×
×

برنامه‌ریزی برای هماهنگی توسعه شهر قم با امکانات فرهنگی

  • کد نوشته: 5180
  • رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مسؤولان باید در زمینه توسعه شهر به شکلی برنامه‌ریزی کنند که نیازمندی‌ها در آینده در نظر گرفته شود و توسعه با مسائل فرهنگی شهر قم همخوانی داشته باشد.

    برنامه‌ریزی برای هماهنگی توسعه شهر قم با امکانات فرهنگی
  • به گزارش شهرکریمه ولی الله بیاتی ، با اشاره به جایگاه شهر قم اظهار کرد: قم به جهان اسلام متعلق است و نقش آن در دنیا روشن است بر همین اساس باید برای توسعه آن نیز برنامه داشته باشیم.

    وی خاطرنشان کرد: باید نیازهای شهر مشخص شود تا در آینده در قالب برنامه‌ کوتاه و بلند مدت نسبت به برطرف کردن آن اقدام شود شهرداری در این زمینه چشم‌اندازی به عنوان سند راهبردی و علمیاتی پنج ساله مصوب کرد که در آن توسعه پایدار در نظر گرفته شده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به شاخص‌های شهر قم گفت: با توجه به وضعیت شهر قم، حوزه علمیه و مسجد جمکران باید امکانات در نظر گرفته شده افزایش پیدا کند بر همین اساس برنامه‌هایی در سال گذشته و امسال مطابق بودجه شهرداری تعیین شده است.

    وی عنوان کرد: به عنوان مثال زیرساخت‌هایی برای مسائل فرهنگی برای شهر قم در نظر گرفته شده؛ در برنامه امسال احداث مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی پیش‌بینی شده است یا زیرساخت‌های اقامتی برای توسعه پایدار اقامتی در استان قم به عنوان شهر توریستی زیارتی وجود دارد.

    بیاتی یادآور شد: تسهیلات خوبی برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه هتل پنج ستاره و هتل آپارتمان فراهم شده است.

    وی با اشاره به برنامه سال ۹۶ شهرداری گفت: بر این اساس همه مناطق هشتگانه شهرداری در جذب سرمایه‌گذار برای توسعه شهر باید برنامه داشته باشند.

    رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بافت‌های تاریخی و فرسوده قم گفت: شهر در حال توسعه و گسترش است. بافت‌های قدیمی و تاریخی مرکز شهر خطری بزرگ محسوب می‌شود اگر اتفاقی در این مکان‌ها روی دهد امکان خدمات‌رسانی مناسب وجود ندارد.

    وی عنوان کرد: اگر بخواهیم یکی از شاخص‌های اصلی توسعه پایدار را در نظر بگیریم پراختن به بافت فرسوده و مراکز زیارتی مرکز شهر از جمله اموری است که باید به آن توجه شود.

    بیاتی با تأکید بر برگزاری نشست‌های مشترک مسؤولان استانی و مدیریت شهری شهرداری گفت: مسؤولان باید با برگزاری نشست‌های مشترک در زمینه توسعه شهر به شکلی برنامه‌ریزی کنند که نیازمندی‌ها در آینده در نظر گرفته شود و توسعه با مسائل فرهنگی شهر قم همخوانی داشته باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.