×
×

برجام تنها مذاکره‌ای است که صورت‌جلسه ندارد/ عنصر خسته و غیرانقلابی می‌گوید باید با کدخدا بسازیم

  • کد نوشته: 3616
  • علیرضا زاکانی گفت:علت تاخت‌وتازها به قوه قضاییه این است که اساساً دست‌شان خالی است و برای فرار از ارائه گزارش می‌خواهند جامعه را به دعوا بکشند تا حواس مردم از سؤال و پرسش کردن در قول و وعده‌های آنها منحرف شود. به گزارش شهرکریمه «علیرضا زاکانی» نماینده مردم تهران در مجلس نهم شامگاه امروز جمعه […]

    برجام تنها مذاکره‌ای است که صورت‌جلسه ندارد/ عنصر خسته و غیرانقلابی می‌گوید باید با کدخدا بسازیم
  • علیرضا زاکانی گفت:علت تاخت‌وتازها به قوه قضاییه این است که اساساً دست‌شان خالی است و برای فرار از ارائه گزارش می‌خواهند جامعه را به دعوا بکشند تا حواس مردم از سؤال و پرسش کردن در قول و وعده‌های آنها منحرف شود.

    به گزارش شهرکریمه «علیرضا زاکانی» نماینده مردم تهران در مجلس نهم شامگاه امروز جمعه (یکم بهمن) در نشست «بصیرت و ولایت» که در مسجد «انصارالحسین» شهرک شهید «محلاتی» برگزار شد با اشاره به اینکه عده‌ای دارند کشور را به اسم سرمایه‌گذاری در تمام سطوح وابسته می‌کنند، گفت: آیا باید یک جاسوس در زندان خبر دهد که قرارداد FATF منعقد شده است؟ دستگاه امنیتی کشور در زمان عقد این قرارداد کجا بود؟

    وی با ذکر این نکته که این بحث‌ها انتخاباتی نیست و عده‌ای می‌خواهند اساس انقلاب را تهدید کنند، اظهار داشت: آمریکا به این افراد پول هم بدهد نمی‌توانند کار کنند چون خسته‌اند.

    نماینده مردم تهران در مجلس نهم اظهار داشت: در عملیات والفجر ۸ که انجام شد عراق برای اینکه بتواند وضعیت را جبران کند از سر استیصال دفاع متحرک را طراحی کرد.

    وی افزود: عراق در دفاع متحرک خود و عملیات‌های کوچک به تبلیغات روی آورد که ما مثلاً مهران را گرفته‌ایم که البته امام دستور دادند که باید مهران نیز آزاد شود.

    زاکانی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس با فردی آشنا شدم که پس از عدم موفقیت در برنامه‌های خود شروع به فحش دادن به اتاق آتش و بقیه رزمندگان کرد بنده به وی گفتم که نقشه را در اختیار من قرار بده و وقتی نقشه را نگاه کردم دیدم جای دیدبان را اشتباه درآورده بنابراین این فرد خود اشتباه کرده بود و به جای اصلاح اشتباه خود به کسانی فحش می‌داد که درست عمل کرده بودند.

    نماینده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: بعضی اوقات ما نیز اینگونه هستیم که جای خود نسبت به رهبری و مردم را بد انتخاب می‌کنیم و بعد بد و بیراه را به دیگران می‌گوییم.

    وی به کتاب فلسفه تاریخ شهید مطهری اشاره و اظهار کرد: شهید مطهری در این کتاب برای انسان و جامعه هویت خاص و مستقلی با توجه به آیات قرآن قائل است و این بر عکس دستگاه نظری رقیب ما است.

    زاکانی با اشاره به اظهارت کیسنجر مبنی بر اینکه آینده نزاع بین اندیشه سرمایه‌داری و اسلام خواهد بود که خاستگاه آن ایران است، گفت: کیسنجر فهم این را ندارد که بفهمد این نزاع از خیلی قبل‌تر شروع شده و در سال ۵۷ انقلاب اسلامی که انفجار نور بود مسیری را باز کرده که حرکتی در جهت جهانی شدن را نوید می‌دهد.

    وی حاکمیت عقل را فرشته، فهم را شیطان، غضب را پلنگ و شهوت را خوک دانست و گفت:  در جامعه نیز وجوه چهارگانه وجود دارد، به عبارتی جامعه می‌تواند هم جنبه عقلانیت و الهام‌بخش باشد و هم می‌تواند جنبه حیوانت را رشد بدهد.

