استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان باید تقوای سیاسی داشته باشد، گفت: برخی می‌خواهند با دروغ‌پردازی سیره ائمه معصومین(ع) را به نفع خودشان مصادره کنند که این کار غلطی است. به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی ظهر امروز در مراسم عزاداری حسینی در دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به ویژگی‌های امام […]

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان باید تقوای سیاسی داشته باشد، گفت: برخی می‌خواهند با دروغ‌پردازی سیره ائمه معصومین(ع) را به نفع خودشان مصادره کنند که این کار غلطی است.

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی ظهر امروز در مراسم عزاداری حسینی در دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به ویژگی‌های امام حسین(ع) اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا از هر چیزی که داشت، گذشت. امام حسین(ع) اهل بذل بود و کسی در جبهه ولی خدا می‌ماند که بذل کننده باشد و اصحاب امام حسین(ع) در واقعه کربلا از همه‌چیز خود گذشتند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: زهیر بن قین زمانی که به سمت خیمه امام حسین(ع) می‌رفت، دلش پر از تعلق به دنیا بود، اما او پس از خروج از خیمه ایشان از همه این تعلقات دست کشید و جزو اصحاب امام حسین(ع) شد تا اینکه در کربلا به شهادت رسید. انسان اگر می‌خواهد در مسیر خدا فداکاری کند، باید از خاص‌ترین عضو بدن بگذرد، همان‌گونه که حضرت علی‌اصغر در کربلا گلوی خود داد.

وی در خصوص ویژگی جبهه ولی خدا تصریح کرد: این جبهه، جبهه دنیا نیست، برخی می‌خواهند که با دروغ‌پردازی سیره ائمه معصومین(ع) را به نفع خودشان مصادره کنند که این کار غلطی است. انسان باید تقوای سیاسی داشته باشد. رهبر معظم انقلاب چند ماه پیش فرمودند که تقوای سیاسی این است که انسان از لغزشگاه‌هایی که دشمن از آن استفاده می‌کند، پرهیز کند.

مؤمنی با اشاره به سیره امام حسین(ع) اظهار کرد: منطق حضرت سیدالشهدا(ع) تعلق به دنیا نبود، زهیر بن قین برای اینکه به سپاه امام حسین(ع) بپیوندد، از همه تعلقات دنیوی خود گذشت تا شهید شد. متأسفانه برخی گذشته خوبی دارند، اما نمی‌توانند این گذشته را حفظ کنند و در نهایت به انحراف کشیده می‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان باید تا آخر در کنار اهل‌ بیت(ع) بماند، ضحاک بن عبدالله تا ظهر عاشورا در کنار امام حسین(ع) ماند، اما در نهایت ایشان را ترک کرد و از میدان کربلا گریخت، کسی که در چند قدمی عاقبت‌به‌خیری بود، عاقبت به شر شد.

وی در خصوص ضرورت پرهیز از نفاق تصریح کرد: افرادی که در بزنگاه‌ها در کنار اهل‌ بیت(ع) نمی‌مانند، بی‌معرفت هستند و چنین افرادی سستی و نفاق را در عالی‌ترین حد دارند در حالی که انسان باید تا پایان در کنار اهل‌ بیت(ع) باقی بماند.

مؤمنی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اعمال روز عاشورا خواندن مقتل است، هیچ کاری در ظهر عاشورا به‌اندازه خواندن مقتل بر روی انسان تأثیر نمی‌گذارد.

منبع: فارس