[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام محمدباقر ولدان ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت «چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه» در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه نماز جمعه حج ناتوانان و سعی صفا و مروه منزل تا میعادگاه عاشقان الله است، اظهار داشت: نماز جمعه گنج پربهای […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت‌الاسلام محمدباقر ولدان ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت «چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه» در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه نماز جمعه حج ناتوانان و سعی صفا و مروه منزل تا میعادگاه عاشقان الله است، اظهار داشت: نماز جمعه گنج پربهای هر شهر، پیوند دهنده قلب‌ها و نماد سیاست و دیانت است و هر قشری باید خودش را سهام‌دار نماز جمعه شهر بداند.

وی ادامه داد: نماز جمعه خصوصیت جهل زدایی و غفلت زدایی دارد و به وسیله بصیرت بخشی که دارد، انسان‌ها با حضور در این دریا و اقتدای به امام عادل، پیوند با ولایت را تجدید می‌کنند.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم افزود: شهر قم، ام‌القری جهان اسلام و پیشران کاروان رشد معنویت و معرفت بشریت است و به همین دلیل نماز جمعه قم فرا شهری، فراملی و در واقع یک نماز بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام ولدان اظهار داشت: با همت جهادی همکاران نهاد نماز جمعه «ما می‌توانیم» را به اثبات رساندیم و مصلی شهر قم را بعد از ۹ سال تعطیلی، در ۲۰ فروردین ۹۵ بازگشایی کردیم و این مهم نقطه عطفی در تاریخ نماز جمعه قم بود.

وی بیان کرد: بعد از بازگشایی علاوه بر برپایی نماز جمعه، مصلی قدس تبدیل به مرکز خدمات‌دهی اجتماعی و فرهنگی برای مجاور و مسافر ایرانی و غیر ایرانی شد؛ در حوادث طبیعی مانند زلزله در مقابل ۹ ریشتر زلزله ایمن‌سازی شده است و آماده خدمت در مواقع بحران است.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم گفت: در اربعین امسال ۱۲۰ هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی را پذیرا هستیم، همچنین اسکان زائرین حرم حضرت معصومه (س) را نیز در این مکان‌داریم.

برگزاری ۳۰ برنامه در نماز جمعه قم

حجت‌الاسلام ولدان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی در مصلی قدس قم، بیان کرد: هیئات مذهبی و ورزشی در این مکان برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز قرآن و عترت فعال در مصلی قدس، گفت: ۲۰ برنامه متنوع در طول هفته برای مصلی به‌عنوان قرارگاه فرهنگی تمام عیار منظور کردیم و این برنامه‌ها در روز جمعه به ۳۰ برنامه افزایش پیدا می‌کند، نماز جمعه اصل است و در کنار آن برنامه مهدکودک، نوجوان خادم یاری و سایر برنامه‌ها را هر هفته برگزار می‌کنیم.

مسئول نهاد نماز جمعه قم اضافه کرد: طرح «آخ جون تابستون» و برنامه‌های ورزشی، حضور و تجلیل از هیئات ورزشی استان مانند مدال‌آوران و ستاره‌های ورزشی در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های روز جمعه هر هفته در مصلی قدس می‌باشد.

حجت‌الاسلام ولدان یادآور شد: مشاورین خانوادگی، تحصیلی و حقوقی در روز جمعه در مصلی قدس آماده خدمت به عموم همشهریان هستند.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم ادامه داد: حضور مسئولان در راستای برداشتن شکاف بین مردم و حاکمیت در قالب طرح «رقابت در خدمت» هر هفته در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: مشاور آدینه، تریبون آدینه، پزشک آدینه، تجلیل آدینه، مهمان آدینه، حضور زندانیان در نماز جمعه به‌عنوان مهمان و فروش صنایع‌دستی آنان از سایر برنامه‌های روز جمعه است.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم گفت: در بازارچه آدینه ۸۰ خانوار با اجناس ایرانی در این مکان دارای کسب‌وکار شده و صبح روز جمعه در مصلی حضور پیداکرده و هنگام نماز کسب‌وکار را تعطیل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مصلای قدس به یکی از مراکز حوزه علمیه تبدیل‌شده است و ٧٠ استاد سطوح حوزه و ۴۵٠ طلبه علوم دینی دروس سطح عالی و خارج حوزه را در این مکان می‌گذرانند، همچنین مجموعه‌های بسیج به‌ویژه مدافعان حرم در مصلای قدس جایگاه دارند.