    وی به نگاه اسلامی نسبت به انسان پرداخت و بیان کرد:‌ نگاه اسلامی به انسان مادی نیست بلکه انسان الهی انسانی بی‌نهایت قابل رشد است و از ملائک هم می‌تواند جلو بزند و به انسان کامل تبدیل شود. با همین نگاه جامعه هم می‌تواند رشد و کمال یابد که آن جامعه مهدوی است.

    زاکانی اضافه کرد: جامعه زنده و پویا که برای خود هویت دارد نسبتی را با سایر جوامع و نسبتی را هم با پروردگار عالم برقرار می‌کند. بنابراین اگر توجه کنیم، خواهیم دید که جامعه اسلامی و جامعه الگو جامعه‌‌ای است که به نام ایران اسلامی بنا است طی پنج مرحله منشأ یک تمدن اسلامی شود.

    این نماینده سابق مجلس، انقلاب، نظام، دولت، جامعه و تمدن اسلامی را پنج مرحله این چرخه دانست و خاطرنشان کرد: تکرار رهبر انقلاب بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن به اعتقاد بنده برای جمع کردن یک ظرفیت و یک فرصت است.

    وی ادامه داد: ۳۷ سال است که نیروهای انقلاب نسبت به نهال انقلاب نگاه تهدیدمحور دارند اما این نهال در وجود خود پتانسیل و قوایی دارد که اگر به آن توجه شود می‌توان این فرصت را عملی کرد، بنابراین باید نگاه فرصتی به انقلاب صورت گیرد.

    به گفته زاکانی، رهبر معظم انقلاب در دیدار با شورای عالی مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت اظهار نگرانی می‌کنند که ۳۷ سال است که در مرحله دوم انقلاب متوقف هستیم؛ چون ما به عنوان یاوران رهبری دقت نکردیم تا چگونه دستاوردهای انقلاب را فعال کنیم.

    به اعتقاد این فعال سیاسی، رهبر انقلاب می‌خواهند گام دوم تکمیلی انقلاب را بردارند که آن تشکیل دولت اسلامی است و وظیفه دولت اسلامی هم ایجاد جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی است و رهبر انقلاب برای به فعلیت رساندن این امر فراخوان دادند.

    زاکانی موانع تکمیل گام دوم انقلاب را نفس دانست و گفت: همانگونه که انسان‌ها گرفتار نفس هستند جامعه نیز با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کند.

    نماینده مردم تهران در مجلس نهم نفس را نفوذ، فساد و سوءمدیریت تعبیر و تصریح کرد:  مسئولان دو دسته هستند یعنی مسئولانی هستند که همچون امام و رهبری به انقلاب اسلامی نگاه می‌کنند و مسائل را همانگونه می‌بینند اما در دسته دوم، این نگاه جاری نیست و خدا، ائمه معصومین، شهدا، غیب عالم و سنت‌های الهی را باور ندارند؛ وقتی رهبری ناظر به سلامت اعتقادی مسئولان صحبت می‌کنند منظور نماز و روزه نیست بلکه سلامتی اعتقادی یک مسئول به این است که نسبت به سنت‌های اسلامی باور داشته باشد.

    وی افزود: «یک مسئول انقلابی اسلام را بالاترین نقطه می‌بیند اما مسئول غیر انقلابی و خسته اینگونه نیست. ما امروز یک دسته مسئول انقلابی و دسته دیگر مسئول غیرانقلابی و خسته داریم. عنصر انقلابی مردم را نعمت می‌داند اما عنصر خسته و غیرانقلابی مردم را مادون خود می‌داند. عنصر انقلابی امام را به عنوان یک الگو می‌داند اما عنصر غیرانقلابی و خسته می‌گوید ما باید با کدخدا بسازیم و با او همراهی کنیم و عنصری دارای حداقل فعالیت در سطح منطقه و عضوی از یک تیم ارکستر شویم. عنصر انقلابی آمریکا را شیطان می‌داند و به آن اعتماد نمی‌کند، اما عنصری غیرانقلابی به آن اعتماد دارد.»

