×
×

برخی به دنبال ترور شخصیتی حجت الاسلام رئیسی هستند/نمایندگان اصلاح‌طلب به دفاع از روحانی اعتقاد ندارند

  • کد نوشته: 5035
  • رئیس فراکسیون روحانیون مجلس گفت: جریان انقلاب تا لحظه آخر انتخابات می‌ماند و با یک کاندیدا وارد عمل می‌شود؛ رای‌های روحانی اکنون ریزش جدی دارد و افراد بسیاری روحانی را نقد می‌کنند و نمایندگان اصلاح‌طلب نیز دیگر به دفاع از روحانی و وزرای کابینه انگیزه و اعتقاد ندارند اما ناچار هستند.

    برخی به دنبال ترور شخصیتی حجت الاسلام رئیسی هستند/نمایندگان اصلاح‌طلب به دفاع از روحانی اعتقاد ندارند
  • به گزارش شهرکریمه ، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری ظهر امروز در نشست گفتمان سیاسی طلاب انقلابی که در مدرسه علمیه شهید صدوقی برگزار شد با بیان اینکه لغزندگی در دنیا برای هر فردی امکان دارد، اظهار کرد: خواسته‌ها و مادیات دنیوی سبب می‌شود که برخی از افراد تحول منفی داشته و مقابل بالاترین مقام کشور ایستادگی کنند.

    وی با تاکید بر اینکه همگان به خوبی نسبت به جایگاه ولایت فقیه آگاه هستند، اضافه کرد: برخی با وجود اینکه حقایق را می‌دانند اما نمی‌خواهند باور کنند چرا که قدرت‌های دنیوی چشم آنها را بسته است.

    رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجموعه سپاه یک زمین صاف و بدون عارضه است که در تاریکی هم می‌توان در آن حرکت کرد اما فضای مجموعه‌های مختلف بسیار لغزنده است که اگر فردی در آن سالم حرکت کرد باید بگوییم که او یک معجزه است.

    وی با اشاره به اینکه یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی در مورد استیضاح وزیر راه و شهرسازی سه دفعه درخواست خود را تغییر داد، تصریح کرد: شرایط کنونی مجلس نسبت به دوره گذشته بسیار متفاوت است اما با این وجود تلاش لازم را برای تحقق اهداف انقلابی انجام می‌دهیم.

    ذوالنوری یادآور شد: برخی افراد در ظاهر اصولگرا هستند اما در هنگام عمل از گروه‌های دیگر طرفداری می‌کنند؛ تا زمانی که مجلس شورای اسلامی درست نشود نمی‌توانیم دولت را درست کنیم چرا که وزرای دولت آینده باید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای خود را دریافت کنند.

    وی با بیان اینکه فضای دولت بسیار عجیب است، گفت: رئیس دولت می‌گوید که بنده وعده رفع مشکلات در ۱۰۰ روز را مطرح نکرده‌ام و هیچ عقلی این حرف را قبول نمی‌کند در حالی که صوت و تصویر این شعار انتخاباتی وجود دارد.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خرید گندم نمی‌تواند در کمتر از ۶ ماه انجام شود، مطرح کرد: رفع مشکل گندم حقیقت ندارد؛ بر اساس آماری که رئیس جمهور در مورد اشتغال ارائه کرده است اکنون باید بیش از ۵۰ هزار شغل در قم ایجاد شده باشد اما تاکنون گزارش‌های جزیی این آمار ارائه نشده است با وجود اینکه بنده به عنوان نماینده مردم در مجلس بارها از مسؤولان دولت ارائه گزارش‌های واقعی را درخواست کرده‌ام.

    وی اضافه کرد: رئیس جمهور در هنگام ثبت‌نام در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفته است که اخلاق را زنده کرده‌ایم در حالی که روحانی در جایگاه ریاست جمهوری ادبیات توهین‌آمیزی نسبت به طرف‌های مقابل داشته است.

    ذوالنوری با اشاره به اینکه رئیس جمهور با استفاده از کلمه کاسب‌های تحریم بارها منتقدان برجام را کوبیده است، تصریح کرد: اینکه برخی از سوار شدن هواپیمای کهنه گلایه می‌کنند نادرست است چرا که این برخی باید نام برده شوند و از حق خود دفاع کنند در غیر این صورت می‌توان فهمید که رئیس جمهور دشمن الکی درست کرده است.

    وی با تاکید بر اینکه کوبیدن رقبا به ناحق نشان از اخلاق نیست، گفت: اینکه سانتریفیوژها همراه با صنعت می‌چرخد نادرست است چرا که اکنون ۱۹ هزار سانتریفیوژ نطنز به ۵ هزار و ۱۰۰ مورد رسیده و برای آن سالانه ۳۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده در نظر گرفته شده است در حالی که هر سانتریفیوژ آی‌آر وان می‌تواند بیش از ۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده ارائه دهد.

