×
×

برگزاری نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستاها و عشایر کشور در قم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 13856
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی حسینی کاشانی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستاها و عشایر کشور و سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، گفت: با توجه به سیاست اخیر […]

    برگزاری نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستاها و عشایر کشور در قم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی حسینی کاشانی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت برگزاری نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستاها و عشایر کشور و سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، گفت: با توجه به سیاست اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث برگزاری جشنواره‌های متنوع فرهنگی و هنری و هم‌چنین شعار وزیر با عنوان «ایران تهران نیست» رویکرد برگزاری جشنواره‌های متنوع و هنری و فرهنگی در همه استان‌ها با توجه به ظرفیت‌های هر استانی تقویت شد.

    وی افزود: با تقسیم بندی جشنواره‌ها و ظرفیت مطلوب استان در زمینه هنرهای تجسمی، استان قم میزبان برگزاری نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستاها و عشایر کشور شد که این جشنواره ۱۵ اسفندماه با محوریت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قم برگزار خواهد شد.

    به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، این جشنواره در ۳ رشته عکاسی، خوشنویسی و نقاشی در بین روستاها و عشایر سراسر کشور برگزار می‌شود و فرصتی را برای ابراز استعدادها و ظرفیت‌های هنری روستاییان و عشایر کشور را فراهم خواهد کرد.

    وی از ارسال هزار ۷۴۴ اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: در گذشته یک روستایی برای ارسال یک اثر هنری خود باید یک بازه زمانی طولانی و پروسه مختلفی را طی می‌کرد ولی با توجه به رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف هنری و فرهنگی با محوریت روستاهای کشور این فرصت برای ارتقای سطح هنری و ظرفیت فرهنگی روستاییان فراهم خواهد شد.

    کانون‌های مساجد هدایت کننده نسل جدید به سوی مساجد

    حسینی کاشانی در ادامه صحبت‌های خود به ۱۸ اسفندماه سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال ۷۱ اشاره و بیان کرد: این کانون‌ها با تصویب شورای عالی فرهنگی با هدف محوریت قراردادن فعالیت‌های هنری و فرهنگی در مساجد شکل گرفت در واقع این کانون‌ها موتور محرکه فعالیت‌های هنری و فرهنگی و مشوق نسل جدید برای هدایت به سمت مساجد است.

    وی افزود: قم از استان‌های موفق در زمینه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کشور است و ایجاد کانون‌های تخصصی فرهنگی و هنری در بعضی مساجد استان قم هم از رویکردهای جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم است.

    جایگاه مطلوب قم در زمینه هنرهای تجسمی در کشور

    معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این جلسه گفت: استان قم در زمینه هنرهای تجسمی در کشور حرفی برای گفتن دارد و یکی از علت‌های انتخاب قم برای میزبانی از این جشنواره کشوری ظرفیت‌های بالای هنرمندان قمی در زمینه هنرهای تجسمی است که در استان قم ۱۰ نفر کاتب قرآن مجید داریم و در رشته تذهیب هم جایگاه بالایی دارد.

    حسن دلیر افزود: در نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستاها و عشایر کشور ۱۲ اثر از هنرمندان قمی پذیرش شده است که ۷ اثر در رشته عکاسی، ۲ نفر خوشنویسی و ۳ نفر در رشته نقاشی بوده است.

    وی اظهار داشت: آثار عشایری و روستایی رسیده به دبیرخانه از سراسر کشور غیرقابل تفکیک بوده و شرط پذیرش تأیید دهیاری است و بیشترین اثر از روستاها رسیده است.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.