    زاکانی با اشاره به دسته‌بندی جهاد از نگاه رهبر انقلاب به سه دسته جهاد اصغر، اکبر و جهاد کبیر یادآور شد: جهاد کبیر ناظر به آیه ۵۲ سوره فرقان است که از دشمن پیروی و به آن اعتماد نکنید.

    وی اضافه کرد:‌ نیروهای انقلابی در جهاد اصغر موفق بودند و نسبت خود را با امام جامعه تعیین کردند و به میدان آمدند و ۸ سال دفاع مقدس نمادی از این افتخار بود. اما در جهاد اکبر ما موفق نبودیم چرا که جامعه دچار نفوذ و فساد شد و ما می‌توانستیم به صورت دیگر عمل کنیم اما نتوانستیم.

    وی به توصیه مقام معظم رهبری به مسئولان نظام درباره فساد اشاره و خاطرنشان کرد:‌ سال ۸۰ رهبر معظم انقلاب در مورد مبارزه با مفاسد اقتصادی نکاتی را به سران سه قوه فرمودند که مسئولان ما توجه نکردند. بنابراین ایشان در سال ۸۱ طی نامه‌ای به جنبش دانشجویی فرمودند که قیام کنید چرا که پیوستگی بین قدرت و ثروت بدترین نوع فساد در جامعه است و شما برعلیه اجزا و عناصر فساد در جامعه قیام کنید اما باز هم عمل نشد. رهبری سال ۸۹ در یک بیان رسمی فرمودند که من گفتم اما کسی عمل نکرد و این بیانگر این است که ما نسبت درستی را بین خود و امام جامعه در نظر نگرفته‌ایم و باید خود را سرزنش کنیم.

    نماینده مردم تهران در مجلس نهم می‌گوید که اگر زودتر جلوی فساد را می‌گرفتیم امروز گرفتار این حد از فساد نبودیم.

    زاکانی ادامه داد: در جهاد کبیر هم مسئولان غیر انقلابی بد عمل کرده و به دشمن اعتماد کردند و برجام محصول عدم توجه به جهاد کبیر توسط مسئولان نظام اسلامی است.

    وی با تاکید بر اینکه عدم دقت در جهاد اکبر و کبیر نسبت به جامعه را باید جبران کنیم، گفت:  جامعه امروز دچار نفوذ است و این نفوذ در درجات مختلف صورت می‌گیرد.

    این نماینده سابق مجلس به تعریفی از نفوذ پرداخت و اظهار داشت:‌ نفوذ یعنی کسی اطلاعات غلط به مسئولان می‌دهد و محاسبه غلط صورت می‌گیرد. در درجه دوم مسئولی سیاست‌گذاری غلط می‌کند و به اجرا می‌رساند اما درجه بالاتر این است که یک مسئول عامدانه تصمیم غلط می‌گیرد و جامعه را به قهقرا می‌برد و عنصر نفوذی در این جایگاه بیشترین ضربه را می‌زند.

    وی به فرمایش رهبری درباره نفاق و نفوذ اشاره کرد و یادآور شد:‌ رهبر انقلاب می‌گوید بدترین نوع نفوذ و نفاق که در صدر اسلام صورت گرفت کسانی بودند که سابقه انقلابی‌گری داشتند اما دست از انقلابی‌گری برداشتند دنیاطلبی پیشه کرده بودند و به مردم نیز همین را توصیه می‌کردند.

    زاکانی تجربه صدر اسلام و وجود آمریکا را دو ویژگی انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد:‌ هر کسی راجع‌ به همراهی با آمریکا قدمی بردارد باید هوشیارش کرد اگر هوشیار نشد حتی اگر سابقه‌ انقلابی‌گری هم داشت، منافق است.

    این فعال سیاسی اصولگرا با تأکید بر اینکه ما امروز شاهد نفوذ در حد اعلا هستیم، گفت: اگر تا دیروز نمی‌خواستیم عده‌ای نفوذی بر مسند قدرت تکیه نزنند امروز زده‌اند و اینها افرادی هستند که نسبت به انقلاب اسلامی بیگانه‌اند و شاید در گذشته برای انقلاب گامی هم برداشته باشند؛ اینها با نگاه غیرالهی می‌خواهند نظام اسلامی را اداره و ما را از الطاف الهی محروم کنند.

