آیت آلله مصباح یزدی با بیان این که در هیچ شرایطی مجاز نیستیم ارزش های دینی را زیر پا گذاریم، گفت: برخی دولتمردان قطب شان اقتصاد و معبودشان آمریکا و آرزوی شان این است ایران شبیه یک ایالت آمریکایی شود. به گزارش شهرکریمه به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی پیش […]

آیت آلله مصباح یزدی با بیان این که در هیچ شرایطی مجاز نیستیم ارزش های دینی را زیر پا گذاریم، گفت: برخی دولتمردان قطب شان اقتصاد و معبودشان آمریکا و آرزوی شان این است ایران شبیه یک ایالت آمریکایی شود.

به گزارش شهرکریمه به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به حوادث منطقه بیان داشت: اکنون در بحرین، لبنان و سوریه و یمن حتی درصدی از امنیت کشور ایران یافت نمی شود و امنیت ایران قابل مقایسه با امنیت آن کشورها نیست.

رییس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: دلیل وجود امنیت در این کشور لطف خداوند و وجود ولایت فقیه است و مردم نیز اطاعت از رهبری را افتخار خود می دانند و اوست که شبانه روز بدون هیچ گونه چشم داشتی برای تأمین خیر مردم تلاش می کند.

وی تصریح کرد: این کشور از آغاز انقلاب حتی با وجود امام خمینی(ره) با مسائلی همانند مواجه شدن با اشخاصی که ایمان به ولایت فقیه نداشته اند و در مسائل امنیت داخلی و خارجی همچنین جنگ موضع دیگری داشته اند درگیر بوده است تا آنجا که نخستین رییس جمهور کشور قصد داشت همانند اشکانیان در داخل خاک کشور با دشمنان جنگ کند.

آیت الله مصباح یزدی افزود: امام علی(ع) می فرمایند مردمی که در داخل کشور خودشان مورد هجوم دشمن قرار گیرند ذلیل خواهند شد و ما نیز اگر در داخل کشور خود با دشمن بجنگیم مهر ذلت بر پیشانی مان خواهد خورد؛ اما در زمان امام خمینی(ره) رییس جمهور کشور چنین نظری داشت؛ این نظر منحصر به او نبود بلکه این نظر، فرهنگ هر شخصی است که فرهنگ الحادی غربی را پذیرفته است و حتی اگر در لباس روحانیت باشد نیز این گونه فکر می کند.

وی با بیان این که امروزه نیروی انتظامی به عنوان یک کارگزار جمهوری اسلامی ایران در موقعیت دشورای قرار دارد، گفت: نیروی انتظامی از سویی روح اسلام، انفلاب، قانون اساسی و اطاعت از رهبری و کسب رضایت او را مدنظر دارد و از سوی دیگر گرایش هایی است که در برخی از دولت مردان دیده می شود که اهمیتی برای گرایش های دینی، اخلاقی و معنوی قائل نیستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: برخی دولتمردان قطب شان اقتصاد و معبودشان در حقیقت آمریکا است به گونه ای که آرزوی شان شبیه شدن به یک ایالت در آمریکا است و بیان می کنند کشوری پیشرفته تر از آمریکا وجود ندارد و اگر قدرت چنین کاری را نیز نداشته باشیم مانند اسرائیل خواهیم شد که آمریکا نگاهی به ما داشته باشد؛ این افراد هنگامی که از آخرت صحبت می شود می گویند نگران آخرت مردم نباشید و به هنگام مطرح کردن مسائل دیگر، تعبیرات کودکانه و سبک به کار می برند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بیان داشت: رهبر معظم انقلاب  می فرمایند مَثَل فرهنگ که شامل ارزش های اسلامی می شود همانند این است که هدف کشاورز از کاشتن گندم و آبیاری کردن زمین برداشت خود گندم است اما در پایان از کاه آن نیز استفاده می کند و فرق است در این که هدفش گندم باشد یا کاه؛ هدف ما از این انقلاب فرهنگ انقلابی است و اقتصاد، سیاست و موارد دیگر کار نظام است و این دید انسانیت به ارزش ها است نه شکمش.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: برخی از اشخاص خلاف این نظریه را می بینند و می گویند دین فانتزی است و آرمان ما پیشرفت و رونق اقتصادی است؛ می گویند ما با دین مخالف نیستیم اما اگر با اقتصاد تضاد داشته باشد اقتصاد را رها نخواهیم کرد و نتیجه این سخنان، رفع تحریم ها و اشتغال است که همه آنها نیز وعده می باشند و زمان تحقق آنها مشخص نیست؛ به فرض تحقق نیز فرق است بین این که آن را برای کشتزار کاه بدانیم یا گندم.

وی با تصریح بر این که برنامه ریزی برای آشنایی مردم با فرهنگ اصیل یک مسأله است، اما با کسانی که امروزه در مدیریت کشور دخالت هایی دارند چه باید کرد، گفت: برای این موارد راههای ظاهری وجود دارد که قانون آنها را پیش بینی کرده است اما بنده به عنوان شخصی که با معارف اسلامی آشنا است یاد آوری می کنم در هیچ شرایطی مجاز نیستیم ارزش های دینی را زیر پا گذاریم.

آیت الله مصباح یزدی اضافه کرد: به ویژه این که قانون اساسی رهبر را فرمانده کل قوا می داند یعنی این که ما باید ببینیم نظر رهبر چیست و به آن سمت حرکت کرد البته اگر دستور رسید و هرچه تلاش کردیم نتوانستیم انجام دهیم معذور خواهیم بود اما فرق است بین این که اراده کرده ایم اما نتوانسته ایم یا این که وظیفه خود را فراموش کرده ایم.

وی تأکید کرد: بنده به عنوان طلبه ای که بیش از ۷۰ سال است با معارف اسلامی آشنایی دارد می گویم هیچ شکی وجود ندارد که در مرتبه نخست باید از خداوند اطاعت کرد و پس از آن از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) و پس از آن نیز از جانشین امام معصوم(ع) اطاعت کرد.

آیت الله مصباح یزدی افزود: متأسفانه دست هایی در کار است که مانع گسترش این معارف می شوند و بیان می کنند زمان این معارف تمام شده است؛ قدرت، به معنای قدرت فیزیکی به تنهایی نیست  بلکه شامل قدرت اجتماعی و ایمانی نیز می شود.

وی خطاب به مسؤلان نیروی انتظامی گفت: به اندازه قدرت فیزیکی و شرعی خود از دستورات رهبر اطاعت کنید که اطاعت از او اطاعت از امام زمان(عج) و اطاعت از امام زمان(عج)  اطاعت از خداوند است.