مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری قم با اشاره به ضرورت برقراری تعادل سیاسی در دانشگاه ها در ماه های منتهی به انتخابات اظهار داشت: باید فضای لازم برای بیان نظرات موافق و موافق در دانشگاه ها فراهم شود. به گزارش شهرکریمه به نقل از  روابط عمومی استانداری قم معین آبادی مدیر کل سیاسی و […]

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری قم با اشاره به ضرورت برقراری تعادل سیاسی در دانشگاه ها در ماه های منتهی به انتخابات اظهار داشت: باید فضای لازم برای بیان نظرات موافق و موافق در دانشگاه ها فراهم شود.
به گزارش شهرکریمه به نقل از  روابط عمومی استانداری قم معین آبادی مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری قم در جلسه کمیسیون دانشجویی استان قم طی سخنانی با بیان اینکه اعتبارات دولتی که هزینه استخدام و پرداخت یارانه می شود موجب افزایش تولید ناخالص داخلی نخواهد شد، گفت: باید فضای کشور به سمتی حرکت کند تا شاهد توسعه ی بخش های تولیدی باشیم.
معین آبادی ادامه داد: دانشگاه ها در بسترسازی برای رشد علمی، توسعه ی دانش صنعت محور و رونق تولید در کشور نقش مهمی ایفا می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مناسبت ۱۶ آذر، اکثردانشگاه های قم در حمایت از دولت سخنرانی نداشته اند، گفت: دانشگاه ها ازفضای باز برای استفاده از نظرات مخالف برخوردارند، اما بایستی در ماه های
منتهی به انتخابات تعادل سیاسی ایجاد شود.
معین آبادی همچنین با اشاره به وعده های دولت در زمینه های مختلف گفت:همه ی تلاش مدیران اجرایی این است که این وعده ها عملیاتی شود و در روسایدانشگاه ها نیز در مباحث علمی بایستی تعامل کافی را داشته باشند.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری قم به مسئله ی آسیب های اجتماعی بهعنوان یک تهدید مهم اشاره کرد و با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاباسلامی در رابطه با مقابله با این آسیب ها اظهار داشت: طلاق و اعتیاد ازجمله مهمترین آسیب هایی هستند که دانشگاه ها باید در راستای آگاهی بخشی به دانشجویان گام های موثری بردارند.
وی یکی از آسیب های موجود در دانشگاه ها را رویکرد شب امتحانی اساتیدعنوان کرد و گفت: این مسئله موجب تنش های روانی برای دانشجویان و عدم اثربخشی دوره های تحصیلی می شود که بایستی در کوتاه مدت و بلند مدت
برنامه ریزی های لازم برای ترمیم این سیستم آموزشی صورت بگیرد.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری قم افزود: در دوره ی امتحانات دانشجویان به دلیل استرس از شرایط روحی خوبی برخوردار نیستند که باید ضمن استفاده از مشاورین آموزشی برنامه ریزی لازم برای کاهش تنش ها را داشته
باشند.
معین آبادی همچنین با اشاره به آمار بالای کشته های ناشی از تصادف رانندگی، هزینه هایی که به دلیل تصادفات بر کشور وارد می شود را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه یکی از راهکارهای دولت برای مقابله با این معضل توسعه ی حمل و نقل ریلی است گفت: دانشگاه ها باید دانشجویان را به استفاده از قطار ترغیب کنند.