    وی ادامه داد:‌ مسئولان اگر در جامعه اسلامی باور داشته باشند می‌توان جهشی به سمت جلو حرکت کرد که ما امروز از آن بی‌بهره هستیم.

    زاکانی در مورد فساد گفت:‌ فساد شاید جزئی جامعه را بگیرد که طبیعی است اما اگر فساد تبدیل به یک غده سرطانی شود، گسترش می‌یابد و در مرحله بعد چون غده سرطانی، کبد، مغز استخوان و سیستم دفاعی بدن را تسخیر کرده و فلج می‌کند و در انتها فساد کل جامعه را در بر گرفته و فرهنگ جامعه را پاک‌زدایی می‌کند.

    عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به فیش‌های نجومی، اظهار داشت:‌ در قضیه فیش‌های نجومی معلوم شد که جامعه ما مبتلا به قانون‌صفتی نیست؛ عده‌ای مانور اشرافیت می‌دهند اما جامعه از این مانور بی‌زار است. غارت را یک عده پیشه می‌کنند اما جامعه از این افراد نفرت دارد و هنوز دستگاه نظارتی و رسانه‌ها در مقابل این حرکات مقاومت می‌کنند و رهبر معظم انقلاب در رأس همه دقت دارند.

    وی تاکید کرد:‌امروز مرحله دوم انقلاب رقم خورده و باید مواظب باشیم و این دست از افراد را عقب بزنیم چرا که فساد آثار اجتماعی، حقوقی و سیاسی بالایی دارد.

    به اعتقاد زاکانی بدترین نوع فساد در بعد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حاکمیتی این است که صاحبان قدرت به دنبال ثروت باشند و به ثروتمندان کمک کنند که از طریق غیرارزشی به چپاول بیت‌المال بپردازند.

    این نماینده سابق مجلس افزود:‌ نمونه بارز فساد در بعد ثروت و قدرت این است که مسئولی به دنبال دنیاطلبی می‌افتد، عده‌ای نیز به این افراد می‌چسبند و از قبل مسئولان رانت‌گیری می‌کنند و قدرت اقتصادی‌شان بالا می‌رود و پس از بالا رفتن قدرت اقتصادی پول‌های خود را برای کسب قدرت هزینه می‌کنند. یعنی جامعه دست افراد غیرالهی می‌افتد که نماد این ثروت و اثر آن در آمریکا است.

    زاکانی بالاترین ضربه فساد را بی‌اعتمادی مردم به نظام عنوان و تأکید کرد: هیچ راهی جز جهاد و قیام علیه مفسدان نداریم.

    وی افزود: بحث ما فساد اندک و کوچک نیست بلکه امروز مسئولی با پول مفسدان روی کار می‌آید و بعد از همان مفسدان حمایت می‌کند.

    زاکانی به چرایی تاخت‌وتاز برخی‌ها به قوه قضاییه اشاره کرد و اظهار داشت: قوه قضاییه به اسپانسرها و پشتوانه مالی و کمک‌ آنان به ستادهای انتخاباتی برخی‌ها پرداخته و آنها نیز حساس شده‌اند و می‌گویند حالا که قوه قضاییه به عوامل پیرامونی گیر داده بعید نیست که سراغ خود ما هم بیاید بنابراین باید داد و هوار کنیم تا سمت ما مایل نشود.

    وی ادامه داد: علت دیگر تاخت‌وتازها به قوه قضاییه این است که اساساً دست‌شان خالی است و برای فرار از ارائه گزارش می‌خواهند جامعه را به دعوا بکشند تا حواس مردم از سؤال و پرسش کردن در قول و وعده‌های آنها منحرف شود.

    عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی‌ها برای انتخابات سال آینده نیاز به دو قطبی کاذب دارند، گفت: خیلی بد است که آقای نوری‌زاده در صفحه تویتر خود می‌گوید باید به قوه قضاییه حمله شود و بعد از ۷ ساعت تویتر منتسب به رئیس جمهور محترم به قوه قضاییه حمله می‌کند.

    وی با بیان اینکه فساد به دهه شصت برمی‌گردد، گفت: زمانی که بنده و شما در صحنه‌های جنگ می‌جنگیدیم یک عده کار خودشان را می‌کردند و در دهه هفتاد سیستم اقتصادی وقت الگوی آزاد دولت سازندگی یعنی فقر و غنا را رسمیت بخشیدند و روز به روز به مسئولان گفتند جلوی حیف را بگیرید و اگر میل هم کردید ایرادی ندارد.

