امام جمعه قم گفت: افرادی نمی‌خواهند قم شهر ‌پاکی، تزکیه و محل امن الهی باشد و جایگاه کنونی قم را در تضاد با منافع خود می‌دانند به همین علت باید نسبت به تحرکات آنها آگاه باشیم. شهرکریمه/آیت‌الله سید محمد سعیدی در همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده حمزه(ع) که ظهر امروز در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی […]

امام جمعه قم گفت: افرادی نمی‌خواهند قم شهر ‌پاکی، تزکیه و محل امن الهی باشد و جایگاه کنونی قم را در تضاد با منافع خود می‌دانند به همین علت باید نسبت به تحرکات آنها آگاه باشیم.

شهرکریمه/آیت‌الله سید محمد سعیدی در همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده حمزه(ع) که ظهر امروز در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سیدعلی(ع) برگزار شد، با بیان اینکه شهر امن الگوی بهترین سرزمین‌هاست، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کریم مکه از این جایگاه برخوردار بوده اما در تکوینی یا تشریعی بودن این امنیت موضوع‌های مختلفی مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه عرش الهی در دسترس هیچ متجاوزی نیست، اضافه کرد: با نگاه به رخ‌دادهای مکه، امنیت این شهر تشریعی بوده و خداوند از مردم خواسته که این شهر را در امنیت نگهداری کنند به همین علت اگر این شهر در اختیار بی‌کفایتانی همانند آل‌سعود قرار گیرد این شهر دیگر امنیت ندارد.

تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد:‌ اینکه خداوند متعال از شهر مکه به عنوان شهر امن یاد می‌کند یعنی هر فردی که به دنبال شهر امن است باید به دنبال الگوبرداری از مکه باشد.

وی با اشاره به اینکه قم از گذشته محل استقرار افراد متدین بوده است، عنوان کرد: افرادی در دوران حاکمان ظالم تلاش کردند که مسؤولانی به دور از مذهب شیعه در قم حضور یابند اما به موفقیت نرسیدند؛ افرادی نمی‌خواهند قم شهر ‌پاکی، تزکیه و محل امن الهی باشد و جایگاه کنونی قم را در تضاد با منافع خود می‌دانند به همین علت باید نسبت به تحرکات آنها آگاه باشیم.

سعیدی از قم به عنوان خانه اهل بیت(ع) و محل پناه فرزندان فاطمه زهرا(س) یاد کرد و افزود: بر اساس روایات، اهل بیت(ع) از اهل قم هستند و خاک این شهر مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه وجود امامزادگان نشانه‌ای از وجود امنیت در شهر قم است، تصریح کرد: بیشترین توجه به امامزادگان در جمهوری اسلامی ایران شده است؛ در گذشته آرامگاه امامزادگان همانند قبرستان بود اما به برکت جمهوری اسلامی به این ساخت‌وسازهای کنونی رسیده‌ایم.

امام جمعه قم با بیان اینکه دولت و خیرین مردمی نسبت به تجهیز آستان امامزادگان اهتمام جدی دارند، مطرح کرد: مردم باید برای اجر رسالت خود نسبت به فرزندان اهل بیت(ع) در اهدای نذورات به امامزادگان مقدس اهتمام جدی داشته باشند.

وی یادآور شد: حرم امامزاده حمزه(ع) معنویت خاصی دارد چراکه در گذشته برای داوری میان افراد در این مکان مقدس حضور می‌یافتند؛ امامزادگان با مردم داد و ستد دارند اما عنایت آنها نسبت به مردم بیشتر است به همین علت به برکت این شخصیت‌ها بخش قابل توجهی از مشکلات مردم رفع می‌شود.

فارس قم