[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی، تربیت نیروی انسانی در حوزه تعلیم و تربیت را یک اصل اساسی دانست و اظهار داشت: تعلیم و تربیت صحیح کودکان و نوجوانان مستلزم مربیانی است که توان و ظرفیت لازم برای انتقال معارف و مفاهیم […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی، تربیت نیروی انسانی در حوزه تعلیم و تربیت را یک اصل اساسی دانست و اظهار داشت: تعلیم و تربیت صحیح کودکان و نوجوانان مستلزم مربیانی است که توان و ظرفیت لازم برای انتقال معارف و مفاهیم را به مخاطبان داشته باشند.

وی با بیان اینکه بازرترین فعالیت‌های تربیتی سازمان تبلیغات اسلامی در مدارس صدرا انجام می‌شود، گفت: در مدارس صدرا باید نظام تربیتی متفاوت شکل بگیرد و برای این کار نیازمند مربیان مناسب و دغدغه‌مند هستیم. بنابراین با توافقی که بین اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و سازمان مدارس صدرا شکل گرفت، مقرر شد سلسله آموزش‌های مربیان با حضور طلبه‌های برادر و خواهر برگزار شود. این مربیان با روش‌های به‌روز و کارآمد، آموزش می‌بینند و در مدارس صدرا و مراکز و مجامع تربیتی که نیاز به مربی دارند نقش آفرینی خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در توضیح روش‌های به‌روز که در جذب و آموزش این مربیان استفاده می‌شود، افزود: برای تربیت مربیان در این دوره‌های آموزشی نمونه سازی از محیطی که تربیت مربی باید در آن شکل بگیرد طراحی شده و سعی کردیم متفاوت از مدل آموزش کلاسیک عمل کنیم. در زمینه پذیرش هم مربیان را در محیط کاری قرار داده و افرادی به‌عنوان متربی نقش آفرینی کرده تا میزان اثرگذاری و کارایی مربی در فضای تربیتی مشخص شود.

به گفته حجت‌الاسلام عزت زمانی، حدود ۶۰ نفر از طلبه‌ها برای شرکت در این دوره‌ها ثبت نام کرده‌اند که پیش بینی می‌شود در مرحله اول گزینش، ۴۰ نفر انتخاب شده و از میان آن‌ها حدود ۲۵ نفر پذیرش شوند.

وی افزود: دوره‌های آموزشی در طول تابستان برگزار می‌شود و افرادی که این دوره‌ها را با موفقیت سپری کنند همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری در بخشی از مدارس تازه تأسیس صدرا به کار گرفته می‌شوند.

[ad_2]