    زاکانی به معرفی زنگنه در مجلس نهم اشاره و تصریح کرد: یکی از نمایندگان در زمان معرفی زنگنه به مجلس نهم خطاب به وی گفت چقدر شما بر روی میل‌ها حساس هستید یک اندازه‌ای از میل را بپذیرید و به حیف‌ها بپردازید و این خود رسمیت بخشیدن به فساد است.

    وی افزود: رئیس دستگاه قضایی در مجلس ما گفت که فساد کبیر و اکبر وجود دارد و فساد کبیر این دزدی‌ها و غارتگری‌ها است و فساد اکبر خروج سرمایه است. به عبارتی اگر با این غارتگری‌ها برخورد کنیم سرمایه از کشور خارج می‌شود. بنابراین برخورد نکنیم بهتر است. امروز شما شاهد هستید که شخصی از بانک پول می‌گیرد بعد این پول را به بانک برنمی‌گرداند.

    به گفته نماینده تهران در مجلس نهم امروز در کشور ایران ۱۱۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی وجود داردکه در اصل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است.

    وی ادامه داد: نقدینگی در جامعه ما امروز ۱۳۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود و این در حالی است که زمانی که دولت یازدهم آغاز به کار کرد نقدینگی ۴۶۰ هزار میلیارد تومان بود و امروز ۲.۵ برابر شده است که این پول‌ها امروز دست من و شما نیست بلکه در اختیار نورچشمی‌ها قرار دارد.

    زاکانی خاطرنشان کرد:‌سال ۸۷ سرپرست وزارت اقتصادی وقت با ۷۰ میلیون تومان سامانه‌ای را خریداری کرد و بانک‌های دولتی را به اینترنت وصل و آنها اطلاعات خود را آنلاین در اختیار این سیستم قرار می‌دادند. ایشان می‌گفت که ۲۰۰ میلیون شماره حساب ثبت شد که از این بین ۱۵۰ میلیون حساب زیر ۵۰ هزار تومان موجودی داشتند و درصد کمی از دارندگان این حساب‌ها دارای موجودی‌های نجومی بودند و گردش مالی نیز اکثراً در این حساب‌ها وجود داشت و سازمان مالیاتی می‌گفت خیلی از اینهایی که اکثریت درآمدها را به خود اختصاص می‌دادند هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کردند یعنی مالیات را فقط از کارگر و کارمند و… دریافت شده است که البته ۳ ماه از راه‌اندازی این سامانه نگذشته بود که جمع شد چون در مسیر شفاف‌سازی قرار داشت.

    عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین رکن برخورد با فساد ایجاد شفافیت سیستمی و علمی کردن است، گفت: مازندران و گلستان ما به اندازه کشور هلند ظرفیت جغرافیایی و منابع دارند اما هلند با همین شرایط برای ۵۰۰ میلیون نفر تولید می‌کند. مگر می‌شود ما نتوانیم.

    وی با بیان اینکه فساد سوءمدیریت می‌آورد، گفت: مگر می‌شود در این دولت به ۸ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان صندوق ذخیره فرهنگیان دست‌درازی کنند و یک نفر با چند تکه زمین و چک ۸۰۰ میلیارد تومان وام بگیرد؟

    زاکانی معتقد است که امروز فساد مسیری را دنبال می‌کند که این مسیر می‌خواهد حاکمیت اقتصاد کشور را به دست سرمایه‌داراها بدهد. بنابراین حاشیه‌نشینی امروز سبب می‌شود که فردا نتوانیم کاری صورت دهیم.

    وی با طرح این پرسش که چرا این دولت مدام مسائل را محرمانه می‌کند، گفت: آقای ابوترابی در کمیسیون ویژه برجام از آقای شمخانی پرسید آیا مقام معظم رهبری در جریان جزئیات مذاکرات نیز بودند یا خیر، که آقای شمخانی پاسخ داد، خیر. مقام معظم رهبری فقط در جریان کلیات موضوع بودند. آقای ابوترابی مجدداً سؤال کرد که اگر مقام معظم رهبری در جریان جزئیات مذاکره نبودند شما به عنوان هیأت پنج نفره (روحانی، لاریجانی، شمخانی، ولایتی و ظریف) در جریان بودید که آقای شمخانی پاسخ داد ما هم از جزئیات مذاکرات اطلاعی نداشتیم.