اقامه ۸ نمازجمعه در استان قم

حجت‌الاسلام ولدان با اشاره به‌ویژه برنامه‌های چهل‌سالگی انقلاب، افزود: نماز جمعه ۵ مرداد ۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی در ۵ مرداد ۹۸ به ۹۰۰ نماز جمعه در کشور و ۴۵ هزار عضو ستاد نماز جمعه نماز جمعه رسیده است؛ این مهم یک شبکه هم‌افزا، هماهنگ، هم‌صدا و هم‌جهت برای رساندن یک پیام با اختلاف سلیقه‌ها و منش‌ها به‌عنوان ذخیره معنوی جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: در استان قم، ۵ نماز جمعه در شهرهای استان و دو نماز جمعه در مناطق فردو و پردیسان و یک نماز جمعه در شهر قم برگزار می‌شود.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم اضافه کرد: نماز جمعه مرکز تقویت اقتدار نظام و از مؤلفه‌های کلیدی در قدرت نرم جمهوری اسلامی است؛ نماز جمعه قدرت فزاینده در موج‌آفرینی و جریان سازی انقلابی، سیاسی و اجتماعی دارد.

وی تصریح کرد: امام‌جمعه فرمانده قرارگاه شهر است و تمام قوای فکری مذهبی شهر با محوریت فرمانده برای رصد و پایش فرهنگی زیر نظر ایشان فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام ولدان ادامه داد: مروری بر گذشته‌ها در این چهل سال با محوریت توفیقات و مشکلات، نکوداشت از پیشکسوتان و خادمان نماز جمعه با محوریت پاسداشت از آیت‌الله مشکینی، دیدار با مراجع عظام و بهره‌گیری از رهنمودهایشان، انعکاس خدمات و مجاهدت چهار دهه نماز جمعه استان در قالب نمایشگاه، مسابقه تفسیر سوره جمعه، هم‌افزایی میان دستگاه‌ها و نهادها و تجلیل از خدمات آنان در نماز جمعه، فضاسازی شهری و تبلیغات شهری، پیگیری افزایش سطح تعاملات برای خدمات بیشتر، سرکشی به خانواده شهدا و بیت آیت‌الله مشکینی ازجمله برنامه‌های چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه است..

وی از راه‌اندازی ستاد چهلمین سالگرد نماز جمعه در مرکز استان و بخش و شهرهای مختلف خبر داد و گفت: تصمیم گرفتیم نماز جمعه‌ای متفاوت در ۴ مردادماه برگزار شود.

اپلیکیشن نماز جمعه قم از راه‌های ارتباطی با مردم است

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم گفت: نماز جمعه قم در برنامه‌های رسانه‌ای و فضای مجازی مانند تلگرام، سروش، ایتا، گپ، اینستاگرام و سایت آدینه قم حضور فعال دارد.

حجت‌الاسلام ولدان عنوان کرد: عمود خیمه نظام توسط دشمنان هدف قرار گرفته و این نشان از تأثیرگذاری نماز جمعه در افکار عمومی دارد، حذف فیزیکی و ترور شخصی مانند شهید خرسند امام‌جمعه کازرون ازجمله برنامه‌های دشمنان برای کم‌رنگ کردن نماز جمعه بود.

وی با اشاره به اینکه ستاد نماز جمعه قم در این چند سال با کمترین تنش و حاشیه کارش را پیش برده است، گفت: در راستای جذب جوانان فعالیت‌هایی داشته‌ایم؛ از خردسال تا کهن‌سال برنامه‌های تکریمی ترتیب دادیم اما خودمان به نقطه رضایت نرسیدیم و تلاشمان ادامه دارد.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم از برگزاری مسابقه ایده‌ها و ابتکارات برای حضور فعال مردم در نماز جمعه قم خبر داد و گفت: اپلیکیشن نماز جمعه قم یکی از راه‌های ارتباطی با مردم است که در کافه بازار قابل دانلود است.

لازم به ذکر است خبرهای مربوط به نماز جمعه قم و شهرهای تابعه، پیام‌های هفته، تصاویر نماز جمعه هر هفته، امکان کمک رسانی به مصلی و انتقادات و پیشنهاد در این اپلیکیشن وجود دارد.

[ad_2]