    رئیس کمیسیون هسته‌ای مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود آی‌آر هشت در حال چرخش است فریب افکار عمومی است چرا که این دستگاه‌ها نمی‌تواند اورانیوم غنی شده را تحویل دهد.

    ذوالنوری با تاکید بر اینکه نباید در مقابل شعارهای نادرست بی‌تفاوت باشیم، مطرح کرد: با استفاده از ثروت یکی از اعضای کابینه می‌توانیم یک شهر را بسازیم؛ اگر می‌خواهیم کابینه جوان‌تر شود باید روحانی کنار رود چرا که جوان فعال نمی‌تواند با یک رئیس پیر به نتیجه برسد.

    وی خطاب به روحانی گفت: شما در چهار سال عمر دولت فقط ۳۰ سفر استانی داشته اما اکنون برای تبلیغات در حال رکوردشکنی هستید.

    عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صف‌بندی انتخاباتی به دو قطب تبدیل شده است، گفت: جریان انقلاب با تحولات مختلف و تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به میدان آمده است، بنده از این جمع حمایت کرده‌ام اما به غیر از گردهمایی دیشب در جلسات دیگر آن شرکت نکرده‌ام.

    وی با اشاره به اینکه در دوران کنونی احساس تکلیف همه را به وادی ریاست جمهوری کشانده که نشان تعقل ضعیف و وحدت بهم ریخته است، اضافه کرد: بعد از آیت‌الله مهدوی‌کنی جبهه انقلابی راس نداشته، هر چند افرادی هستند اما نمی‌توانیم با آنها به کاندیدای واحد برسیم.

    ذوالنوری خاطرنشان کرد: اگر از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و انتخاب مشترک حمایت نکنیم به تفرقه دچار می‌شویم به همین علت اگر فردی به میدان آمده باید از او حمایت کرده و در میان خوب و بد گزینه خوب را انتخاب کنیم که شانس بیشتری برای پیروزی دارد.

    وی با تاکید بر اینکه جریان انقلاب نمی‌تواند با یک کاندیدا به انتخابات ورود کند، عنوان کرد: سه کاندیدای اصولگرا باید بمانند تا لحظه پایانی یکی شوند، هر چند بنده نظرم این بود که جلیلی با وجود انصرافی که به نفع رئیسی داشته است، تا لحظه آخر بماند، اما تشخیص او حتما علت مشخصی داشته است.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جریان انقلاب تا لحظه آخر انتخابات می‌ماند و با یک کاندیدا وارد عمل می‌شود؛ رای‌های روحانی اکنون ریزش جدی دارد و بنده فردی هستم که با اقشار مختلف مردم سر و کار دارم به همین علت باید بگویم که افراد بسیاری روحانی را نقد می‌کنند و نمایندگان اصلاح طلب نیز دیگر به دفاع از روحانی و وزرای کابینه انگیزه و اعتقاد ندارند اما ناچار هستند.

    وی یادآور شد: روحانی دو شانس پیروزی دارد که مورد نخست اختلاف میان جبهه انقلاب و مورد دوم دو قطبی شدن انتخابات است.

    ذوالنوری با اشاره به اینکه تعدد کاندیداهای جریان انقلابی برد روحانی را به دنبال دارد، اظهار کرد: احمدی نژاد را به عنوان یکی از نیروهای جبهه انقلاب اسلامی نمی‌دانیم.

    وی با تاکید بر اینکه وضعیت جبهه مقابل آشفته‌تر از جبهه خودی است، گفت: برای اصولگرایان محدودیت و نقطه اجبار در طراحی وجود ندارد اما روحانی نقطه اجبار طراحی اصلاح‌طلب‌هاست چرا که روی هیچ گزینه دیگری نمی‌توانند به وحدت برسند؛ اگر اختلاف داشتند توسط هاشمی رفسنجانی قابل رفع بود اما اکنون نمی‌توانند روحانی را به عنوان یک گزینه ترکیبی از دست دهند و اگر فردی را هم به عرصه انتخابات دعوت کنند نمی‌توانند تضمینی برای کنار رفتن او داشته باشند.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیسی مورد تایید امام خمینی(ره) بوده است، تصریح کرد: او به عنوان شخصیتی فراتر از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به میدان آمده هر چند مورد حمایت جبهه نیز است اما اینکه این جبهه رئیسی را آورده نادرست است.

    وی با تاکید بر اینکه برخی به دنبال ترور شخصیتی رئیسی هستند، گفت: او در قوه قضاییه بوده و شرایط این قوه با دولت و مجلس قابل مقایسه نیست و هیچ دولتی برای کمک به قوه قضاییه انگیزه و تمایل ندارد.

    ذوالنوری خاطرنشان کرد: دولت بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و امسال نزدیک به یک سوم بودجه خود را با اوراق عرضه بسته است که نتیجه آن بدهکاری برای دولت‌های آینده خواهد بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.