    زاکانی افزود: این تنها مذاکره‌ای است که صورت جلسه و صورت مذاکرات ندارد و وقتی از تیم هسته‌ای می‌پرسیدیم می‌گفتند فقط یک سری چرک‌نویس و دست‌نویس با مداد داریم. مذاکره با این اهمیت و در این ابعاد باید اینگونه باشد.

    وی با تأکید براینکه مشکل ما امروز در کشور دورویی است، گفت: در مجلس می‌گویند ما به دشمن اعتماد کردیم که اشتباه بود اما بیرون که می‌آیند می‌گویند چه کسی می‌گوید ما چنین حرفی را زده‌ایم.

    این فعال سیاسی با بیان اینکه فردی در سیستم بانکداری ۲ هزار میلیارد تومان معوقه دارد ولی چون رفیق برادر رئیس جمهور است وی را به بانکی از خارج کشور برای دریافت پول معرفی کرده‌اند، تصریح کرد: این پول‌ها را در حالی با سود صفر درصد به وی داده‌اند که این پول در خارج از کشور برای کارهای اضطراری گذاشته شده‌ است و حالا این فرد مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان در بانک ملت سپرده‌گذاری کرده و با نرخ ۲۴ درصد سود دریافت می‌کند یعنی سالی ۹۰ میلیارد تومان و این اقدامات به این دلیل صورت گرفته است که این فرد در گذشته به ستاد کمک کرده است. چه درآمد و سودآوری بیشتر از اینکه یکی ۱۰ الی ۲۰ میلیارد تومان به ستادی کمک کند و دهها برابر آن را بعدها سودجویی کند.

    «این شخصی که چند روز پیش بازداشت شد ۴ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داشته که فقط یک قلم از معوقات به بانک ملی ۲۳۰۰ میلیارد تومان بوده است و ایشان در فرمانیه برج ساخته و یک واحد از آن برج را ۵۱ میلیارد تومان فروخته است. باز می‌شود جلوی این اقدامات را گرفت اما کارهایی در حال رخ دادن است که نمی‌‌توان جلویش را گرفت.»

    زاکانی به قرارداد نفتی IPC اشاره و تصریح کرد:‌ در IPC که سال قبل منعقد شد صدای ما درآمد که آنها در این قرارداد نفتی مدعی بودند که ما نسبت به غرب ضعف تکنولوژی و منابع مالی داریم. ما خطاب به آنها گفتیم ۱۳۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد، اوراق و سهام بفروشید و مردم هم مشارکت می‌کنند اما می‌گویند پول را باید خارجی‌ها بیاورند چون ورود پول آنها از امنیت صیانت می‌کند، این دروغ محض است.

    وی با بیان اینکه آمریکا در افغانستان و عراق بالغ بر ۳ هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرد اما سرشکسته خارج شد، گفت: آقایان قرارداد ۷۰ -۸۰ صفحه‌ انگلیسی را در ۱۳ صفحه خلاصه و در دولت تصویب کردند که ما بعد از تطبیق آن متوجه شدیم که چه جنایتی در حال رخ دادن است. یعنی جنایتی که در دوره‌های گذشته نیز نسبت به چاه‌های نفتی صورت نگرفته بود به عبارتی می‌خواهند اصل چاه را واگذار کنند.

    عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: وقتی این مسئله به دولت می‌رود آقای جهانگیری عنوان می‌کند که ما ۱۵۰ ایراد آن را رفع کرده‌ایم مگر یک سند ۱۲ صفحه‌ای دولت چه چیزی دارد که باید ۱۵۰ ایراد هم در آن وجود داشته باشد.

    وی با تاکید بر اینکه IPC دهها کرسنت از خود به دنیا می‌آورد، گفت: کشور را می‌خواهند به اسم سرمایه‌گذاری در تمام سطوح وابسته به خارج از کشور کنند.

