مدیر اجرایی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم با تأکید بر اینکه در راستای برپایی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم از دو ماه گذشته عملیات اجرایی دنبال شده است، گفت: هر شب درمجموع ۱۵۰ نفر از خادمان هیئت محبین حضرت زینب(س) از ۱۷۰۰ بازدیدکننده میزبانی می‌کنند.

به گزارش شهرکریمه سید محمد روحانی مدیراجرایی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم از فعالیت ۱۵ کارگروه مختلف در راستای برپایی این نمایشگاه یادکرد و گفت: هنرمندان قمی هر شب از ساعت ۱۹ الی ۲۳ صحنه‌های مختلف ازجمله شورای سقیفه، عید غدیر خم و رخ‌دادهای کوچه بنی‌هاشم را ۱۸ مرتبه اجرا می‌کنند. امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم برای هفدهمین سال متوالی اظهار داشت: این نمایشگاه به همت جمعی از طلاب و دانشجویان برجسته هیئت محبین حضرت زینب(س) برپاشده است تا بتواند با استفاده از روش‌های هنری آموزه‌ها و معارف اهل‌بیت(ع) را به علاقه‌مندان منتقل کند.

وی افزود: در ابتدا هنر تجسمی را در نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم دنبال می‌کردیم اما طی دوره‌های اخیر برپایی نمایشگاه، علاوه بر روایتگری به اجرای تئاتر و نمایش مرتبط با رخ‌دادهای تاریخی پرداخته‌ایم.

وی با بیان اینکه در پایان‌بخش محتوایی نمایشگاه مباحث مرتبط با مهدویت و شرایط کنونی دنیای اسلام موردبررسی قرار داده می‌شود، تصریح کرد: در بخش فعالیت‌های فرهنگی نمایشگاه نیز با غرفه‌های مختلف از جمله حجاب و عفاف، پرسش و پاسخ دینی و سینمای کتاب خدمات مطلوبی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهیم.

روحانی با تأکید بر اینکه در راستای برپایی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم از دو ماه گذشته عملیات اجرایی دنبال شده است، عنوان کرد: هر شب درمجموع ۱۵۰ نفر از خادمان هیئت محبین حضرت زینب(س) از هزار و ۷۰۰ بازدیدکننده میزبانی می‌کنند.

وی از حضور حضرات آیات حسین نوری همدانی و لطف‌الله صافی گلپایگانی در نمایشگاه فرهنگی و مذهبی کوچه‌های بنی‌هاشم یادکرد و ادامه داد: برخی دیگر از شخصیت‌ها ازجمله آیت‌الله سید محمد سعیدی، آیت‌الله محمد حسینی قزوینی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی نیز از فعالیت این نمایشگاه طی دوره‌های مختلف تقدیر کرده‌اند.

مدیراجرایی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم با اشاره به استفاده از مشاوره کارشناسان شبکه‌های ولایت و هدهد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در این نمایشگاه، گفت: سال گذشته درمجموع ۳۰ هزار نفر از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند هیئت حضرت زینب(س) در راستای برپایی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی و شهرداری منطقه یک تعامل مطلوبی داشته است اما تاکنون ازنظر مادی هیچ وابستگی به هیچ ارگان و نهادی نداشته است.

روحانی با بیان اینکه برای استفاده از زمین کنونی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم مبلغی به‌عنوان اجاره پرداخت می‌شود، مطرح کرد: امیدواریم سال آینده یک زمین اختصاصی داشته باشیم و بتوانیم این نمایشگاه را به موزه ملی و دائمی تاریخ‌شناسی اسلامی تبدیل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه منویات رهبری در مورد اهمیت حذف مباحث تضعیف‌کننده وحدت، در نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم موردتوجه قرارگرفته است، گفت: اکنون الگوی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم به استان‌های مختلف کشور منعکس‌شده است.