عضو شورای سیاست‌گذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب، برگزاری کارگاه پوستر نقش بهشت را در تقویت هنر اسلامی تأثیرگذار دانست.  به گزارش شهرکریمه به نقل از ستاد خبری کارگاه کشوری پوستر نقش بهشت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد قاسم‌پور در دومین روز از کارگاه کشوری پوستر نقش بهشت که با نگاهی نو به نقوش و آرایه‌های معماری حرم […]

عضو شورای سیاست‌گذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب، برگزاری کارگاه پوستر نقش بهشت را در تقویت هنر اسلامی تأثیرگذار دانست.

 به گزارش شهرکریمه به نقل از ستاد خبری کارگاه کشوری پوستر نقش بهشت، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد قاسم‌پور در دومین روز از کارگاه کشوری پوستر نقش بهشت که با نگاهی نو به نقوش و آرایه‌های معماری حرم مطهر حضرت معصومه(ع) در حال برگزاری است، اظهار کرد: هنرمند اگر بخواهد به تنهایی کار کند نمی‌تواند آن گونه که باید و شاید تأثیرگذار باشد.

عضو شورای سیاست‌گذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب افزود: در سال‌های اخیر توانستیم به مدلی برسیم که فعالان انقلابی و متدین هنر گرافیک، به صورت دسته جمعی فعالیت خود را در کارگاه‌ها انجام دهند.

وی بیان کرد: در این کارگاه هنرمندان در حوزه‌های ایده پردازی، تهیه محتوا، تقویت نگاه و رشد تکنیک‌ها تلاش می‌کنند تا مسیر رشد و تعالی را ادامه دهند و آثار آنها از کیفیت بیشتری برخوردار باشد.

قاسم‌پور عنوان کرد: اساتید برجسته‌ای نیز در این کارگاه در کنار هنرمندان و طراحان حضور دارند و بر کار آنها نظارت می‌کنند و در مجموع اقداماتی که در کارگاه‌هایی همانند کارگاه نقش بهشت صورت می‌گیرد در تقویت هنر اسلامی تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه باید به سمت کیفی سازی آثار گرافیک در حوزه‌های مذهبی و اسلامی برویم افزود: خوشبختانه بالا بودن سطح دعوت‌شدگان و همچنین اساتید، محیط برگزاری و محتوا، ابزار و تجهیزات موجود در کارگاه پوستر نقش بهشت موجب شده تا هنرمندان با فکر و اندیشه باز آثار خود را با تکیه بر نقوش حرم مطهر حضرت معصومه(س) تولید کنند.

عضو شورای سیاست‌گذاری نهضت مردمی پوستر انقلاب ادامه داد: نگاه ما به این‌گونه کارگاه‌ها، نگاه آموزشی است و هنرمندان به دنبال تقویت و ارتقاء آثار خود هستند و از طرفی این‌گونه کارگاه‌های دسته جمعی، یک مانور تبلیغاتی به شمار می‌رود، چراکه تعداد زیادی از هنرمندان و طراحان انقلابی و کسانی که درد دین دارند گرد هم جمع می‌شوند تا آثار مذهبی خوبی تولید کنند.

قاسم‌پور با بیان اینکه برخی از هنرها همانند عکاسی و خطاطی انفرادی است ادامه داد: امروزه به دلیل گسترش وسایل ارتباط جمعی و ارتقاء تکنولوژی‌ها، هنر به سمت انفرادی شدن حرکت می‌کند در حالی که باید تلاش کرد تا هنر را از حالت فردی به سمت جمعی سوق دهیم چراکه کار جمعی خروجی باکیفیت‌تری به دنبال دارد که هدف از برگزاری کارگاه‌هایی همانند نقش بهشت همین امر است.