مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: برنامه‌های ویژه دهه کرامت در ۳۱ استان، ۷۷ کشور و ۲۴۰۰ نقطه از جهان حول فرهنگ رضوی برگزار می‌شود. جواد جعفری صبح امروز در مراسم خطبه خوانی و آغاز جشن‌های دهه کرامت که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: پروردگار اراده فرموده است که […]

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: برنامه‌های ویژه دهه کرامت در ۳۱ استان، ۷۷ کشور و ۲۴۰۰ نقطه از جهان حول فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

جواد جعفری صبح امروز در مراسم خطبه خوانی و آغاز جشن‌های دهه کرامت که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: پروردگار اراده فرموده است که میزبانی حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ با مردم ایران باشد و مردم این سرزمین نیز به شکرانه این نعمت دهه اول ذی القعده را دهه کرامت نامیده‌اند و به بزرگداشت آن توجه داشته‌اند.

وی بیان کرد: دهه کرامت فرصتی است که دستاوردهای علمی مراکز حوزوی و دانشگاهی و آثار هزاران هنرمند به ساحت بی بدیل این بزرگواران عرضه شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی امام رضا با بهره‌مندی از رهنمودهای آیات عظام و علمای اعلام و حمایت دولت و مجلس و عنایت‌های آستان قدس رضوی و آستان مقدس حضرت معصومه و آستان مقدس حضرت احمد بن موسی با پشتیبانی وزارت ارشاد توسعه یافت و برگزاری سالانه آن به تصویب هیأت دولت رسید.

وی گفت: این جشنواره زمینه‌ای فراهم کرد که جامعه علمی و فرهنگی کشور ارادت خود را نسبت به حضرت رضا(ع) با تولید آثار فاخر به ظهور و بروز برسانند.

جعفری خاطرنشان کرد: چهاردهمین دوره جشنواره همزمان با نخستین روز دهه کرامت آغاز شده و تا میلاد با سعادت امام رضا ادامه خواهد داشت و ۳۶۰ ساختار حقوقی در اتحادی کم‌نظیر هم‌پیمان شده‌اند برنامه‌های ویژه این دهه را در ۳۱ استان، ۷۷ کشور و ۲۴۰۰ نقطه از جهان حول فرهنگ رضوی برگزار کنند.

وی بیان کرد:‌ در این جشنواره همواره گروهی نسبت به تعظیم شعائر دینی و ایجاد فضای با نشاط معنوی، گروهی برای آموختن و فراگیری در تلاش هستند تا پیوند جامعه با معارف رضوی تقویت شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) به دیدار دست اندرکاران جشن‌های رضوی با آیت‌الله سعیدی اشاره کرد و گفت: در زمان هجرت حضرت معصومه(س) و ورود ایشان به قم و ورود امام رضا(ع) به نیشابور همه مردم به استقبال رفتند و حضور داشتند بنا بر این مهم است که در این جشنواره و دهه کرامت زمینه حضور همه اقشار جامعه فراهم شود و برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده است که توانمندی اقشار جامعه در دهه کرامت مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به تشکیل شورای بزرگداشت دهه کرامت برای ساماندهی جشن‌های مردمی گفت: از محضر آیت‌الله سعیدی تولیت مقدس آستان حضرت معصومه و خادمان این حرم نورانی به دلیل فرصتی که در ارائه گزارش مهیا کردند تقدیر می‌کنم.