به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا؛ دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان طی بازه زمانی یک هفته‌ای از ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌‌ماه با رقابت بیشتر از پنج هزار نفر در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران برگزار می‌شود.این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، محافظت کل، ۲۰ و […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا؛ دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان طی بازه زمانی یک هفته‌ای از ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌‌ماه با رقابت بیشتر از پنج هزار نفر در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران برگزار می‌شود.
این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، محافظت کل، ۲۰ و ۱۰ بخشی از و در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال و با ثبت‌ اسم پنج هزار و ۱۶۹ حافظ و قاری برپا می‌شود. بیشترین ثبت‌نامی‌ها از استان شهر قم با هزار و ۵۱ نفر، تهران با ۸۸۴ نفر، استان اصفهان با ۶۲۸ نفر، استان خراسان رضوی با ۳۶۵ نفر، استان مرکزی با ۲۴۱ نفر، استان خوزستان با ۲۲۲ نفر و استان زنجان با ۲۰۱ نفر می باشند.

وی اضافه کرد: تعداد شرکت‌کنندگان به تفکیک رشته‌ها در رشته محافظت کل با ۷۲۲ نفر، محافظت ۲۰ بخشی از با ۵۸۶ نفر، محافظت ۱۰ بخشی از با هزار و ۶۱۴ نفر، ترتیل‌خوانی با هزار و ۲۴۸ نفر و در رشته قرائت قرآن نیز هزار و دو نفر می باشند.
علاوه بر این، این دوره از مسابقات را ۷۰ نفر از داوران ممتاز و بین‌المللی در قالب ۱۳ گروه قضاوت می‌کنند که رئیس هیئت داوران با غلامرضا شاه‌میوه و نظارت عالی مسابقات برعهده شهریار پرهیزکار هست.
یادآوری می‌شود، منحصرا رشته محافظت کل و قرائت در مقطع بالای ۱۶ سال فاز فینال دارد که ۲۰ بهمن‌ماه برگزار خواهد گردید. علاوه بر این با تدابیر اندیشیده‌ شده به سبب تعداد بالای شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات برای شرکت‌کنندگانی که جدیدا با مسابقه دارالقرآن آشنا شده‌اند و یا در مسابقات دور گذشته حد نصاب لازم را اکتساب نکرده‌اند، امتحان ورودی اخذ می‌شود و در صورت اکتساب حد نصاب لازم به مسابقات راه پیدا می‌کنند.
اختتامیه این دوره از مسابقات، یکشنبه، ۲۱ بهمن‌ماه با حضور مسئولین قرآنی و پیشکسوتان همراه با تجلیل از برگزیدگان این دوره از مسابقات در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار می‌شود.
انتهای پیام