معاون شهردار قم گفت: برنامه پنج ساله نخست شهرداری قم با ۱۱ هدف راهبردی، ۳۸ استراتژی، ۱۱۸ سیاست اجرایی و ۴۴۹ طرح آماده شده و در سالروز میلاد امام رضا(ع) تقدیم شورای اسلامی شهر شد. به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن رنجبر با بیان اینکه شهردار قم در نخستین گفت‌وگوهای […]

معاون شهردار قم گفت: برنامه پنج ساله نخست شهرداری قم با ۱۱ هدف راهبردی، ۳۸ استراتژی، ۱۱۸ سیاست اجرایی و ۴۴۹ طرح آماده شده و در سالروز میلاد امام رضا(ع) تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن رنجبر با بیان اینکه شهردار قم در نخستین گفت‌وگوهای خود با اعضای شورای شهر بر لزوم برنامه ریزی علمی بلند مدت تاکید داشت، اظهار کرد: پس از آن معاونت برنامه ریزی موظف شد با تشکیل اتاق‌های فکر، استفاده از ظرفیت حوزه‌ علمیه، نخبگان، مراکز دانشگاهی و مدیران و کارشناسان شهرداری و همچنین اعضای شورای شهر برای تحقق این برنامه تلاش کند.

وی بیان کرد: این مسئله از اهمیت خاصی برخوردار بود به صورتی که در حکم انتصاب بنده به مسایلی در خصوص تشکیل اتاق‌های فکر و استفاده از نظرات نخبگان و اندیشمندان تهیه اطلس نیازمندیهای محلات شهر قم، و تدوین برنامه راهبردی از سوی شهردار قم تاکید شده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به اینکه در نظر داریم در سه گام شهرداری قم را به شهرداری استراتژی محور تبدیل کنیم، افزود: شهرداری قم باید به یک شهرداری دارای برنامه منسجم تبدیل شود که درون خود دارای سیستم‌های مختلفی است و در کنار این مسئله باید به این مهم توجه می شد که شهر قم دارای چشم اندازی قابل قبول باشد.

وی با اشاره به بهره‌مندی از مشاور توانمند برای تحقق این مهم اظهار کرد: در راستای تحقق این اهداف و براساس دستورالعملی که وزارت کشور درخصوص تدوین برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری در دی ماه سال گذشته ابلاغ کرد ۶ کارگروه تخصصی به همراه ستاد راهبری برنامه با حکم شهردار قم تشکیل و کار را آغاز کرد.

رنجبر اضافه کرد: به لطف خداوند و با بهره‌گیری از نظرات علما و همه کسانی که علاقمند به قم هستند چشم انداز شهر قم در افق ۲۰ ساله تدوین شد و در ۲۰ اردیبهشت امسال این چشم انداز به تصویب شورای اسلامی شهر رسید. جا دارد به این دلیل از همت جدی اعضای شورای شهر که به‌صورت ویژه به این مهم توجه داشته و دارند تقدیر کرده و امروز بر اساس این چشم انداز ۲۰ ساله برنامه‌های تحقق این چشم انداز را تدوین کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تدوین نخستین برنامه شهرداری برای تحقق چشم انداز پس از تصویب در دستور کار قرار گرفت، اضافه کرد: از نظرات و دانش همه افراد صاحب نظر در شهرداری و اعضای شورای شهر در این خصوص بهره‌ گرفتیم و مشارکت خیلی خوبی در شهرداری شکل گرفت و کارگروه‌ها به صورت فعال برگزار شد و معاونان، شهرداران مناطق، مدیران عامل سازمان‌ها، مدیران کل ستادی و دیگر مدیران و کارشناسان همکاری خیلی خوبی با تیم تدوین برنامه داشتند و همه در یک فرآیند منسجم برای دستیابی به چشم انداز ۱۴۱۴ برنامه پنج ساله نخست با ۱۱ هدف راهبردی، ۳۸ استراتژی، ۱۱۷ سیاست اجرایی و ۴۴۹ طرح را آماده کردند.

معاون شهردار قم خاطرنشان کرد: خوشبختانه نخستین برنامه پنج ساله شهرداری قم در افق ۱۴۰۰ در راستای دستیابی به چشم انداز ۱۴۱۴ در روز میلاد امام رضا(ع) به شورای اسلامی شهر ارائه شد تا شورا نیز بررسی‌های کارشناسی خود را داشته باشند. تقارن این روز با میلاد امام رضا(ع) برای ما میمون و خجسته است و با عنایت به اینکه شروع این کار نیز به گونه‌ای در نیمه شعبان سال گذشته بوده است امیدواریم در این مسیر دعای خیر امام عصر(عج) و انفاس قدسی حضرت فاطمه معصومه(س) و دعای خیر مردم ما را برای به ثمر رساندن اهداف نهایی این برنامه یاری رساند.