[ad_1] به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، این دوره با هدف تربیت مدونین آموزشی و با رویکرد تکنیکال شدن متون درسی حوزوی در شهریور و مهرماه ،۱۳۹۸ توسط معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه خواهران و با همکاری مدیریت استان قم برگزار شد. فراگیران مقدماتی این دوره از بین اساتید موفق و مطرح در ۶ گرایش درسی […]

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، این دوره با هدف تربیت مدونین آموزشی و با رویکرد تکنیکال شدن متون درسی حوزوی در شهریور و مهرماه ،۱۳۹۸ توسط معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه خواهران و با همکاری مدیریت استان قم برگزار شد.

فراگیران مقدماتی این دوره از بین اساتید موفق و مطرح در ۶ گرایش درسی تفسیر، فقه و اصول، تاریخ، فلسفه و کلام، منطق و مطالعات زنان، توسط اداره طراحی و تدوین متون معاونت پژوهش انتخاب شدند و مطالب مورد نیاز در زمینه تکنولوژی آموزشی را در قالب آموزش های نظری و عملی گذراندند.

حجت الاسلام حصاری، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران؛ در ضرورت بکارگیری تکنولوژی آموزشی در متون درسی حوزه های علمیه و توجه به اقتضائات آن از جمله تربیت مدونین آموزشی بیان داشت: از مهم‌ترین فعالیت‌های هر سازمان آموزشی تأمین محتوای لازم برای تعلیم و تربیت یادگیرندگان از طریق گردآوری و انتقال دانش، بینش ها و ارزش ها و مهارت های مورد نیاز، با گزینش محتوا، سازماندهی و طراحی آموزشی استاندارد و متناسب با خود است.

وی افزود: اهمیت و جایگاه خاص کتاب درسی و منبع آموزشی و ویژگی‌های منحصر به فرد آن نسبت به یک کتاب صرفاً علمی بر کسی پوشیده نیست، به همین دلیل تولید آن، باید مبتنی بر معیارهای صحیح و ساز وکاری بسیار دقیق انجام شود. کاربردی بودن و متناسب بودن با نیازهای علمی، معرفتی و مهارتی طلاب خواهر و جامعه مخاطب آنها و تربیت طلبه متفکر از دیگر اهدافی است که معاون پژوهش به عنوان اهداف دوره به آن اشاره نمود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: در خصوص محورهای کلی مباحث کارگاهی در دوره تربیت مدون آموزشی، می توان به محورهایی چون «روش‌های تحلیل محتوای کتب درسی»، «آشنایی با الگوی تألیف و طراحی کتب درسی»، «فرآیند تدوین اهداف آموزشی»، «اصول طراحی گرافیک در یادگیری»، «اصول ارزشیابی و تدوین سؤالات کتب درسی» اشاره کرد که توسط اساتید برجسته تکنولوژی آموزشی از دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه علامه طباطبائی ارائه شد./۹۹۸/ج

[ad_2]