که با جنگ و خونریزی نمی توان جامعه را اصلاح کرد.

    وی عنوان کرد: بعد از جنگ جهانی اول و دوم که حداقل ۷۰ میلیون نفر کشته شدند، دشمن همواره جنگ مستقیم یا نیابتی داشته و کارخانه های سلاح های کشتار جمعی و فردی ۳ شیفته در حال فعالیت است.

    مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: زمانی که آقایان وزارت خارجه با جان کری دیدار داشتند گفتیم به او بگویید که اگر قد آن ها بلند است برای این است که روی ۷۰ میلیون قبر ایستاده اند از بس که کشته اند.

    وی اضافه کرد: آمریکایی ها روستایی های گمنامی بودند که قبل از کشف کریستف کلمب جزو سرخپوستان بودند و بعد شهری شدند و از آسیا و اروپا آمدند و آنجا را ساختند بنابراین اینگونه نیست که فرهنگی داشته باشند، اگر بنا بود کشتار جامعه را متمدن کند جنگ جهانی اول و دوم باید آن را متمدن می کرد.

    حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که قومی که قائم به عقل و ایمان باشد بیراهه نمی رود و راه را بر کسی نمی بندد، گفت: این قوم به معنای شناسنامه و نژاد نیست بلکه به معنای قیام است، امام زمان(عج) به نام مبارک قیام ظهور و جهان را اصلاح می کند.

    وی افزود: قیام جامعه را زنده نگه می دارد و  قیام به قسط آرزوی انبیای سلف است، احدی با توان پیشرفت مادی توان مقابله با قائم به قسط را نخواهد داشت، عادل بودن برای پیش نمازی خوب است اما قائم به قسط برای کارهای اجرایی جامعه و دولتمداری مناسب است، قاضی باید قائم به قسط باشد اما پرونده های اختلاس میلیاردی باید در دست قوام به قسط باشد نه عادل و قائم به قسط.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.