[ad_1] به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، خانم دژبرد در گفت‌وگویی، بیان کرد: در عرصه خانواده طرح ملی زندگی به سبک رضوی را ویژه زوج‌هایی که نهایتا یک سال از ازدواج آن‌ها گذشته است با هدف تحکیم خانواده برگزار کردیم. سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی افزود: این زوج‌ها در سراسر کشور می‌توانند […]

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، خانم دژبرد در گفت‌وگویی، بیان کرد: در عرصه خانواده طرح ملی زندگی به سبک رضوی را ویژه زوج‌هایی که نهایتا یک سال از ازدواج آن‌ها گذشته است با هدف تحکیم خانواده برگزار کردیم.

سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی افزود: این زوج‌ها در سراسر کشور می‌توانند با رجوع به سامانه زندگی به سبک رضوی، برای حضور در مشهد و برگزاری کلاس‌های آموزشی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: پس از گذراندن کلاس‌ها و برگشتن زوج‌ها به محل زندگی خود لیست اسامی آن‌ها به کانون‌های خادم‌یاری خانواده در ۳۱ استان کشور داده می‌شود تا بر اساس ۸ سرفصل ذیل واژه مودت و رحمت بسته‌های آموزشی نظیر کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌ها و مشاوره‌ برای آن‌ها برگزار کنند.

خانم دژبرد گفت: با توجه به اینکه عمده طلاق‌ها در سال‌های اولیه زندگی افراد اتفاق می‌افتد خدمات آموزشی مشاوره‌ای طرح زندگی به سبک رضوی تا سه سال پس از ازدواج افراد ادامه دارد.

سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی ابراز کرد: بیش از ۲۱ هزار زوج در این طرح شرکت کردند که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها حضور فعالی در برنامه‌های طرح سبک زندگی رضوی دارند.

خانم دژبرد خاطرنشان کرد: آموزش‌های حضوری و غیرحضوری، فعالیت‌های اجتماعی، مشاوره‌های حضوری و غیر حضوری و غیره از خدمات صورت گرفته در طرح زندگی به سبک رضوی است.

وی عنوان کرد: به ازای هر ۳۰ تا ۵۰ زوج، یک خادم‌یار خانواده وجود دارد که به‌عنوان پشتیبان زوجین فعالیت کرده و ضمن تماس با زوجه و پیگیری امور آموزشی طرح زندگی به سبک رضوی به مشاوره مسائل خانواده و حل مشکلات زندگی زوجین می‌پردازد و اگر مشکل آن‌ها توسط خادم‌یار حل نشد به مشاوره‌های تلفنی و سپس به صورت مشاوره‌‌های حضوری ارجاع داده می‌شود.

خانم دژبرد اظهار کرد: طرح زندگی به سبک رضوی سال گذشته در ۱۰ استان برگزار شد و با توجه به اینکه در سال جاری کانون‌های این طرح در ۳۱ استان تشکیل شده است امسال در تمامی این استان‌ها فعالیت‌ خواهیم داشت، البته پیش از این نیز در استان‌های مختلف و حتی از کشورهایی نظیر لبنان، عراق و غیره مخاطب داشتیم.

سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی در عرصه تسهیل تشکیل خانواده نیز انجام داده‌ایم ادامه داد: مقام معظم رهبری به این امر اشاره کردند که یکی از آسیب‌های حوزه خانواده کاهش نرخ ازدواج است و راهکار حل آن را احیای سنت واسطه‌گری و تسهیل‌گری ازدواج دانستند.

وی بیان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری طرح «حسنا» به معنای حامیان سنت نبوی ازدواج را راه‌اندازی کردیم که بر اساس این طرح ما واسطه‌گری انجام نمی‌دهیم بلکه افراد واسطه‌گر را رصد کرده و بر اساس مصاحبه‌ای که انجام می‌شود برای افرادی که برای رضای خدا و بدون چشم داشت مالی این کار را انجام می‌دهند دوره‌های عمومی و تخصصی برگزار می‌کنیم.

سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی افزود: این دوره‌ها برای افراد واسطه‌گر با هدف مهارت‌افزایی در شناسایی خصویات و شناخت فرهنگی و اجتماعی زوجین و همچنین معرفی مناسب‌تر و موفق‌تر برگزار شده و مباحث همسان‌گزینی و کفویت‌شناسی به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

خانم دژبرد تصریح کرد: این طرح سال نخست تنها در مشهد برگزار شد، سال گذشته در هفت استان و سال جاری در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود و زوجینی که توسط این واسطه‌ها به هم‌ معرفی شده‌اند در ادامه در طرح زندگی به سبک رضوی نیز حضور پیدا می‌کنند./۱۳۲۴/د۱۰۲/ب۱

[ad_2]