[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، سه روز پایانی ماه صفر به عنوان  سالروز شهادت حضرت محمد(ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام علی بن موسی الرضا (ع)، روزهای پایانی دو ماه عزاداری برای خاندان رسالت و امامت است و از این رو مؤمنان نیز این ایام را در مجالس مختلف به سوگ […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، سه روز پایانی ماه صفر به عنوان  سالروز شهادت حضرت محمد(ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام علی بن موسی الرضا (ع)، روزهای پایانی دو ماه عزاداری برای خاندان رسالت و امامت است و از این رو مؤمنان نیز این ایام را در مجالس مختلف به سوگ می نشینند.

به همین مناسبت اقشار مختلف مردم شریف شهر مقدس قم نیز با حضور در مجالس عزاداری به ویژه در بیوت و دفتر مراجع معظم تقلید به برپایی نوحه و ماتم می ‌پردازند.

یکی از این مجالس در دفتر مقام معظم رهبری در قم و با حضور مجاوران و زائران بانوی کرامت (س) برپا می شود که در آن سخنرانان و مادحان به بیان فضائل اهل بیت (ع) می پردازند، مراسمی که آغاز آن  از ساعت ۱۰ صبح روزهای بیست و هشتم تا سی ام ماه صفر مصادف با پنجم تا هفتم آبان ماه ۱۳۹۸ خواهد بود.

در عین حال مدرسه امام امیرالمؤمنین (ع) هم در این سه روز و از ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی حجج اسلام رزاقی و عالمی پذیرای عزاداران خواهد بود که بر اساس نقل قول یکی از اعضای دفتر آیت الله مکارم شیرازی، ان شاء الله این مرجع تقلید هم پس از طی کردن دوران نقاهت بیماری اخیر در این مراسم عزاداری شرف حضور خواهد داشت.

مراسم دیگر این سه روز با حضور آیت الله صافی گلپایگانی و از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ صبح تشکیل می شود و سخنرانانی مانند حجج اسلام بیگدلی، رزاقی، حسینی نژاد و رجایی به منبر می ‌روند و از فضائل و مناقب خاندان ولایت و رسالت می ‌گویند.

نمازخانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء واقع در ۷۵ متری عمار یاسر، نبش خیابان شهید قدوسی قم، در شب های پایانی ماه صفر پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت مرجع علامه آیت الله جوادی آملی، میزبان عزاداران اهل بیت (ع) خواهد بود.

در عین حال آیت الله استادی نیز در این سه روز و از ساعت ۷ تا ۸ صبح در دفتر آیت ‌الله سبحانی به ایراد سخن خواهد پرداخت و عزاداران را به فیض خواهد رساند.

همچنین مراسم عزاداری با حضور آیت الله شبیری زنجانی و با سخنرانی حجج اسلام روحی، جوانمرد و راشدی، بخش دیگری از مراسم عزاداری با حضور مراجع معظم تقلید قم است که از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح سه روز پایانی ماه صفر در دفتر این مرجع عالیقدر برگزار می شود.

دیگر مراسم نیز مربوط به دفتر آیت الله سید علی سیستانی خواهد بود، مراسمی که از ساعت ۱۱ صبح در دفتر معظم له در قم آغاز می شود و حجج اسلام کرمی و نظری در آن حُضار را به فیض خواهند رساند.

انتهای پیام/۲۲۵۸*۴۰

[ad_2]