رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام‌ رئیسی در قم با اعلام “در برخورد با فساد هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت”، گفت: رشوه با دولت کرامت بیگانه بوده و خواهد بود.

به گزارش شهرکریمه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی محسنی ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با ابراز “باید تصویر بهتری از انقلاب داشته باشیم”، اظهار داشت: اگر بخواهیم در نگاه تاریخی پدیده انقلاب را روشن کنیم وظیفه داریم قطعه‌ای از جهان را آزاد کنیم تا زمینه‌ساز ظهور باشیم.

وی با بیان اینکه رکن اساسی دولت شامل سه قوا می‌شود که امور متعدد را دنبال می‌کند، افزود: انتخاب صحیح و بجای مردم در انتخاب ریاست جمهوری می‌تواند یکی از ارکان انقلاب اسلامی باشد.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام‌ رئیسی در قم تصریح کرد: باید با تبلیغ صحیح از انقلاب، خصوصیات دولت اسلامی را به مردم ارائه کنیم همچنین اگر ما  بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم مرحله جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را می‌توانیم تحقق بخشیم.

وی خاطرنشان کرد: تبیین وظایف دولت اسلامی و بیان ویژگی‌ها ازجمله برنامه‌هایی است که می‌خواهیم در قم دنبال کنیم.

محسنی درباره برنامه‌های حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی در قم، تصریح کرد: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی ساعت سه و نیم تا پنج عصر با علمای حوزه علمیه خواهد بود و از پنج تا هفت‌ عصر در مصلای قدس با مردم دیدار خواهند کرد.

وی با ابراز “امیدواریم تبلیغات بتواند به روشنگری مردم کمک کند”، عنوان کرد: به‌دلیل اینکه ایشان اهداف انقلاب نسبت به تحقق دولت اسلامی را دنبال می‌کند، یکی از سیاست‌های جدی و اساسی بیان‌شده حجت‌الاسلام‌ رئیسی این است که تمایلی به انتصاب جناح خاصی ندارند و نظر ایشان به انتخاب فراجناحی است.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام‌ رئیسی در قم بیان کرد: امیدواریم اصول‌گرایان در فرایند رسیدن به فرد موردنظر به انتخاب اصلحی رسیده باشند.

وی با بیان اینکه “در مواضع رئیسی جملات مناسبی را مشاهده می‌کنیم”، عنوان کرد: به‌دلیل اینکه تخریب جناح مخالف با اخلاق اسلامی سازگار نیست یکی از سیاست‌های تبلیغاتی حجت‌الاسلام‌ رئیسی این بوده که از تخریب جناح مخالف اجتناب شود.

محسنی با اشاره به اینکه فساد در کشور فراجناحی شده است، خاطرنشان کرد: در برخورد با فساد هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت، همچنین رشوه با دولت کرامت بیگانه بوده و خواهد بود.

وی با اظهار اینکه اگر مناظره‌ها به‌جای تخریب و مجادلات با صبر پیش رود قطعاً نتیجه بهتری حاصل خواهد شد، تصریح کرد: نسبت به ادامه مناظره همین تبیین دیدگاه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد اما در بعضی از وضعیت‌ها ناچار به پاسخگویی خواهیم شد.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام‌ رئیسی در قم تصریح کرد: اگر دولت‌مردان و مسئولان جوانان را باور داشته باشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که “آیا برنامه مدون درباره مباحث اقتصادی تنظیم شده است یا نه؟”، عنوان کرد: مسئله فقط برنامه‌های اقتصادی نیست، بلکه مردم می‌خواهند برنامه‌های دیگر را ببینند به همین دلیل کارگروه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شکل‌گرفته شده اما اینکه فرصت محدود در بیان صحبت‌ها وجود دارد قابل‌تأمل است.

محسنی خاطرنشان کرد: روزانه ده میلیون لیتر بنزین از پالایشگاه خلیج‌فارس که زیر نظر قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) است تولید می‌شود بنابراین اگر به آنان فرصت داده شود کارها را به‌خوبی انجام خواهند داد، پس چرا از بیرون خرید می‌کنیم؟

وی ادامه داد: این‌همه واردات معنا ندارد، آیا این کار عمل به دستورات مقام معظم رهبری است؟ یکی از مشکلات کشور اقتصاد بوده که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام‌ رئیسی تصریح کرد: مبارزه با بی‌عدالتی، فساد و حقوق‌های نجومی کلیات رویکرد برنامه‌ای حجت‌الاسلام‌ رئیسی را نشان می‌دهد بنابراین ظرف و مظروف باید با هم تطابق داشته باشد.

وی بیان کرد: اشتغال، مسکن و تحصیلات ازدواج ازجمله اولویت‌های دولت حجت‌الاسلام‌ رئیسی است که اگر اصل قرار بگیرد بسیاری از کارها حل خواهد شد.

محسنی با اعلام اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از حجت‌الاسلام‌ رئیسی حمایت قاطع کرده است، عنوان کرد: هر فردی باید بنا به تحقیق و بررسی‌هایی که انجام می‌دهد به فرد اصلح رأی دهد، ممکن است برخی فرصت تحقیق نداشته باشند به همین دلیل می‌توانند رجوع کنند به دیگر مراکز که کاندیدا را انتخاب کرده‌اند.