محمد مهدی احمدی فراز، عضو هیئت مدیره مؤسسه نوید نیایش در گفت‌وگو با ایکنا، از برپایی دوره نگهدارى معنوی مخصوص مبلغان با مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مؤسسه طب تسکینی آلا و دفتر تبلیغات حوزه علمیه شهر قم اطلاع داد.وی تصریح نمود: مؤسسه نوید نیایش کار‌های تجربی و تحقیقات بسیاری در حوزه تندرستی معنوی […]

برپایی دوره‌های نگهدارى معنوی مخصوص مبلغان   محمد مهدی احمدی فراز، عضو هیئت مدیره مؤسسه نوید نیایش در گفت‌وگو با ایکنا، از برپایی دوره نگهدارى معنوی مخصوص مبلغان با مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مؤسسه طب تسکینی آلا و دفتر تبلیغات حوزه علمیه شهر قم اطلاع داد.
وی تصریح نمود: مؤسسه نوید نیایش کار‌های تجربی و تحقیقات بسیاری در حوزه تندرستی معنوی برای مریض ها انجام داده، اما این تحقیقات کمتر جنبه دیدگاهی داشته و در حوزه اساسی تجربی بودند. موسسه با هدف اینکه یک کار تخصصی انجام دهد متشکل و همکاران ما نشست‌های علمی و تجربی به طور مرتب برای توسعه کار‌های تجربی و تحقیقات در حوزه تندرستی معنوی برگزار می‌کنند.
احمدی فراز با بیان اینکه تندرستی و نگهدارى معنوی مورد احتیاج تمام اشخاص جامعه اعم از دانش‌آموز و دانشجو تا خانواده و روحانیون هست اظهار کرد: افرادی مثل مریض ها، مددجویان و اشخاص معتاد به مواد مخدر و زندانی های احتیاج به نگهدارى معنوی دارند.
وی دنبال کرد: این مؤسسه یک بسته‌ای را تحت عنوان بسته نگهدارى معنوی استخراج کرده هست؛ اگر بخواهیم از لحاظ روحی و روانی مریض ها را کمک کنیم باید طبق الگو‌های علمی و محتوای دینی این کار را پیش ببریم در این راستا نخستین بسته نگهدارى معنوی مخصوص مبلغان آماده شده و به زودی به آنها عرضه می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه اشرفی اصفهانی یادآور گردید: مبحث تندرستی و نگهدارى معنوی را در پنج سطح پزشک پرستار، روانشناس، مددکار، خانواده و روحانی تشریح کرده‌ایم که هر یک از این سطوح می‌توانند به به مریض و خانواده مریض ها کمک کنند.
وی اضافه کرد: کسانی می‌توانند به نگهدارى معنوی بپردازند و این کار را انجام دهند که به مبانی دیدگاهی میان رشته‌ای تندرستی و دین مسلط باشند ضمن اینکه این اشخاص باید به طور تجربی به این کار پرداخته و آموزش‌های لازم را دیده باشند، بنابراین مؤسسه نوید نیایش با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شهر قم و بنیاد طب تسکینی آلا این تعلیم را عرضه می‌دهد.
انتهای پیام