×
×

برگزاری کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت با حضور ۸۰ طراح در مشهد مقدس

  • کد نوشته: 6313
  • دبیر کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت با بیان اینکه ۶۲۰ داوطلبان برای حضور در این کارگاه ثبت نام کردند از پذیرش نهایی ۸۰ نفر برای حضور در کارگاه خبر داد.

    برگزاری کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت با حضور ۸۰ طراح در مشهد مقدس
  • سید مهدی حسینی با ارائه گزارشی از روند شکل گیری کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت اظهار داشت: بعد از برگزاری موفقیت آمیز اولین کارگاه تولید پوستر نقش بهشت که با نگاهی نو به آرایه های معماری و نقوش حرم مطهر حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار شد ؛ تصمیم گرفته شد تا این کارگاه این بار در حرم مطهر رضوی برگزار شود.
    وی گفت: موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی برای برپایی دومین کارگاه تولید پوستر نقش بهشت اعلام آمادگی کرد و مقدمات کار شکل گرفت و امروز شاهد برگزاری آن با حضور طراحانی از استانهای مختلف کشور در مشهد مقدس هستیم.
    وی با اشاره به نحوه پذیرش طراحان و هنرمندان عرصه گرافیک برای حضور در این کارگاه عنوان کرد: فراخوان این کارگاه در سایت کانون هنر شیعی اعلام شد و ۶۲۰ نفر از فعالان عرصه گرافیک ثبت نام کردند و توانستند به مرحله داوری راه یابند.
    حسینی اضافه کرد:از تعداد ۶۲۰ نفری که توانستند ثبت نام خود را کامل کنند پس از داوری صورت گرفته از سوی اساتید، ۸۰ نفر توانستند به مرحله حضور در کارگاه را یابند.
    مدیر کانون هنر شیعی، افزود:به دلیل محدویت های موجود و انتخاب تنها ۸۰ نفر برای حضور در کارگاه، این امر داوری را برای اساتید سخت کرد و داورها پس از سه دوره داوری با ملاک قرار دادن رزومه و آثار ارسالی داوطلبان ، این تعداد را انتخاب کردند.
    وی ادامه داد:آثار این ۸۰ نفر که در مرحله نخست مورد پذیرش قرار گرفتند مجددا بازبینی شد و در نهایت از آنان برای حضور در کارگاه دعوت شد.
    حسینی با اشاره به اینکه اساتیدی در کنار طراحان در کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت حضور دارند بیان داشت: اساتید کارگاه ها بر اساس نیازهای طراحان و تخصص های مورد نیاز دعوت شده اند که در عرصه خوشنویسی و آرایه ها و نقوش در خدمت استاد صحراگرد پژوهشگر و استاد این عرصه هستیم.
    وی عنوان کرد: در بحث نقوش و ارایه ها در خدمت استاد مهدوی که از شاگردان استاد فرشچیان می باشند هستیم که ورکشاپی برای طراحان داشتند.
    دبیر کارگاه کشوری تولید نقش بهشت گفت: برخی از اساتید نیز به صورت دائم در کارگاه حضور دارند و استاد حامد مغروری که ایشان سالهای اخیر در خصوص ارایه های معماری و نقوش ؛ کارهای خوبی انجام دادند از جمله آنها هستندو استاد مسعود نجابتی نیز ناطر اصلی و کیفی کارهای هنری در این کارگاه هستند و تمامی آثار زیر نظر ایشان خواهند بود.
    وی همچنین بیان داشت: استاد رضا باباجانی نیز در عرصه گرافیک ؛ طراحان را یاری خواهند کرد و در زمینه خط نیز در خدمت استاد حمیدرضا کشاورزی هستیم.
    وی ادامه داد: اساتید دیگری در کارگاه نیزحضور دارند و در فضای گرافیک سه بعدی و در زمینه نرم افزار نیز اساتیدی دعوت شده اند تا سایر طراحان از ظرفیت های آنان بهره برده و بتوانند آثار فاخری تولید کنند.
    دبیر کارگاه کشوری تولید نقش بهشت در پایان ابراز داشت: وقتی با این حساسیت و دقت از طراحان برای حضور در چنین کارگاه هایی دعوت می شود انتظاری که وجود دارد ؛ داشتن خروجی در شان و در نهایت دقت و کیفیت است که امیدواریم همانند دوره های قبل دوستان طراح از این فرصت و امکانات به بهترین نحو استفاده کنند و با تولید پوسترهایی فاخر ارادت خود را به آستان قدس رضوی ابراز کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.