    زاکانی با طرح این سوال که FATF را که وزیر اقتصاد آن را منعقد کرده باید یک جاسوس در زندان خبر بدهد که این قرارداد منعقد شده است، اظهار کرد:‌ آن زمان که FAFT را امضا می‌کردند دستگاه امنیتی کشور کجا بوده است؟

    وی با بیان اینکه اتفاقاتی که امروز در کشور می‌افتد عجیب است، گفت:‌همان کسی که سال ۸۲ بحث جمع کردن کل امکانات هسته‌ای را مطرح کرد و حضرت آقا فرمودند ایشان را طرد کنید دوباره در قضیه برجام محور ماجرا بود و دستگاه امنیتی می‌گوید ایشان جاسوس قطعی MI6 است و بعد دوشنبه یک باره از لندن به دفتر آقای رئیس جمهور می‌رود و ساعت ۳ بعدازظهر با ایشان جلسه می‌گذارند تا برای مسائل اقتصادی بعد از برجام راهکار اندیشیده شود.

    وی به مسئله فتنه سال ۸۸ نیز اشاره کرد و گفت:‌ فتنه انقلاب را تا لبه پرتگاه برد برخی‌ها در این فتنه نیز به آمریکا پیغام دادند که ما را تحریم کنید و آن همان نامه‌ای است که به خانم کلیتون زده شد یعنی همان صحبت مهدی هاشمی با خارجی‌ها که نیک‌‌آهنگ کوثر آن را بیان کرد.

    به اعتقاد عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی قطعنامه ۱۹۲۲ دستاورد فتنه است.

    وی افزود:‌ نبل‌بشو و غبارآلودگی زمان فتنه باعث شد یک عده کشور را غارت کنند. به عنوان مثال در پتروشیمی باختر موفق شدند ۵۱ درصد از سهام این پتروشیمی را با ۱۳۰ میلیارد تومان بخرند در حالی که دولت برای این پتروشیمی غیر از کارخانه‌ها ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و لوله‌کشی کرده است. در قضیه صادرات شرکت بازرگانی پتروشیمی را ۱۱۰ میلیارد تومان بخرند ۵۰ میلیارد نیز پرداخت نکنند و عملاً ۶۰ میلیارد موفق به خرید آن شده باشند.

    زاکانی تاکید کرد:‌ اگر در زمینه پتروشیمی سرمایه‌گذاری کنند برای ۲.۵ الی ۳ میلیون نفر شغل ایجاد می‌شود اما بنا نیست شغل ایجاد شود و عده‌ای کار کنند چون بنا را بر این گذاشتند که مردم له شوند تا یک عده به ثروت برسند.

    این نماینده سابق مجلس اضافه کرد:‌شرکت‌های پتروشیمی بعد از اربعین می‌خواستند صنایع بالادستی تولید داشته باشند اما قبل از اربعین مواد را به ترکیه دادند قیمت مواد در سطح جهانی ۴ هزار و ۲۰۰ دلار در تناژ ذکر شده است در بورس ایران ۵ هزار و خرده‌ای عرضه می‌شود اما آنها به ترکیه ۳.۵ داده‌اند آیا اسم این را جز خیانت چیز دیگری می‌توان گذاشت؟

    وی با تاکید بر اینکه یک عده بنا دارند راه را برای غارت کشور باز کنند، تصریح کرد:‌ این بحث‌ها اصلاً انتخاباتی نیست بلکه به اساس انقلاب اسلامی بازمی‌گردد. آمریکا به اینها پول هم بدهد عرضه ندارند کار کنند چون خسته هستند و آدم‌هایی هستند که حال کار کردن ندارند وگرنه معلوم است که چگونه می‌توان در مملکت کار کرد.

    زاکانی بیان کرد:‌ عده‌ای می‌خواهند تمام شاهرگ‌های اقتصادی کشور را دست نورچشمی‌ها بدهند تا این افراد برای ما صاحب قدرت تعیین کنند. فردا روز آنها هستند که تعیین می‌کنند چه کسی به دولت و چه کسی به مجلس برود.

    وی معتقد است که هر کجا که یک صاحب ثروت و غارت وجود دارد پشت‌سر آن حتما یک مسئول نشسته‌ است بنابراین باید اقتصاد شفاف شود اما عده‌ای نمی‌خواهند که این امر محقق شود.

    رییس کمیسیون برجام در مجلس نهم با اشاره به ظرفیت‌های ایران خاطرنشان کرد:‌ در مملکت ما همه چیز وجود دارد اما نیازمند باور است که یک عده‌ این باور را ندارند.

