×
×

برخی با ریاکاری و عوام فریبی خود را برای انتخابات آینده آماده می کنند

  • کد نوشته: 8178
  • حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی با تأکید بر رعایت وحدت در جامعه گفت: متأسفانه برخی خود را از راه های نامشروع مانند فریب، ریاکاری و عوام فریبی برای انتخابات آینده آماده می کنند.

    برخی با ریاکاری و عوام فریبی خود را برای انتخابات آینده آماده می کنند
  • به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به آیه ۲۰۸ سوره بقره گفت: انسان هرچه بیشتر در آیات قرآن دقت می کند مسأله هشدار درباه اختلاف را مهم تر می بیند، این آیه تأکید می کند که اگر ایمان دارید در صلح و صفا باشید و از گام های شیطان پیروی نکنید و یکی از این گام ها اختلاف است.

    وی افزود: انسان نمی تواند شیطان به عنوان دشمن آشکار را نادیده بگیرد، یکی از برنامه های شیطان گمراه کردن گام به گام است و انسانی که در مسیر حق قرار دارد را آرام آرام به بیراهه می کشاند، دقیقا امروز نیز دشمنان ما به ویژه آمریکایی ها برنامه گام به گام دارند.

    استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دشمن درصدد است که گام به گام جامعه و افراد را آلوده کند، اظهار داشت: اگر وحدت و صفایی که به وسیله راهپیمایی ۲۲ بهمن حاصل شد و اثر مهمی در دنیا داشت در بقیه موارد وجود داشته باشد چه ضرری خواهیم کرد؟

    وی ادامه داد: صف بندی در مقابل یکدیگر ایجاد مشکل می کند، برخی هنوز دنبال شعارهای تبلیغاتی انتخاباتی هستند و برخی خود را از راه های نامشروع مانند فریب، ریاکاری و عوام فریبی برای انتخابات آینده آماده می کنند، باید ندای قرآن و روایات را بشنویم و راه صحیح زندگی را فراموش نکنیم.

    حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین در ابتدای سخنان خود با اشاره به روایاتی درباره گناه های زبان گفت: اسلام به این مسأله اهمیت بسیار داده و بیشتر گناهان با زبان انجام می شود؛ حدود ۳۰ گناه کبیره با زبان انجام می شود.

    وی افزود: برخی ابزار گناهان همیشه در دسترس نیست اما زبان به عنوان ابزار گناه همه جا در دسترس است که اگر انسان کنترل نکند بسیار خطرناک است، تهمت، غیبت، اهانت از جمله این گناهان هستند که حق الناس هم محسوب می شوند، نیش زبان در سایر اعضا نیز اثر می کند، با این همه باز هم در جامعه ما غوغا است و دروغ و تهمت به ویژه در فضای مجازی بسیار رایج شده است.

    استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امروزه فضای مجازی همه را درگیر کرده است، اظهار داشت: در این فضا هر کس هرچه دلش می خواهد می گوید و قید و بندی ندارد و بارها با وجود تکذیب کردن دروغ می گویند، اگر زبان اصلاح شود کل جامعه اصلاح خواهد شد.

    وی ادامه داد: حفظ لسان راهی برای سلوک است، آبروی مسلمان و مؤمن بسیار احترام دارد؛حتی در ورایت آمده انسان نباید نگاه تحقیر آمیز به برادر مؤمن داشته باشد چه برسد که با زبان آبروی او را ببرد؛ عالی ترین دستورات اخلاقی در اسلام است، اگر به دستورات اسلام عمل شود انسان به هر مقامی بخواهد می رسد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.