    وی با بیان اینکه امروز ما در آستانه انتخابات هستیم، تاکید کرد: ما باید چشمان‌مان را باز کنیم چرا که هر کس که بخواهد در داخل جبهه انقلاب نقاب و شکاف بیندازد به خرمن ما آتش زده است.

    زاکانی با تأکید براینکه همه باید تلاش کند جبهه انقلاب پیروز شود به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه در کشور انقلابی و غیر انقلابی وجود دارد، گفت: ما در انتخات آتی با غیرانقلابی‌ها رقابت خواهیم کرد.

    وی به ظرفیت‌های خارجی و داخلی جبهه غیر انقلابی اشاره و تأکید کرد: ما در این شرایط نباید با خود دعوا داشته باشیم و ایراد بگیریم. بنابراین وظیفه جریان انقلاب این است که در حد اعلا انقلابی باشد و اشدا علی الکفار را نصب‌العین قرار دهد.

    زاکانی با اشاره به انتخابات سال ۸۴ عنوان کرد: باید شرایطی را برای ملت ایجاد کنیم تا در مسیر درست رأی بدهند. سال ۸۴ احمدی‌نژاد به دلیل بر سر دست گرفتن ارزش‌ها مورد توجه مردم قرار گرفت و در سال ۸۸ نیز مردم بین موسوی و احمدی‌نژاد انتخاب درست را صورت می‌دهد چرا که اگر آقای موسوی انتخاب می‌شد کشور را به آتش می‌کشید و پدر انقلاب را درمی‌آورد.

    وی افزود: سال ۹۲ ملت به جبهه اصولگرا نگاه گردند که دیدند که یکی در شرق و دیگری در غرب قرار دارد و همه هم در حال تراشیدن سر همدیگر هستند.

    عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت:‌ امروز فضا آماده است چرا که اینها آنقدر کسل، خسته و کار نکرده هستند که جان ملت به لب آمده است. اینها خودشان هم امید ندارند که پیروز شوند. ملت اینها را نمی‌خواهد مگر اینکه ما برای آنها فرش قرمز پهن کنیم و ما سال ۹۲ برای آنها فرش قرمز  پهن کردیم.

    زاکانی با تاکید بر اینکه وقتی که یک نفر متقدم و متأخر نسبت به ولی در صحنه است ما حق نداریم با هم رقابت کنیم، گفت:‌ اینها خودشان هم امید به پیروزی ندارند و اگر اصولگرایان بگذارند اینها موفق نخواهند شد. شرایط کشور به گونه‌ای است اگر ما هوشمندی داشته باشیم می‌توانیم جهش صورت دهیم.

    وی اظهار داشت: عده‌ای مسیری را دنبال می‌کنند تا ملت را از مسیر انقلاب مأیوس کنند و رهبری را به فرسودگی بکشانند. یعنی رهبری بفرمایند که من به مسئولان گفتم اما نشد. به اعتقاد من ما امروز وظیفه بزرگی داریم و وظیفه بزرگ ما این است که باید برای روشنگری، جلب ظرفیت برای اداره کشور و تنظیم برنامه‌های مؤثر برای حل ماجرا قیام کنیم چون اصل کار بعد از انتخابات است.

    نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت:‌ ما امیدواریم به فضل الهی بتوانیم حرکتی را آغاز کنیم که مانع این مسیر ناصواب شویم و این به فضل الهی کاملاً شدنی است.

    وی در پاسخ به سوال یکی از حضار درباره حسین فریدون گفت: مطمئنا حسین فریدون در برخی از فسادها و اتفاقات پشتیبانی مؤثر دخیل بوده و انتظار داریم قوه قضاییه ایشان را از انحصار حمایت آهنین برادر رییس جمهور بودن بیرون آورد و رسیدگی کند.

    زاکانی همچنین در مورد جبهه مردمی انقلاب اسلامی نیز گفت: جبهه مردمی انقلاب اسلامی یک گام به جلو است اما ممکن است دارای عیب و نقص باشد که هست اما اگر آسیب بخورد زمینه دیگری برای وحدت وجود نخواهد داشت.

    عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: مشارکت بدنه اجتماعی در جبهه مردمی نیروهای انقلابی بیشتر و تقویت می‌یابد و شهرستان‌ها برای تصمیمات ملی درگیر خواهند شد.منبع: فارس

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.